22 Disember, 2011

LAGI LAPORAN SPRM TERHADAP NGA KOMENG MENYAMUN & SALAH GUNA KUASA


Pagi tadi kira-kira jam 11pagi tadi, laporan salah guna kuasa dan aktiviti menyamun dilaporkan ke SPRM, Sdr Abdul Jamil bin Hj Othman dan Ahmad Shahrizan bin Mat Daud serta dua pertubuhan NGO iaitu Pertubuhan Satria Bersatu Ipoh dan Pertubuhan Kumpulan Perempuan Perak (WI) tampil membuat laporan terhadap isu tender long suit semasa kerajaan Pakatan Rakyat menerakakan negeri Perak.

Menurut Jamil Yb Nga sebaik menjadi Exco diawal-awal 2008, beliau nampaknya tak buang masa, kalau di lihat Syarikat Ethan & Elton yang memang jelas milik isteri beliau di wujudkan, Apakah tujuan sebenarnya bila wujud syarikat secara tergesa-gesa? Jamil juga rasa tercabar kerana selama hari ni dia asyik menuduh kerajaan BN terlibat Rasuah dan penuh dengan kronisma sebaliknya dia sendiri adalah orang yang menjurus kearah itu. Sekupang memang maklum dan punyai banyak bukti dan rakaman Nga yang menuduh dan memburuk-burukan pemimpin dengan pelbagai fitnah, yang lebih menyedihkan kebanyakan ceramahnya diatas pentas PAS dan disusuli takbir.

Sementara Saudara Ahmad Shahrizan bin Mat Daud pula berkata beliau terpanggil kerana menentang rasuah bukan pekara yang boleh kita anggap mudah,'kalau dilihat jelas ada penyelewangan terhadap tender Long suit yang kita nampak jelas bila kenapa harga tertinngi yang diberikan?'  Paling pelik kenapa di tarik balik award Goodman Tailor dan diserahkan ke Ethan & Elton oleh kerajaan negeri PR sedangkan kita tahu dia membida dengan harga yang paling tinggidiantara 5 syarikat lain yang ikut membida'

Jamil Othman
Mohd Ismail bin Hud sebagai penasihat Pertubuhan Kumpulan Perempuan Perak (WI) menyambung ' kalau diikutkan dalam Taraf sebut harga (1.2) nyata tertera mementing syarikat yang membida berpengalaman, sebaliknya syarikat yang hanya baru diwujudkan sahaja tiba-tiba telah mendapat tender dengan begitu mudah, malah cukup meragukan bila harga yang tertinggi pula yang di Awardkan'

Mohd Sani bin Mohd Yusof dari Pertubuhan Satria Bersatu Ipoh pula berkata Jenis pemimpin begini tidak di perlukan di perak, 'Saya sendiri terasa selamat dengan kerajaan negeri sekarang, cuba bayangkan jenis begini (PR) yang memimpin negeri Perak... Pakat Hancurlah kita,... ini yang kita tahu, yang pastinya macam-macam ada...'

Apapun sekupang berharap bakal ada lagi pendedahan Korupsi perlu ditentang! Kalau diikutkan komer perhatikan tarikh wujudnya syarikat milik bini Nga komeng ni pada 23.4.2008, Pada 3.4.2008 telahpun diawardkan pada Goodman Tailor dan ditarik semua oleh kerajaan negeri pakatan rakyat dan diberikan kepada Etahn & Elton yang baru berusia 20 hari jer! Harga Tinggi pulak tu yop! tak ker panyamun dan korupsi kerajaan Pakatan Rakyat! ... Pas amacam Jawab ler atau pun tak nak susul takbir ker? Itu baru 20 hari dah menyamun banyangkan 11 bulan yop! nereka Perak dibuat dek dema!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tanggungjwb pertama seorg pemimpin adalah utk menterjemahkan kenyataan serta mengucapkan 'terima kasih' selepas melaksanakannya.ternyata PAS hanya mampu menengok rakan DAP nya,antaranya si KoMeng menyusun strategi songlapnya spt lapuran di atas...Rakyat menjadi mangsa,PAS hanya menengok..DAP bermahrajalela.
frm:abg Tap

Arab berkata...

MOHON SUDI LAH KIRANYA LINK KAN BLOG SAYA.

www.hurairahady.blogpsot.com

terima kasih yop. !!!

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND