06 April, 2011

TAMBI BALIK LA! SEKITAR PENAMAAN CALON DI N34 KRIAN

Saingan 4 penjuru di Dun N 34 Krian
N34 KRIAN - Pertandingan 4 Penjuru! CONFIRM... Tak ada gambar Anuar Ibrahim yang dijunjung oleh penyokong PKR semasa penamaan Calon sebentar tadi, seawal 8 pagi Pejabat Perpustakaan Daerah Saratok dipenuhi oleh penyokong-penyokong Calon-calon yang bertanding,  4 buah kemah yang menempatkan calon yang nak bertanding penuh dengan penyokong kuat kecuali Calon Bebas yang lansung tidak duduk dibawah kemah maupun kelihatan penyokong setianya.Di kawasan penyokong PKR tetiba gamat dengan jerit pekik menyebabkan teman meninggalkan nascafe yang dah pun siap diatas meja kedai kopi yang teman belum sentuh, Kecoh ker? Rupa-rupanya bila teman sampai didapati kelihatan seorang Tambi semenanjung sedang Provokasi penyokong-penyokong PKR dengan pelbagai slogan, dan yang paling menarik ayat 'HIDUP, HIDUP, HIDUP RAKYAT' yang teman tak boleh tahan nak gelak! macam rakyat Sarawak ni mati ker dengan Keamanan yang dikecapi sekarang ni. Teman gelak besar disebabkan sudah tiga minggu di sekitar ni sering merunggut tak jumpa seorang India Pun di saratok, tak kira la di krian maupun Kalaka, jawab sahabat teman orang tempatan ' jangan mimpiler nak jumpa, disini mana ada india!' hehehe hari ni teman jumpa jugak, tapi MISSION masih FAIL, sebab dia bukan orang tempatan tetapi orang semenanjung rupanya, dibawa khas untuk rosak kan pemikiran orang Saratok. 
Pertandingan 4 Penjuru lewat diumumkan kira-kira hampir Pukul 12,10 tengahari apabila ada bantahan, insyallah nanti kita sambung lepas ini di sebabkan seorang tambi semua tergendala dan lewat! disini sekupang letakan gambar-gambar sekitar pencalonan tadi, 4 calon yang bertanding adalah:
1. Datuk Peter Nyaruk ak Penghulu Entri (BN)
2. Banyie ak Beriak (BEBAS)
3. Ali ak Biju (PKR)
4. Liman ak Sujang (SNAP)
Calon Bebas dan Snap merupakan yang bukan mnetap di Saratok tetapi di kuching, sementara BN dan PKR merupakan orang asal yang menetap di Saratok, perhimpunan mula bersurai sekitar jam 12.30 tengahari tadi, bagaimana pun tiada sebarang kejadian yg tak di ingini berlaku. cuma skupang masih tak puas hati masih ada anak-anak yang kehulu kehilir yang memakai baju PKR dan lencana di baju mereka, kalau apa-apa kemalangan terjadi dan kecelakaan menimpa anak-anak ini tak ker mak bapaknya yang banggang! tak pakai akai, tak kan tak tau umur boleh berpolitik 21 tahun laak!!!

 

                                      












Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND