02 April, 2010

DISEBALIK PERISTIWA SAMSENG DUN. APA CERITA KAT PENGAJAIAN TINGGI KITA?

Apa sudah jadi dgn pengajian tinggi? ada usaha menjatuhkan dan merancang pegerakan betul atau tidak? bgai semua yang terlibat jangan lepas pandang, dalam asyik kita di pertontontkan sarkis dan wayng sarip DOL SAMSENG kampung dusun ada gerakan lain yang menyelinap!

Retetan beberapa su yang berlalu ada kalanya perlu pemerhatian rapi mana tak nya, cuba mengkomer pikir pelik atau tidak nya sudah 7 orang Profesor Melayu dibuang maupun diturunkan pangkat, Mereka yang dibuang atau diturunkan pangkat adalah pejuang Melayu di UiTM. Mereka ini dibuang dari Institut Pemikiran Dan Kepimpinan Melayu (IMPAK) . malah lebih pelik bila Penolong Naib Chancelor IMPAK- Dr. Shireen Haron - yang mana hasil kajian beliau menolong UiTM memenangi Anugerah Cemerlang Sektor Perkhidmatan Awam bagi tahun 2008 juga diturunkan pangkat. IMPAK memang relevan dan berkesan kini di ambil alih seorang India Muallaf bernama Vijayan Abdullah

Dengarnya juga hasil kajian IMPAK akan terus kemeja DAP dan Kroninya? dikhabarkan ada direct access kepada resource staff UiTM. Ini kerana sudah ada staf UiTM yang dimarahi oleh pembangkang kerana menjalankan kajian untuk meningkatkan kedudukan sosio-ekonomi Melayu, kalau mengkomer nak tahu kajian sosio-politik ini melibatkan kajian Pilihan Raya Kecil setelah PRU12 sepertimana yang komer tengok setiap kali PRK kan da mahasiswa buat kajian. 

Nmapaknya tanpa kita sedari makin hilang peneraju-peneraju dan nampaknya makin senyap kerja-kerja dema  sampai banyak yg tak sedar sikit-sikit seminggu-seminggu ditarik keluar sorang-sorang dan dilucutkan pangkat dema. Proffessor yang nampak di Uitm controhnya  :

1- Dr Shireen Haron-Penolong Naib Chancellor IMPAK
2- Dr Mat Zin Akib-AJK UMNO Jeli Kelantan-Dekan Fakulti Sains Pentadbiran
3- Dr Rahmah Rashid-Pengarah Knowledge Advancement, InQKA
4- Dr. Rosmin Pengarah Hal Ehwal Pelajar
5- Professor Madya Radiah Ghouse- Felo Institut Melayu
6- Professor Madya Fairoz Salleh-Felo Institut Melayu
7- Professor Madya Norhayatee Ahmad-Pengarah Intec
Kesemua mereka akan digantikan dengan Prof Bukan Melayu, tak ker nampak ketara perubahan yang teman rasakan macam usaha menarik benang dalam tepung!


dengornya 5000 pelajar Bumi Non Muslim dari Sabah dan Sarawak akan diserap, macam satu usaha pencairan populasi dan untuk balance pelajar Bumi Muslim di Uitm seluruh negara- Setahu teman memang PM nak ambil pelajar Bumiputera miskin sebanyak 5,000 dari seluruh negara, tapi lain pulak perancangan dema ni nampaknya dalam diam tak diam, usaha MB Khaled Untuk mengambil-alih Uitm seperti yang diluahkan pada awal Mac 2008 setelah PR menang besar di Selangor nampaknya menjadi kenyataan dengan penyusupan agenda PR ke dalam Uitm. Dan kita semua tahu siapa implementor di peringkat UiTM! 
Bukti yang mungkin di overlook oleh orang kerana pelbagai isu diversion dari kubor, tanah wakaf, kepala lembu, arak dan rumah urut yang dimainkan oleh gang PKR sebagai pemerintah negeri sepertiada  kerjasama dengan university pulak 

 Apa dah jadi weh? apa benor dan kebetulan bila kita tengah mengelamun asyik tengok drama sarip dol tadi dema menyamun betul dengan geng 6 jahanam yang sebenor? pikir-pikirkanlah! kepada pak menteri sila rujuk tengok supaya jangan lepas pandang. Adakah kita melompat suka deman senyap menyamun! BERANI KERANA BENAR! 

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bahaya tu bukan pekara pelik sebab hati budi pakatan rakyat kini banyak sudah terbongkar

anakbukitgantang berkata...

Mungkin kes saman UITM oleh satu syarikat IT Trius Sdn Bhd sebanyak RM 32.4 Juta kerana Breach Of Contract ada kaitan. Dengan penggunaan laman web lain, mungkihkah juga kriteria kemasukan pelajar baru dari kursus diploma sehingga pasca Ijazah dibuka seluas-luasnya kepada bangsa asing? Mungkinkah dgn cara ini impian Khalid MB Selangor nak buka Uitm kepada warga asing aberjaya melalui pintu belakang?

Dan mungkinkah dgn membuang pensyarah di atas dan menggantikan mereka dengan pensyarah kroni PR maka dokumen sulit PRK (10 semunya) selepas PRU12 akan jatuh ke tangan mereka? Sebab dah ada kroni mereka di Uitm yg hanya dengan perintah DAP!

Rujuk www.anakbukitgantang.blogspot.com- UITM KES SAMAN

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND