27 April, 2009

SEKITAR MESYUARAT BBSI (BADAN BERTINDAK SOSIAL ISLAM)







8 ulasan:

Mohammad Roslan berkata...

Salam,
Persatuan Islam untuk masyarakat Islam...satu interaksi yang baik untuk masyarakat Islam.
Masyarakat Islam yang selama ini hanya bertumpu pada Kerajaan dan Kariah Mesjid dan Surau perlu berubah..Islam adalah Universal dan subjektif.Agama Islam agama yang sentiasa subur dan hidup sehingga akhir zaman.Alhamdullilah ada golongan muda sudah telah memulakan.Alhamdullilah syukur..Jadikanlah ia seperti YMCA...Wassalam.

sekupangdua berkata...

abang haji kumpulan ini sebenarnya adalah satu kumpulan yg pernah dilabelkan sebagai penghuni bus station, siapa sangka rupa-rupanya genarasi ni yg kita sangka tak kan berjumpa sesama rakan akhirnya dapat di satukan semula, sekupangdua mula-mula agak teragak apakah arahtuju perjalanan sosial mereka, alhamdullilah tanpa disangka mereka sayangkan bangsa dan berhati pejuangan yang mensasarkan keamanan genarasi akan datang ,sama seperti sekupangdua malah semangat mereka begitu tinggi dari apa yg ada pada sekupangdua, alhamdullilah lahir lagi satu himpunan pejuang di negeri perak.

Tanpa Nama berkata...

Usaha yg bagus sekupang dua. Teman dulu pun lepak bas stand gak. Dulu 80an tu budak bas stand tu ganas-ganas sampai dengornya ader kerusi tu orang lain xleh duduk melainkan kaum mereka saja. Tapi skang dah nak martabatkan bangsa....bagus. Orang cam diorang nilah yg nak kiter gunakan untuk jadi iktibar kepada generasi baru. Syabas. Moga berjaya PBBSI

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum
Budak bas stand ipoh 80s? Tak silap saya tu zaman rock seluar ketat berambut panjang. Saya ader zaman itu di Ipoh.Kumpulan mereka pada masa itu terkenal dengan samseng dan kaki gaduh.Senario masa itu mewakili cerita 'Rock' arahan Mamat Khalid. Tak silap saya Mamat pun lepak sama masa tu. Tapi saya masih ingat pada masa itu kawan saya pernah ditampar oleh kumpulan ini kerana menghisap rokok dibas stand hanya kerana memakai baju sekolah. Alasan mereka adalah: hormat baju sekolah tu.Dan pernah satu pasangan didepan mata saya di tampar kerana berkelakuan tidak senonoh di satu kerusi dengan alasan hormat orang tua-tua.Hukuman pasangan ini adalah disuruh kira tiang-tiang dibas stand itu. Kelakar, tapi generasi yang brutal itu masih berpegang kepada budaya Melayu. Saya rasa terharu sekiranya hasrat kumpulan yang tak ada arah tuju satu masa dulu yang kini mempunyai hasrat murni mendaulahkan Islam sebagai wadah perjuangan. Satu Re Union yang amat baik. Syabas. Insyallah saya akan turut serta nanti apabila pulang ke Ipoh nanti.

Tanpa Nama berkata...

Woo ni geng samseng bas stand dulu tu.Respek giler bro!!! tapi.....dulu ler! Sekarang ni senario kehidupan melayu dah tak boleh gang dengan melayu lagi.Lebih sanggup menolong bangsa asing. Boleh ke geng ini memartabatkan balik kepada keadaan seperti dulu. Orang melayu bersatu dan tak berpecah. Jangan cakap je bro!!Dulu setahu gua kalau budak2 biasa lalu depan geng lu orang tunduk takut mengeletar.... Sekarang bleh buat lagi camtu ker.Kalau bleh buat gua salute lu orang dua2 tgn. Lu orang dah TUA oooo...tp bagaimanapun lu orang kena bersatu dulu baru bleh menentang anasir-anasir jahat dlm kaum kiter ni.Kena keje kuat. Jaga melayu cam dulu tu...Harap-harap bleh le. Jgn cakap jer... Setakat cakap anak gua pun pandai. Ok bro. Gua chow dulu.....

sekupangdua berkata...

abang haji mungkin lahirnya telah menjadikan sesalan supaya anak-anak tidak akan ikut kesilapan bapanya.... alhamdulillah siapa sangka, satu ketika dulu merasaka apalah agaknya akan jadi 20 tahun akan datang... rupanya seperti tak disangka begitu ketara berubah kerana sayangkan bangsa dan negara... hidup BBSI

sekupangdua berkata...

TAK KISAH SAPA SAJA SEBENARNYA MARI BERAMAI-RAMAI KITA MASUK AHLI ATAS DASAR KESEDARAN THE 80'S,

DULU MUNGKIN ERA BALLBOTOM, SLIM FIT, STRAGHIT CUT, GROVY, STRACH, SEASSON MACAM-MACAM LAGI. TAPI SEMUA MASIH PUNYA PEGANGAN WALAUPUN DAH SENIOR AGES SEKARANG.... YG PENTING KITA SAYANGKAN KEAMANAN DAN TAHU BERSYUKUR

JANGAN SUSAH, EMAIL KAT sekupangduas@yahoo.com alamat no tel dan email, kalau boleh sebut nama sekolah dan tahun berapa, insyallah saya akan hubungi balik!

penyair dari gunung berkata...

Saya sokong 110% gang ni...hidup melayu

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND