19 Februari, 2015

GUA RESPEK LU LA BROTHER!

Video ini dirakam oleh sahabat media yang mana seorang lelaki bernama Hudzaifah Shubli yang diasak beramai ramai dalam demonstrasi dihadapan istana kehakiman minggu lepas. Yang melucukan beliau dengan aksi yang tenang dan bersahaja menegur penykong pembangkang yang berdemonstrasi disitu dicabar, diejek, dicemuh kerana tidak bersempendapat dengan kelompok disitu.

Ada yang menjerit beliau "belum makan ubat" merujuk kononnya beliau gila sedangkan apa yang beliau sampaikan semuanya nasihat berbanding para penyokong anwar dan ada yang cuba provoke beliau untuk berlawan dengan mengatakan beliau "pengecut"
Ada beberapa Ibrah yang boleh kita ambil daripada Video ini. Tapi sebelum itu admn nak bagitau, yes, beliau sememangnya seorang yang berkelulusan UIA yang memiliki "double degree". And No, beliau tidak memiliki masalah mental.

Kenyataan beliau dalam video ini benar dan tiada lain melainkan yang benar-benar belaka. Pernah dengar ahli politik mengajak kita menuju menegakkan Kalimah Allah? Bahkan Anwar Ibrahim tidak kisah langsung mengenai penggunaan Kalimah Allah digunakan oleh bukan islam! Bukankah itu zalim namanya?

Admin kagumi sikapnya yang berani menyampaikan kebenaran tanpa takut dicemuh, bahkan sentiasa senyum dalam menyampaikan kebenaran. jika kita berada dalam situasi tersebut, apaka respon kita?

Yes, Kita kena pertahankan agama islam
YES, kita kena pertahankan institusi Raja-raja Melayu
Yes, Kita kena pertahankan kedaulatan negara kita yang aman dan damai ini sebelum dijajah buat kali kedua.

Tapi, berani tak kita berdepan dengan masyarakat seperti apa yang beliau lakukan untuk menyampaikan kebenaran? Apa pun gau memang cari peluang kot dapat bergembor dengan brader nie, respek bro, berani dia walaupun sorang, punya banyak jantan kat situ semuanya telor hilang menyorok...

Kalau ada 10 orang umat macam nie mau makin ramai yg hilang balls dan mengelak jumpa dengan dia orang seperti brader nie... 

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND