14 Oktober, 2009

BAGAN PINANG KER ATAU TERENGGANU?

Sekupang terpinga-pinga bila ke PRK Bagan Pinang yang lalu, boleh dikatakan sepanjang pantai Port Dikson seolah-olah sesat jalan ker? betui ker Port Dikson atau kat Terengganu?

Terasa melalui jalan yang dipenuhi gengstar.. uiihhh banyak betol gengster Mat Terangganu yang di taja oleh PAS, Dah tak rupa macam Port Dikson lagi, macam kat Terengganu...mu.. jalang, gi, mano.. isk isk dah macam terengganu, sayangnya perasaan takut mengantikan ceria, penuh dengan Gengster PAS Terengganu. merata-merata di Port Dikson dah tak rupa bandar peranginan dah. Bagaimana dengan Pilihanraya Kecil yang akan datang adakah akan dipenuhi gengster-gengster terengganu yang dibawa PAS, Tak heran lah kekacauan, pergaduhan dan perbalahan terjadi. Pihak berkuasa sepatutnya mengambil tindakan di lain masa akan datang, halau jer haram jadah yang merosakan keamanan, memburukanlagi samseng di tempat orang, teman sendiri tengok bagaimana mangsa dan kederaan yang rosak teruk disebabkan gengster Pas Terengganu.

Sepekara lagi yang kita mulai sedari apabila Gengster Memali yang dididik oleh PAS yang kerap kali kita tengok merekalah yang berbaring diatas jalan bila Tuanku Sultn dihalang keistana satu ketika dulu di Perak Darulridzuan, tak caya? bkan susah sangat ada identiti yang mereka sendiri tak dapat sembunyikan,... BAHASA atau TELO nya, bahasa melayu telo Terengganu dan Kelantan merata-rata, macam tak caya gengster tajaan PAS ni kerap ada di merata-rata bila ada PRK, lain kali ingat kat sekupangdua bila miker ke PRK mesti percaya dan teringat artikal ni.

Walau apapun teman mewakili semua BLOGGER PERAK, antaranya CHIEF, ABANG TUAH, RAJAHMAS, ISKANDAR, BUDAK PARIT, AWEK BUKIT GANTANG, TOPAN ALAM, TAIPINGALI, PRO MELAYU DAN LAIN-LAIN YANG TAK DISEBUT (maafkan sekupangdua bukan sengaja) mengucakan jutaan terima kasih kepada sekalian yang membantu dan berjuang di Bagan Pinang lalu, pada sahabat yang turut disana seperti PARPUKARI, MEGAT/PISAU (TAHNIAH BRO!), BRO JINGGO, GAP, BLOGGERS DARI KEDAH, PERAK, PENANG dan lain-lain terima kasih kerana menerima kami dan bahan cerita utk kami, tiada dapat den nak membalasnyo! Syabas! teruskan perjuangan kalian HIDUP MELAYU!

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND