03 Januari, 2011

PROPAGANDA VIDEO DAP LEBIH TERATUR DAN LEBIH POWER MENGHASUT!

TENGOK SENDIRI VIDEO NI! Standard PAS dan PKR untuk riuh cuma bunuh diri berbaring dijalan dan paling suka menjerit dijalan jer, pendek kata dema ni memang akai pendek dan tak sama lansung dengan rakan mewah mereka DAP,  DAP ni memang pandai main sentimen kemiskinan dan berpeluk tubuh bila tukang kerja dan cacainya akan diuruskan oleh PKR dan PAS, itulah kelebihan nya kalau berkawan dengan golongan pencacai yang suka angguk2 dan geleng2,
Dah banyak teman tengok Video yg dihasilkan oleh DAP di siarkan termasuk di You Tube. kalau kita amat-amati memang keseluruhan produksi yg diperlukan emang lengkap. continitinya juga cukup baik, dan percayalah pengarahan nya juga dilihat orang yang berpengalaman bila teman melihat dari segi konti shot dan cuting point dan konti scene nya memang menunjukan dia berpengalaman.
 Apa yang teman nak pertikai kan ni bila Video HARAM JADAH ni terang-terang menghina 1 Malaysia yang dijadikan 1 SAPU MALAYSIA, dalam pembikinan video nie mengesahkan seorang rakyat Cina miskin sandarkan harapan kepada isterinya yang akan ke parlimen kononya untuk menuntut pulangan TAX REBATE, dengan garapan musik dan lakon layar memperlihatkan betapa susahnya Watak cina yang berbaur perkauman menuntut pulangan TAX REBATE seperti mana yg di janjikan. pengakhiran yang menjurus kepada PENIPUAN 1 MALAYSIA PADA RAKYAT mahu dirasai oleh sasaran video ini.

BANYAK YANG TERANG-TERANG KENA TIPU... diantaranya...
1. Lokasi di Bus Station IPOH, tetapi siap diedit suara kononnya ke 'PARLIMEN... PARLIMEN. Pada yang memang mengunakan BAS Kamta dah memang tahu mana ada BAS dema yang ke Parlimen, hahaha kalau nak ke Kampar ada ler... nampaknya IMEJ Kamta yang mengusahakan Bas telah pun di politikan
2. Sewaktu Watak utama sampai di BAS station dia dilanggar oleh sebuah BAS yang mengundur... setahu teman sampai sekarang dari zaman sekolah lagi tempat PARKING BAS untuk penumpang tak pernak ada yang parking terbalik, semuaya terutama pintu bas atau pemandu berdepan kerana pintu masuk ke bas untuk penumpang adalah di hadapan bas. Jadi sekali lagi Imej pengusaha Bas ini diburukan.
3. Watak juga menyebut Menteri kewangan bernama Madam Heng yang kononya mengatakan janji ada text rebate kepada rakyat
4. Watak juga menyebut rebat yang di patut di tuntut balik kepada rakyat adalah 800 Ribu ringgit. bodoh sangat ker kita sampai tak boleh berfikir, kalau lah dia menuntut REBATE semula ini bermakna beliau membayar cukai... dan kalau membayar cukai bermakna dia adalah orang yang kaya tetapi sebaliknya digambarkan sebagai orang miskin, pelik miskin pun bayar cukai ker? setahu teman belum lagi Kerajaan menindas supaya semua rakyat kena bayar income tax, tetapi kepada yang menjana pendapatan hasil perniagaan atau pekerjaan yang berpendapatan tinggi seperti di gariskan sahaja di kenakan income tax! takat apek dalam gambar ni pun kena bayar income tax memang HARAM JADAH memeutarkan fakta.
5. terdapat add dailog atau adlip dalam montage scene bila menyentuh 'selection is coming in johor' dan juga menyebut rakyat akan ditipu lagi dan digula-gulakan BN lagi.
6. Minta keadilan hak sama rata, Kerajaan BN yang cuba menyatukan rakyat dalam 1 Malaysia di tukar dan diburok kan dengan 1 SAPU MALAYSIA!

Apa lagi yang tak sama rata atau tak puas lagikah sisepet ni mengaut harta dan kini bangsa Melayu sendiri yang banyak merempat, cuba kita tengok di perumahan-perumahan mewah yang bernilai 500 Ribu Ringgit di taman-taman dan berapa banyak pulak Bumiputera yang memilikinya selain si sepet walau di gula-gulakan potongan 5% untuk pembeli Bumiputera. Susah sangatkah rakyat Cina di malaysia nie sampai melarat dengan kemiskinan sedangkan segala pekara kemmewahan di miliki oelh kaum sepet ni, jadi apa yg tak cukup lagi? Tanya-tanyalah diri sendiri... mengganguk-mengangguk lah kalau suka dibodoh kan, geleng-geleng ler kalau mahu jadi badut SARKIS!
SELAMAT TAHUN BARU! sudah tiga hari berlalu... adakah telah merealisasikan seperti yang di azamkan sebelum nie atau dah lupa segala Azam yang diharap... hehehe baru tiga hari belum pun seminggu atau sebulan, insyallah... harap tercapai sesegeranya tak payah lah tunggu tahun 2012 pulak!  

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

babi ini cina, halau jer jangan duduk kat malaysia, dia orang yang paling kaya lagi mau tipu ka.

PENDITA berkata...

SEPATUTNYA DIAMBIL TINDAKAN DENGAN ISA SUPAYA PENGKHIANAT-PENGKHIANAT SEPERTI DAP NI MENYEBAR SEGALA PROKSI MEJATUH IMEJ DAN BAKAL MENYEBABKAN PANDANGAN SERONG NEGARA LAIN. DIMASA YG SAMA BANGSA INI JUGA YANG SEKARANG SEDANG MEMEGANG EKONOMI SERTA MEMAINKAN PERANAN KENAIKAN HARGA BARANG DI MALAYSIA.
KURANG AJAR DAN BOLEH DIMAAFKAN.

Tanpa Nama berkata...

bro, aku rasa ni mamat yang pulang dari taiwan pastu dok hina lagu negaraku la yg buat(jijik nak sebut nama dia)..
800k tu simbolik geran yang dia mintak tp x nadapat2 lagi..gila menghasut kelip ni..
kat fesbuk nasi lemak 2020 tu 98persen bahasa, kaum yg asal dari sana(xleh sebut jugak satgi tuduh rasis)

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND