12 April, 2011

KECUT PKR BILA PM KE SARATOK... Tambi ketaq lutut!!!

Perdana Menteri semalam turun Saratok di Dataran Majlis Daerah saratok kira-kira jam 9.30 pagi, Hampir 5ribu Rakyat yang sedia menunggu kehadiran PM seawal 8 pagi walaupun  menunggu kesibukan membataskan sekupang untuk buat posting disni. Yang agak pelik pulak sekupang tengok bukan sahaja oarng BN sahaja yang hadir malah yang memakai baju PKR pun turut hadir diantara ramai-ramai yang hadir, bila teman tanya salah seorang yang hadir kenapa ada penyokong PKR jugak pakcik tu jawab 'Disini memang macam tu, bukan senang boleh jumpa Perdana Menteri, semua orang mahu tengok Najib... mungkin dia bekerja untuk PKR masa pilihanraya ni', teman agak hairan tetapi faham, Tak semua orang yang menyokong PKR, tapi dalam pilihanraya ini satu peluang untuk mencari rezeki. mengikut kata sahabat teman, Sebelum ni bukan begini semasa penamaan calon, disini aman penyokong boleh bersalaman dan  duduk satu meja dan kemah berborak tak seperti baru-baru nie yang disebabkan peristiwa Tambi yang buat provokasi semasa penamaan Calon tersebut (KLIK). Orang saratok mula nampak tidak senang hati diatas peristiwa tersebut, Sarawak biar lah di tentukan oleh orang Sarawak sendiri... yang lain tu jangan sesekali cuba memecahkan perpaduan dan keharmonian kaum dsini, terutama Tambi yang datang dari semenanjung. dei chit Podah!!!! 










2 ulasan:

Awanama berkata...

Mungkin memang benar PKR kecut bila PM datang ke saratok,tapi yang nyata kehadirian Najib tidak disambut meriah oleh penduduk Saratok dan akhirnya BN tumbang di Krian. Ini bukti PM yang kecut dan orang BN yang kecut

Awanama berkata...

hehehe faktor kekalahan bukan kerana ali biju hebat tetapi faktor calon Dato; Nyarok yg tak di senangi pengundi...... alo... PM datang ke kaw saratok tapi Kalaka la bro, kalaka menang per!!!

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND