04 Jun, 2009

MEMBONGKAR! MISI Sekupangdua... menjejak SAMSENG! (dakwaan PAS)


Masih segar di ingat bila Pas dan media Akhbarnya dan di salur alamaya melebelkan SAMSENG yg brutal menghalang sidang DUN di Perak satu ketika dulu! Habis disegala akhbar (yg mendokong PR) menghebohkan kononnya ada samseng yg menghalang PR dari bersidang yang akhirnya bersidang di bawah pokok. Teman sendiri melihat di muka depan akhbar SIASAH, HARAKAH, KEADILAN dan juga di youtube serta diblog-blog hijau yg kononnya membariskan cerita yg sebenar dan tulen, Betui ker?

Sekupangdua hampir terlupa dengan MISI SEKUPANGDUA MENJEJAK SAMSENG!, tah macamana semasa sekupangdua cuba buat analisa kronologi atau retetan kemelut politik di Perak, teman terlihat video di youtube yg menceritakan perihal samseng-samseng ni ihttp://www.youtube.com/watch?v=tygg5Pmdl9E teman menyaksikan video yg di upload dan teman cukup yakin siapa yg punya kerja, 'Hangpa jaga! sat lagi keluar gambak hampa' kata salah seorang hardcore PAS bersuara apabila samseng-samseng ni bertindak bertahan. Teman tau sangat confirm dia memang bukan orang Perak dari bahasanya,

Sebagai permulaan teman nak buat sikit ..pehh BANYAK CORRECTIONS atau statement yg di sebut dalam media PR (fuckaton Riot.. mua haha kata PARPU KARI!) kerana tidak adil jika teman tak bagi tau sebab teman tau berbohong itu berdosa! walaupun halal kalau dema yg buat. lantak kome ler kalau nak keneraka, bukan senang nak betuikan si biut ni (keras kepala.. adik beradik samseng taik kucing) sebabnya semasa pergelutan tersebut teman sendiri ada di situ!
1. Mana adanya berpuluh orang, yg teman tau 11 atau 12 orang jer dari beribu dari puak dema!
2. Temberang dek dema yg kononya.. apaker..skuad amal dan ADUN PR yg kononnya meleraikan pergeletun tu. boleh kira berapa sangat orang PAS, Yg banyaknya DAP & PKR (cina dan india)
3. Tah mana bila pulak semua samseng tu dilebalkan orang UMNO, Tak nampak pulak dema paki baju berlambangkan UMNO, tapi kalau baju BERSIH, Makkal sukti tu adaler teman tengok... walaupun muka comot dan hati yg tak bersih!
4. Orang luar banyak dari orang Ipoh, tak caya tanya sapa yg ada disana! mana taknya, hussam, salehuddin dan banyak lagi ler pendatang import yg menyibuk perihal Orang Perak. Siap bawak geng lagi!
Pehh!! banyak lagi yop kalau nak disembangkan, bukan apa takut pulak kome menguap (mengantuk) pulak!

Sekupangdua tertarik beberapa pekara yg tidak di highlight kan (speaking pulak teman.. cuba yop, berterabor ayor lior) semasa kejadian tu antaranya ialah,
1. Samseng-semseng tu menjerit! nizar penderhaka! dijawab (PAS) seorang pakcik : oooi jgn kata gitu la!, dia umat islam. Samseng : habis kami ni bukan islam ker? pakcik : Islam juga ler.., sabor ler..., bagiler jalan. Samseng nak kemana? tak boleh! su kata tutup, Pegi BALIK!
2. Perkataan yg paling kerap disebut PENGKHIANAT! apalah sangat kalau dah benar,teruk ker kalau nak nak dibandingkan dgn carutan dan bacaan nas/hadis oleh si kapir yg boleh di iyakan!
3. Salah seorang samseng yg berkata ' KAMI JUGA RAKYAT PERAK!, KAMIJUGA ANAK PERAK!, betui jugak sebab kan diorang sendiri kata ini suara rakyat, habis tu kenapa pulak samseng ni tak boleh bersuara, dema kan ker rakyat jugak!
4. Ramai yg datang dari luar dan bukan rakyat kebawah Duli Sultan Perak, apa kena mengena? pegi ler negeri sendiri, buat apa menyibuk pulak!
5. Dema kat... bukan teman.. dema kata samseng ni diarahkan oleh seseorang, pehhh! samseng pun ada menterinya, setahu teman bila teman mengekori dema, minum pun bayor sendiri. tak mana adanya dema ada gaji. tapi kalau PR tu boleh jadi, tak kan dari luar datang ke Perak duit minyak nya (highway hasil usaha BN), makan minumnya, duit rokoknya dan macam-macam lagi ler.. itu tak masuk elaun jadi pendatang haram!
tapi apa pun semasa samseng ni menjerit 'kami juga rakyat perak, semua dema terkedu.. sunyi sekejap. termanggu kot sebab jangkakan dema sesaja yg disitu (orang PR saja disitu)

Selepas pergelutan depan pintu SUK negeri Perak dema beralih kebawah pokok, haa yg tu betui ada sesetengah dema kata berok bersidang bawah pokok pisang, issshh itu tak betoi ler... mau riuh bila berok dapat pisang, tapi hangat dan riuhnya same lerrrr... Teman juga tertarik dengan beberapa pekara,
1. Bila doa yg dibacakan supaya tuhan melaknat orang BN dan UMNO serta yg tidak menyokong PR. selesai saja terus mendengar teriakan TAKBIR! dan disambut sekupulan mereka yg tiba-tiba riuh pulak 5 ke 6 orang 'Wooo..wooii sidang jangan takbir... dalam dewan ni. muah hahahahahahahah dewan dgn bawah pokok pun tak kenal ker? sekupangdua tertanya betuiker kita umat islam boleh mendoakan laknat pada umat islam yg lain? siap sambut dgn takbir lagi... Maha Besar Allah maha mengetahui.. jgn lah kamu menyuruh allah melaknatkan umat islam yg lain, sedarlah yop Allah jagna dipersendakan!
2. Bukan sekadar teriakan, malah bunyi siul Wiiiii...WIT! (yg selalu dlm perayaan angkat kavadi tu ler) turut didengari berkali..kali.
3. Ada juga tepuk tangan bila sivakumar membaca pembentangan.. kedengaran lagi (hormat pulak dan berdisiplin) Shhhh... dlm dewan tak boleh tepuk tangan!..
4. Beberapa kali terhenti bila nak menyebut di dewan yg mulia ini bila dema kekok menyebut benda yg tak betui.. bukan senang orang gila pun cakap APA LA LU POKOK SAMA DEWAN PUN TAK TAU KA! ORANG GILA PUN TAU!


OK ler yob ini baru begining, mukadimah awal yg punya epening scene, teman kena cerita dekat semua, baruler ada story line. anggap sebagai 'PILOT EPISODE'. KOT... KOT..KALAU TAK TAK PAHAM CERITA! macamana pun teman dah berjanji membongkar kegiatan samseng ni, insyallah di next episod. kalau nak tahu apa kegiatan samseng-samseng semasa di Bukit Gantang? teman jejak sampai habis yop. teman akan dedahkan kan itu janji teman. Tak kan tak nak tau apa kegiatan samseng-samseng ni. berapa banyak yg kena lepuk? (pukul) berapa banyak yg dah kena samun dek samseng-samseng ni? berapa banyak yg parah kena lipat?
(belasah). Berapa banyak orang yg kena tipu? Berapa banyak upah ygdema dapat? Berapa yg parah dan berapa yg mati? akan teman continue selepas ini. apa yg teman kata dan cerita kome (Kamu) boleh nilaikan, tengokler vidoe ni kalau tak percaya. bukan teman yg buat tapi TV PAS sendiri yg disiarkan.. banyak lagi tuu...


Pada yop samseng teman kena cerita betui, tak sanggup teman nak buat dosa! JENG...JENG...JENG ... ASSALAMUALAIKUM!





5 ulasan:

pejuang/// berkata...

Secara jujur dapat di lihat begitulah ulasan ataupun kata-kata dari orang yang GILA KUASA dan HILANG KUASA. Yang dok halang YB PR masuk bangunan SUK bukanlah samseng tetapi sekumpulan anak melayu muda yang sedar pertapa bangsa melayu kini telah diperalatkan oleh segolongan Bangsa yang ingin melihatkan perpecahan dalam kalangan MELAYU. Golongan Pemuda ini bukanlah samseng akan tetapi anak muda yang mewarisi semangat PERJUANGAN ARWAH DATO' HARUN. Bukan pengaruh dan bukan nama apatah lagi pangkat yang mereka inginkan. Akan tetapi menDAULATKAN KETUANAN MELAYU adalah agenda utama mereka. ALAH Maha Melihat lagi Maha Mengasihani. Wasalam...

penyair dari gunung berkata...

Tahniah Ayahnda!!! Bangsat dan pencacai DAP kalau berani buat le lagi kalau teringin nak kena penumbuk sulung PEKIDA-PEKIDA anak PERAK...Kali ni kalau ANWAR datang pun bagi sekali!!!

Apai Ngelai berkata...

Salam bro,

Yang samseng tu sebenarnya datang dari jauh, mengaku rakyat perak.. Tu kebanyakannya gedebe dari kelantan.. macam penyokong bola depa gak... ganas dan kaki gaduh. Bakar trak polis, rosakkan harta awam.. sebab tu bukan harta PAS.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum bro...
teman sakit ati sgt dengo suara latar..(pompan)...malu sgt teman dengo suara yang mengeluarkan kenyataan yang nyata TIPU..tak malu ke pompan tersebut...saya agak pompan tersebut mungkin diambil dari lorong-lorong...cakap cam jalang sundal...tak sangka pompan dlm pas sgt ekstrem sampai sanggup MENIPU...suara itu ibarat aurat juga untuk wanita dlm ISLAM...pompan ni tak malu ke dedah aurat...cheh STOOPID FOOLS

Tanpa Nama berkata...

untuk yang jadi suara latar tu pada prasangka teman adalah seorang wanita islam...wahai pas yang tegakkan islam... suara wanita adalah umpama aurat...sanggup gak kome dedahkan aurat wanita yee..weiii..tegakkan islam konon ..pi balik belajo ttg islam dulu...pegang kitab rm2.50 sampai kutei...belagak pandai...bagi pompan yang jadi pen suara latar tu...ingat dosa sikit dah la dedah aurat..menipu lak tu tak malu ke...sia-sia je mak-bapak kome hanto g ngaji...malu ooooo malu ooo

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND