12 Jun, 2009

EPISOD AKHIR MEMBONGKAR KEGIATAN SAMSENG OLEH SEKUPANG DUA

Satelah mendapat tahu samseng ada sasaran di bukit gantang, teman mencari peluang utk turut serta dalam kegiatan samseng-samseng ni.. pehh suspen bro, apa pulak yang nak di buat mereka disana.
Satelah kalian membaca di episod satu, seperti yang dijanjikan episod ini akan berakhir dan teman akan dedahkan yang sebenarnya apa yang di katakan samseng oleh media PAS terutama mamat yang sound kat dema 'jaga hampa! tau la nanti keluak kat internet, termasuk TV PAS, malah siasah, harakah dan banyak lagi sumber utk part fitnah memfitnah ni.

Teman bagai tak percaya bila tuduhan mereka sebagai samseng puna ahklak yang mulia, tiada sebarang lambang parti di dada mereka, tiada sebarang pengecualian pemberian kepada semua fakir miskin yang ada di bukit gantang. punyalah berat barangan yang teman rasa paling tidak hampir 40kilo tu diusung masuk ke pendalaman kampung untuk disumbangkan kepada orang yang memerlukan, Yang melegakan teman ..bila melihat air muka makcik dan pakcik yang menerima sumbangan tu, hilang rasa penat yang amat tu di tambah lagi dengan hujan rahmat yang menduga kegigihan untuk melakukan pekara yang baik. Teman sendiri rasa sebak bila makcik yang tinggal dengan anak perempuan (suaminya (menantu makcik) yang menghilng diri) serta 4 orang cucunya di beri hamper tu apabila selepas (cucunya) bersalam dengan teman mengerumuni hamper yg diletakan depan mereka. Masyaallah inikah orang yg mengaku perjuangkan islam (PAS) sesuka hati melebelkan orang yang berhati mulia ni sebagai samseng. teman masih ingat lagi bila diajar dan diamarankan oleh mak bapak teman.. jangan memfitnah orang.. semasa kecil... dosanya 44 kali zina, memburukkan lagi jika tuan punya badan tidak mengampunkan dosanya maka tanggunglah azab siksa diNERAKA! Jadi kepada komer yg punya mulut haram jadah menuduh sebaik orang yang macamni sebagai samseng TAUBAT NASUHA lah, mintak ampun lah balik pada mereka selain itu hanya pembalasan azab nerakalah yang di janjikan oleh Allah SWT.

Bukan setakat barangan keperluan yang diberi, dema turut cari pelbagai kesulitan seperti rumah yg tak punya bekalan air (percayalah ini pertama kali sekupangdua melihat sekeluarga meminum air parit atau longkang dari taliair berdekatan). walaupun jernih airnya tapi itu sesuatu yang diluar dugaan kita. Rumah yang rosak bumbung, dinding, reput dan macam-macam lagi dibantu on the spot. Kontraktor datang, ditunjukan dan terus diberi pembayaran menyudahkan hasrat atau impian mereka-mereka yg amat memerlukan. Ya Allah sesungguhnya teman amat bersyukur kerana menemukan mereka-mereka ini kerana ia mengingatkan teman tentang kebesaran mu ya Allah... Alhamdullilah kesedaran insyallah akan teman sematkan kekal dihati teman juga waris genarasi teman supaya ingat dan bersyukur dengan pemberianmu ya ilahi.

Kepada mereka-mereka ini, sekupangdua mohon maaf kerana menyimpan perasaan tanda tanya yang penuh dengan penekaan siapakah mereka sebenarnya, Alhamdullilah tuhan telah menunjukan kebenarannya, kepada komer yang banyak mulut haram jadah. Jangan lah bertopengkan Agama dengan rupa paras si alim dan senang-senang buat cerita, dengan manusia tipulah.... dengan Allah dapatlah habuan komer di neraka nanti, BERTAUBATLAH, orang kampung dah tau memang komer ni jenis kimak betui! merosak Agama dan bangsa yang tak pernah bersyukur dengan kurniaan tuhan.

Sehingga malam baru selesai semuanya... kali ni teman mengeletor lagi... lapor la pulak tapi tak upaya nak cakap. sebelum balik kami singgah di kedai makan dan makan bersama... yang jelasnya TAK ADAN SEKUPANG DUA pun upah yang dema dapat... hanya tuhan saja yangmembalas budi baik mereka. AMIN YA RABULALAMIN...! takbir!


video

2 ulasan:

kphkampungboy berkata...

masyaallah moga pintu taubat mereka terbuka dan insaf dengan kesalahan mereka

Tanpa Nama berkata...

memang atuk cukup bengang dengan golonggang ni yang tak pernah sedo apa yang kome buat, betul ler memang macam anak haram jadah merosakkan ugama dan bangsa melayu,

ikutkan atuk nak jer santau dema ni... tapi haramler pulak. atuk bukan buat koje syirik tak macam demar yg semua halel belaka -atukrock

sekupangdua kena pecahkan tembelang dema lagi, bior sumer tahu busuk perotnya dema yg belagak alim dan guna ugama sesatkan orang islam.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND