13 April, 2015

SIAPA PULAK SELEPAS NIZAR LAMBEI? RADHI ZAINOL?



Nyata sekali Nizar  silambei akhirnya tumbang semasa dalam pemilihan dengan undian yang amat memalukan, persoalannya ini semua tidak berpunca dari Parti Lain yang bukan menjadi kawan sengkongkol dengan Master Roket, walau apa pun alasannya kita tidak boleh nafikan atau melempar kepada lain sebagai punca yg menyebabkan di Nizer nie jatuh kedebap macam nangka busuk secara tiba-tiba.

Semakin panas bila kejadian si Nijer ni yg TERGOLEK DOG nie bakal ada lagi kejadian yg bakal terjadi bila makin ramai sudah mula perkatakan, kenapa ini terjadi? Rasanya empunya badan yg memang tahu, Kenapa tiba-tiba si Lambei ditolak oleh akar umbi parti? Bukan sebelum ini dia juga lantang dan pernah diangkat sebagai MB dan paling ketara dia juga nama yg paling stabil dalam pakatan Roket kerana skil auta bin boh hong yg menjadikan dia diantara yg menjengkok dalam pakatan Roket..

Nampaknya paling ketara ahli Pas mula menghukum dia kerana menolak hudud atas dasar kawan baiknya yg tak senang dengan hudud, begitu juga jangan kita lupa bila Nijer nie jugak pernah menjadi MB sekalipun mereka bukanlah parti yg mendominasi dalam Pakatan Roket. entah apa puncanya susah kita nak meletakan ramalan yg begitu banyak yg juga ada kaitan dengannya

Baru-baru ini juga dia yg sebelum ini pernah membuat sembah dehaka atas kehendak Tuan Besar penyamun tanah 10,526 ekar yg dikaitkan dengan pelantikan MB yg hanya bertahan selama hampir lebih 10 bulan sahaja bila negeri dibuatnya macam memimpin markas atau kampung jer.

lebih tepat lagi kalau disorotkan bagaimana dia mula disishkan mungkin ada beberapa isu yg sungguh bercanggah tidak lagi sebagai suara rakyat, bila nampaknya di lebihkan apa saja bentuk arahan atau kerahan Porkatun Roket tanpa peduli tentang apa yang rakyat atau ahli yg mahu.sebenarnya. Paling terkini bila dia juga begitu berani bersuara tentang menolak hudud semasa sidang media bersama atau lebih tepat lagi dikelilingi oleh suku sakat sepet Porkatun Roket.

Seminggu lepas semasa sidang Dun yg di Hadiri oleh DYMM Tuanku Sultan di Majlis Perasmian Sidang Dewan Undangan Negeri, berbaju hitam tanda seperti berkabung atau ada kematian yg dirancang oleh Pork Roket, ia juga mendedahkan serta menjadikan tanda tanya kenapa sebegitu sekali sanggup menjadi Baruaan kepada Roket?

Bukan dia sahaja malah turut mengheret beberapa lagi adun Pas untuk turut menjijikan diri sebagai pak turut Roket seolah ada kepentingan si lambei kena akur perintah dan sebagai mana sebelum ini isu MB Cai kepada Roket dan Isu 10,526 ekar tanah yg makin senyap tanpa tahu apa sudahnya Orang Pas dari kebanyakan duduk disana terpakasa menerima hakikat rumah dan ladang yg diusahakan hancur Depan mata... 

bagaimana pulak nasib si Sg Rapat yg juga terlibat dalam kumpulan Porkatan Roker yg cukup jelas menghina Sultan dan berkompromi dengan Roket! yang paling syok teman nak katakan bila dia org tak perasan bila si Nijer dan Sg Rapat sedang bersembang bila tidak perasan ada yg mendengar dalam suatu tempat yg sama  bila Sg Rapat kata 'TU LA AKU DAH KATA... KITA JANGAN IKUT DEPA MACAM NIE'  tanya lah tuan punya badan memang ketika itu ada org lain yg juga dalam Tempat yg sama   

 Kisahnya pasal Nizer kantoi tumbang disini
IPOH 12 April - Setelah tujuh penggal menyandang jawatan sebagai Yang Dipertua Pas Kawasan Kampar, Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin hari ini terpaksa akur apabila pengundian barisan kepemimpinan baharu tidak lagi memihak kepadanya. (klik sini cerita penuh)

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND