15 Mei, 2009

JOM DEBAT! BENARKAH WUJUD PAKATAN RAKYAT!

Sekupangdua mengajak semua berdebat tentang 'PAKATAN RAKYAT' betul ke wujud atau sekadarjalan terdesak! jom semua kita bahaskan! mengikut perundangan PAKATAN RAKYAT tidak lansung ada dalam senarai pendaftaran, bila pulak wujudnya?

wujudnya Pakatan Rakyat bila pembangkang dengan kerusi yang kurang majoriti menubuhkan KERAJAAN NEGERI PERAK, atas terpaksa bergabung dengan sesama sendiri yang di moderator oleh anwar ibrahm untuk mendapatkan kuasa pemerintahan di bumi PERAK. Dengan kedudukan 31 kerusi wujud lah perkataan PAKATAN RAKYAT!

Kalau dilihat keserasian memang tidak ada sesama mereka, malah kalau pilihan raya kecil diadakan semua menggunakan lambang parti sendiri disamping lambang parti kawan yg lain sebagai penumpang yg boleh dikategorikan menipu RAKYAT!

kalau betul mana lambang PAKATAN RAKYAT nya?, kalau ada lambang yang menjadi pakatan sesama meraka ...ITULAH SEPATUTNYA YANG LAMBANG YG TERTERA DI KERTAS UNDI, jadi kalau pas yang bertanding kenapa pulak PKR dan DAP pulak yang terjerit-jerit... melalak-lalak mengatakan gabungan mereka. Kalau diikutan apa pasal lak menyibuk?

Perkataan RAKYAT sebenarnya adalah datangnya dari anwar ibrahim yang semua maklum kalau dikira dalam ucapannya MENCAPAI PULUHAN KALI SEBUTANNYA, Siapa yang bersamanya dahulu cukup paham dengan istilah ini. sebutlah berkali-kali sesuatu perkatan... dalam seribu takkan sekali orang tak ingat! pehhh...lagu pun kalau tak sedap ... tapi dah berpuluh kali diputarkan... paling tidak ingat senikatanya,

CUBA TERANGKAN kalau pakatan Rakyat yang selalu disebut-sebut oleh PKR,DAP dan PAS walhal sebenarnya tidak pernah wujud... JOM KITA BAHAS KEBENARANNYA!

TAPI SAMPAI SEKARANG TEMAN TAK ADA JAWAPANNYA.... MENGKOMER... MINTAK TOLONG SESANGAT PERJELASKANNYA ATAU KOMER DIAM TANDA SETUJU KEBENARAN FAKTA SEBENARNYA ... YANG PAKATAN RAKYAT... engkohnya tak pernah wujud sebenornya...

7 ulasan:

The Hobbit Frodo berkata...

Salam terjah atokk ~

Atok sekupang ... mika2 ni mmg lahanat pown (dengan izin .... huahuahuahua ... matilah) ... x tau lah ... baik buang jew mika2 ni g negara ayah pin "kerajaan atas langit" .. saper suruh ... sesatt haram jadah (jugerrr dengan izin) xoxooxoxoxo

JOm makan dorayaki .. perut kenyang senang hati!!!! lalallalalalalala ~~ x pown, hidagkan jer durian perak tuh!!!! muhahhahahahaha ... layannnnn ~

Saya Rakyat berkata...

mungkin saudara boleh kumpulkan bahan pemimpin berkata sesuatu di depan khayalak pas, tetapi berkata sesuatu yang lain di khayalak dap.. contohnya lge hormat saidina umar, tetapi mengutuk orang Islam dibolehkan kahwin 4..

patutlah mereka ini cukup fobia kalau ada wartawan datang.. sebabnya, mereka risau temberang mereka didedahkan. pr.. penipu rakyat..

sekupang dua berkata...

tak da ker orang yang menggelarkan dirinya orang pakatan rakyat yang nak bersuara! kan apa nak dengor juga apa pendapatnya

atukrock berkata...

teman memang setuju benor dengan miker. asyik-asyik rakyat... asyik-asyik rakyat... yang kita menunggu ni bagai nak rak, bukan dema nak kerja menghabiskan duit rakyat jer, baik ler bagi kat rakyat dari nak buat pilihanraya balik, bukan apa kalau selesai pilihanraya esok, dema bertengkor balik. sampai bila rakyat nak menunggu janji berbakti dema kat kita, perabis beras jer

BERITA CAP BUMI berkata...

kalau yop tak setuju yg pakatan Rakyat ni wujud,teman mencabor mike supaya sila perintah semula negeri dibwh PR ini ok.Kita bubar semua dun yg PR perintah ,boleh buat...?

sekupang dua berkata...

BERITA CAP BUMI! teman tau ler hasrat yg ada pada miker tapi tu ler.. bagi sebab dan kenapa? kalau pasai nak cabar ni semua orang boleh sebut cabar sapa jer... contohnya: kata kawan teman tak adil ler nak bubar dun sebab PAS cakap kenapa nak ikut kehainya dia paling manoriti, 6 kerusi jer! pasai apa nak dengor dia punya cadang!

sekupang dua berkata...

hobit bukan mika2 kalau kita cerita, kita kata mika tapi. tapi kalau kita bahasakan Mereka dalam cerita kita kata DEMA bukan mika, thanks! APA PUN TEMAN PAHAM APA YG DI MAKSUDKAN MIKER ttg dema TU

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND