23 Februari, 2015

USAH KHURAFAT, JANGAN KERAMATKAN TGNA...



Sudah, sudahlah... Jangan kurafatkan keatas pemergian TGNA yg sebenarnya berita yang amat menyedihkan kepada umat islam, tak kira lah parti apa sahaja,bagi teman lama dah pernah suarakan bila PAS sepatutnya ada pelapis, terutamanya jika TGNA kembali karahmatullah siapa yg ada tandingan yg setara dengannya? Tetapi tak mengapa jika ada pelapis sekalipun tidak sebaiknya memadainya yang punya identiti dan nampak ketokohannya terutama bab hal ehwal agama Islam iaitu memperjuangkan tuntutan islam yg sebenar dan bukan dengan mengadaikan islam demi parti

Beberapa ketika yg lalu bila raja Arab saudi meninggal dunia,bukan main lagi mereka yg terkutuk nie mempersendakan Kemangkatan Sultan yg kononnya melampau dari tuntutan, macam kebumikan jenazah ikut kafirun pula tanggapan mereka, rasanya ia bukan seperti ahli parti yg lain melainkan ada agenda tersendiri yg dibayangi oleh kafir laknatulah, lagi pun kalau soal agama nie lama dah yg kebanyakannya hilang TWO BALL untuk bersuara demi agama malah nak angkat muka pun tak berani, uasah la keramatkan TGNA supaya ianya khurafat, tengok saja dalam gambar seperti diatas utk tujuan apa ianya dilakukan. 


Sama ada langit yg kononnya ada tertera tulisan kalimah Allah swt atau sengaja diedit utk dipaparkan, ianya tak membawa sebarang makna, bila ada yg cukup hormat dengN TGNA bertukar kepada mempercayai sudah boleh menukar keyakinan seseorang, apatah lagi umat islam itu sendiri...  Kalimah yg kononnya terlihat diruang udara akhirnya terbongkar bila ada pula hamba Allah yg diantara ribuan yg hadir memaparkan keadaan sebenarnya... Lebih meyakinkan kerja terkutuk ini bila hanya gambar ini sahaja yg diviralkan tentang kenampakan awan membentuk kalimah Allah swt.

Memang teman sukar percaya dengan apa yg cuba mereka kurafatkan kepercayaan umat islam yg mengikuti perkembangan semasa TGNA dikebumikan... Bagi teman jika berpuluh ribu yg hadir, tak munasabah hanya ada satu gambar sahaja, jelas mengecewakan teman bila sehingga hari nie itulah sekeping gambar yg dicanangkan merata seolah TGNA adalah keramat...



Begitu juga dengan gambar seperti diatas nie,  bila dibayangkan kononnya ratusan ribu yg hadir semasa menziarahi TGNA, kalau tak dihelahkan pun tak apa, semua umat Islam mendoakan kepergian aerawah diterima dan dipertimabkan Allah swt keatas roh beliau dikalangan orang-orang yg dirahmati dan ditempatkan disisi kesayangannya... 

Peliknya gambar nie dengan apa yg diperkatakan bila ada pendedahan mengatakan keaslian gambar nie, rupanya gambar nie memang telah Lama dipaparkan bila difahamkan seorang ulama menunggal dunia diziarahi di utara negara jiran kita. Arwah adalah seorang ulama yg tersohor di selatan Thai meninggal dunia dan diziarahi oleh ribuan umat islam seluruh negara...



Lebih menjijikan bila golongan penyebar fitnah ini menampal gambar Allahyarham Ustaz Yahya Othman  bersama gambar yg datang menziarah semasa perkebumian TGNA. Gambar TGNA yg telah dikafankan kononnya TGNA! apakah yg boleh mereka laba dengan segala fitnah keatas arwah TGNA, apa untungnya mereka dapat dengan fitnah seperti ini, ianya tidak mendatangkan sebarang faedah malah boleh memesongkan akidah umat Islam itu sendiri, merosakan perpaduan dan ukuwah sesama umat lagi ada ler...

Banyak lagi yg dipaparkan oleh mereka yg tak bertanggung jawab memesongkan akidah umat akhir zaman, jahil sangat kah umat islam yg tak menyokong dengan parti? Tidak kah mereka terasa berdosa atau mereka memang tak peduli dengan human dosa memfitnah malah kerja boleh dianggap khurafat memesongkan kepercayaan umat Muhammad Saw di akhir zaman... Pernahkah mereka terfikir dengan pembalasan Allah swt  dengan kerja-kerja terkutuk mereka ini, apakah mereka bukan seorang diantara umat Nabi Muhammad Rassulullah akhir zaman?

Cukup-cukuplah buat kerja kurafat yg sangat dibenci oleh Allah swt dan Nabi Muhammad saw, tidak takutkah mereka pembalasan Allah swt bila khurafat berterusan dibuat oleh segelintir dari mereka yg jelas boleh merosakan umat akhir zaman...

Allah swt tidak pernah memungkiri janji... Kalau berterusan melakukan khurafat memang akan dibalas dengan Musibah kepada umat manusia... Musibah banjir phn masih belum selesai tetapi terus menerus khurafat terus dilemparkan... Apakah memang mahu rakyat ditimpa musibah dengan apa yg mereka lakukan...? Apa yg mereka dapat untuk jadikan TGNA sebagai keramat? Bukan kah lebih baik menghormati arwah dengan sodakah ummu kitab dan terus memohon Allah swt merahmati roh beliau ... Jangan Khurafat dan usah keramatkan Allahyarham TGNA, biarlah jasad dan roh beliau tenang disana... Inalillahiwainalillahirojiun.... ALFATIHAH...

1 ulasan:

Awanama berkata...

Sorry to say, I have no respect to NA.
How do I respect a person who said,
1. Nabi saw ketika lahir, sama sahaja dgn lain lain mat kat kampung kita.
2. Tuhan mencarut,
3. Tuhan samseng.
4. Membolehkan org kafir guna nama Allah (swt)utk merujuk tuhan tuhan mrk yg bermcm mcm.
And you can continue the list.

Tp jika masih ada Kalimah Syahadah yg dibawanya, masih lg dia termasuk dlm doa umum ampunan utk sekelian mukminin mukminat, muslimin muslimat, yg masih hidup atau yg telah meninggal dunia yg sekelian mukmin soleh doakan setiap lepas solat. Moga semua kita diampunkan, Amiin !

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND