29 Mei, 2009

PENDEDAHAN... LAWATAN NIZAR DAN DR ZAMBRY!


Sekupangdua tertarik dengan berita dr zambry sebagai MB Perak datang melawat ke Batu Gajah, secara kebetulan beliau ketempat Arena Square diamana tempat yg sama didatangi oleh nizar selepas kemenagan PR di perak semasa PRU 12, tuan-tuan lihatlah keadaan sebenar dalam gambar yg pertama (sebelah kiri) begitu banyak ruang yang kosong semasa nizar sedang memulakan ucapan, teman masih ingat lagi masa tu majlis juga dihadiri oleh sivakumar, dato D.O dan adun pakatan rakyat

Yang menjengkelkan, sepanjang ucapannya BN dibidas teruk seolah malapetaka buat perak dengan rasuah, kroni dan kelemahan pentabiran kerajaan, selepas tu dia terus kebeberapa tempat lain dengan diiringi unit peronda polis, pehhh dalam blog alhusyenn pembohong ini mejelaskan kononya nizar ke 7 temapat berasingan tanpa escort polis dan mendapat sambutan puluhan ribu rakyat ( gambar yg di letakan diambil semasa di stadium - tempat lain dan dipastekan ) Teman tak ngesah sangat kerana paham benor perangai dema, tengoklah sendiri gambo diatas yg teman sendiri tangkap, banyak benorlah yg hadir samapai pekerja MDKB merungut 'apalah ini orang kerusi mau banyak, orang takda, teruklah ini macam mau angkat turun ini kerusi.


MB Perak, dr zambry datang kelmarin dengan exco-exconya sekali termasuk YB zainol, YB Dato'Hamidah, YB Dato' dr Mah, Dato' ramly Zahari, Dato' Saarani dan hampir semua exco turut hadir termasuk SU kerajaan negeri serta dato' D.O Razali

Selepas ucapan Dr zambry tak habis disitu sahaja, beliau tunggu dan menerima semua soalan dan permasaalahan rakyat, exco-exco pun masih di pentas secara terus akan di beri jawab kepada puluhan soalan yg dikemukakan oleh rakyat yg berbilang bangsa tanpa bertanya adakah mereka ini menyokong atau tidak dengan BN, berbeza sekali denga apa yg nizar telah lakukan, mengutuk, menghina dan cukup riak berucap seolah perak telah ditawan dan tanpa dia sedari serta lupa PAS yang cuma ada 6 kerusi dari 59 yg sedia ada!


Dr Zambry menjadi sasaran selepas menjawab terus semua soalan yg diterima, bukan hentam sebaliknya bila turun ke pentas di diterpa rakyat yg hadir berpelukan dan bersalaman berbagai kaum termasuk salah seorang yg semua mengenali Sdr Tajul Aripin yg baru kehilangan isteri dan anak akibat kes samun tempohari. bersabarlah dengan takdir dan dugaan Allah SWT. sekupangdua juga simpati, terima, mungkin ada hikmahnya, jgn seperti nizar yg tak boleh terima takdir bila dia hilang kuasa!


Dr Zambry memang patut dipuji berbeza dengan PAS yg tak habis-habis mengutuk dan menghina beliau dgn bermacam-macamandaian, 'Memang buta hati betui dema' kata salah seorang pengunjung yg teman terdengor. sepekara lagi sekupangdua dapati setiap majlis Dr zambry jika ada jamuan beliaulah orang yg terakhir akan duduk tak kira dengan siapa dan menyuruh dan mengajak semua orang makan dan melayan hadirin, tak percaya perhatikan, sememangnya sekupangdua sudah mula mengesan kelebihan dan beberapa keistimewaan icon rakyat beliau teman nampak mempunyai beberapa lagi keistimewaan berjiwa dan berhati rakyat! semakin lama semakin kita boleh lihat keperihatinannya kepada rakyat!

kita tunggu dengarnya beliau nak kesetiap masjid di perak sebulan sekali tentunya berjemaah sholat magrib,isyak dan subuh. dengarnya akan bermalam dimasjid bersama orang kampung untuk mendegar permasaalahanya dikampung tersebut, insyaalah! TAKBIR!

12 ulasan:

yop perang berkata...

hidup zambri... mampus kau pembohong besor nizar celaka

mr akulah berkata...

sdr, saya sendiri telah melihat keperibadian zambry semamangnya telus, saya juga mula mengesan beberapa pekara yang beliau lakukan mendahului rakyat dari diri sendiri,
harap kita akan lihat sebagaimana sdr katakan beliau mahu turun ke masjid-masjid secara senyap, walaupun tak diwawarkan kepada umum saya percaya akan ada serangan dari orang PAS yang tentunya memutarbelitkan kenyataan, apapun bagi tujuan kebaikan sememangnya akan ada halangan, dan yang menyedihkan, datangnya bukan dari alkafirun tetapi mereka yang mengaku ummah rasullulah. insyallah.

TAIPINGMALI berkata...

Kepimpinan Dr Zamry telah tertulis di loh mahfuz..

Parpu Kari berkata...

WAHAI SAHABATKU SEKUPANG DUA, SAYA TELAH LINK KAN ARTIKEL TERBARU SAYA DENGAN ARTIKEL TUAN, KALAU BOLEH TUAN, SAYA NAK LEBIH BANYAK LAGI CERITA SEBEGINI DI MASA HADAPAN NANTI, BUKAN APA TUAN, KITA NAK BERITAHU SATU MALAYSIA YANG PAS ADALAH BALACI KAFIR HARBI DAP!

pencinta kebenaran berkata...

alhamdulillah...mm...aku cadang le supaya dr zambri gi kat bidor..ramai yg suka mengata BN nih..so bleh la dr zambri makin mendekati rakyat...

bekas PAS berkata...

salam bro,

sifat sabar harus ada pada seorang pemimpin,ini yang di tunjukkan oleh dr zambry.

rakyat perak kamu harus nilai segala prestasi dr zambry dan barisan exco nya,jangan terlalu terikut dengan tohmahan nijar bintang tiga

kelambuharimau berkata...

tahniah! memang betul tu! PAS hanya pandai kutuk dan goreng orang jer untuk menambah dosa. kalu nak makan pisang goreng makan je la...tak payah nak tanya sape punya minyak dan sape punya kuali menggoreng pisang tersebut!

Tanpa Nama berkata...

memang patut didedahkan kisah2 macam ni, jgn buat andaian sendiri, buat cerita sendiri, buat temberang sendiri, ingat lah dosa sikit, tak kan di sebabkan kemahuan sendiri sampai sanggup menipu orang lain. mungkin akan banyak lagi kisah yang disaksikan rakyat tentang pembohongan PAS pada rakyat akan datang, setakat mana boleh bertahan, lambat laun tentu terbongkar lagi kisah -kisah baru.

pada MB kita teruskan usaha mendekati rakyat, kerana sekarang rakyat sudah boleh menerima cara pentabiran Dato' seri Dr Zambry, saya sendiri sudah cukup senang denga perihatin dato' MB kita,

cfu berkata...

memang betul haram jadah si gampang tu merosakan orang melayu! teruskan MB Dr zambry, pedulikan kimak tu

seefuu berkata...

aku baru tahu sebenarnya kisah ni, tapi aku harap saudara teruskan pembongkaran sudara lagi, semakin menarik, tahniah

Mamak Penang berkata...

salam,
Dr.Zambri seorang pemimpin "Condong yang akan menongkat, rebah yang menegakan".Rakyat Perak bukan Melayu tak perlu gusar dengan beliau.Peribadi beliau lain dari yang lain "hidup dikandung adat, mati dikandung Tanah...Wassalam.

sekupangdua berkata...

terima kasih semua terutama abang haji, saya sebenarnya rasa terharu apabila kawan-kawan dtg melawat, banyak yg sekupangdua terima nashat dan dorongan, tak sangka apabila semalam hampir 700 pengunjung yg singgah, ini memberikan kekuatan sekupangdua meneruskan perjuangan dialammaya

teman... terima kasih semua!

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND