12 Mac, 2010

BUBAR PKR BUBAR! HANCUS PAS HANCUS! APA LAGI MEROYAN BARU PAKATAN RAKYAT!

Sidang DUN 30hb Mac ni menjadikan pelbagai teka teki, Pakatan Ranjang ni nak buat Sarkis atau Zoo kali ini. yang nyata memang ketara seolah dah tak ada idea cerita wayang kulit kali nie. Bukan apa nampaknya sampai sekarang cerita KELUAR BERAMAI-RAMAI DARI PKR (PAKAT KELUAR RAMAI-RAMAI) menjadi bahan bual dikedai kopi, disimpang jalan kampung, dikedai-kedai runcit... malah dibilik-bilik operasi PAKATAN RAKYAT sendiri menjadi topik hangat dengan muka-muka dema yang terkedu macam tersangkut sebijik jeruk buah ambra di tembolok. 

Semua yang dirancang tak menjadi, semua isu yang diperang sarafkan kena muka sendiri. Boleh katakan semua tak menjadi. kenapa agaknya? Rakyat cukup paham kenapa? Mana taknya dulu anuar menjadi perancang strategi tapi la ni dia dok sebok pikior nasib dia pulak! jadi tinggaller dema terkontang kanting mencari jalan, kiri salah ... kanan salah... kedepan salah... BELAKANG... LAGI SALAH!

Tuhan pertunujukan seperti yang dema mahu, masaalahnya adakah dema sedor? Sembahyang hajat memusnahkan seseorang, mengajak kafir turut menghina islam, merosakkan akidah sesama umat demi kepentingan sendiri, mencerca seagama demi kemenagan jahil. Semua ini dipertunjukan Allah kepada dema, 

Kalau dulu ayat keramat bunyinya BUBAR DUN BUBAR! sekarang dah jadi BUBAR PKR BUBAR!
Kalau dulu hasadnya memecah perjuangan bunyinya... HANCUR UMNO HANCUR! sekarang jadi HANCUR PAS HANCUR!
KATA ORANG PERAK 'AYAM TAK DAPAT TAIK AYAM CANDU TERPALIT DIATAS HIDUNG!'
Apapun kita tungguler apa lagi yang nak dibuat bagi merosakkan keamanan dan taburan fitnah mereka, Biarlah mereka cuba mengatasi kekuasaan tuhan yang kadang kala ada persamaannya FIRAUN yang mencabar kuasa ALLAH! Kita tunggu dan yang PASTINYA kita tak akan lari atau berganjak walau seinci. SELAMAT BERJUANG!!!

p/s Memaklumkan kepada semua sahabat, GEBANG 9 akan bermula isnin ini jam 9pagi 15hb march 2010, comfrence blogger Perak, sila tinggalkan email di komen atau hantar ke sekupangduas@yahoo.com supaya boleh teman mengajak. kita bincang bersama utk 30 nanti, LIVE FOR BLOGGERS! Insyaallah!!!   

1 ulasan:

Unknown berkata...

Minta kita semua khususnya penyokong PAS, PKR dan terutamanya Melayu/Islam yang menyokong DAP kembalilah kepada jalan Allah! Utamakan perpaduan ummah dari kita berceramah politik memecahbelahkan ummah. Saya sangat menyokong kenyataan TS Harussani, mufti negeri Perak berhubung usaha beliau menyatukan orang-orang Islam, bukan jadi agen umno. TGNA selalu berfikir politik, itu sebab beliau jadi macam tu. Eloklah TGNA bersara jadi ahli politik supaya terpelihara taraf keulamakannya itu sampai akhir hayat. Jika ulamak-ulamak sendiri termasuk di Kelantan boleh mempertikaikan pandangan TGNA, apa dah jadi? Wallahu alam.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND