04 Oktober, 2009

DISEBALIK KESEDIHAN MASIH ADA HARAM JADAH DI KEJADIAN BAGUNAN RUNTUH.

Memang sekupangdua mungkin antara terawal tiba, tapi tepukan wartawan dan rakyat semasa kejadian buta teman terkejut, rupa-rupanya Menteri Besar, DR Zambry tiba sejenak kejadian menjadikan tempat tersebut riuh, barulah teman tau rupa-rupanya tepukan diberi kerana MB adalah pemimpin yang awal tiba, wajahnya tenang tapi sekupang dapat bayangkan kesedihan dihatinya.

Apapun teman ucap takziah kepada mereka yang terkorban, parah dan yang terlibat. tak payahlah teman cerita panjang sebab dah banyak keluar didada akhbar awal-awal pagi tak macam teman yang masih tercari-cari signal wifi apabila laptop teman yang kronik sebab di attack oleh mereka yang mungkin dengki dengan apa yang teman terjah. Alhamdullilah ia jadikan teman bertambah kuat lagi sebenarnya, thanks Mr haram jadah, you make me become stronger and stronger...
Kereta mangsa yang dinaiki bertiga dengan rakan begitu tepat pada masa bagunan runtuh mengakibatkan dua lagi rakan saudara meninggal dunia, sementara dia parah dikejarkan ke Hospital yang jaraknya cuma 300 meter jer, terkedu juga sekupang dan sempat kenal dengan 3 orang mangsa lain yang terselamat tanpa menghiraukan kereta-kereta mereka teruk di timpa bangunan yang rebah kejadian itu merea keluar dan menyelamatkan mangsa yang tersepit. terlupa lak teman kepada 2 orang yop dan seorang sekupang tauliah kan sebagai Perwira... mana taknya mereka lupakan kereta mereka demi menyelamatkan mangsa, indahnya tidak timbul soal bangsa kerana yang terlibat terdiri dari cina, india dan melayu melambangkan keharmonian rakyat Perak yang harmoni.

Berbalik kepada MB yang berhati rakyat tidak sdah disitu saja lalu beliau bertanya kepada pegawainya yang hanya berseluar pendek dan berbaju t shirt (mungkin bergegas ketempat kejadian) yang teman dengor dia ketika dihubungi sedang nikmati nasi WANGEY berdekatan. Begitulah jadinya bila demi rakyat kekadang lupa yang kita dalam keadaan santai... MB pun sikit tak tegor tentang pegawainya tu, apapun bukan setakat disitu Dr Zambry tanya dimana mangsa tersebut, selepas saja beliau beri statment kepada wartawan beliau terus bergegas berjalan kaki menuju kehosital Tuanku Pemaisuri Bainun yang berdekatan, sekupangdua, 3 mangsa yang menyelamat mgsa parah dan beberapa kawan serta beberapa repoter ( yang lain kebanyakan tidak menyedari) turut mengikut Dr Zambry.

Dalam pada perjalanan tersebut adala 3 ke 4 Mamat HARAM JADAH memakai baju bersih (melayu) tersengih-sengih tetiba menyebut BUBAR DUN! YANG MEMANG SPESIS KIMAK bagai kan orang baru lepas menagih dadah terkinja-kinja, kalau ikut rupa dengan jangut sejemput lagak macam alim Orang PAS, lepas makan ubat lalok kot! Yang tak boleh terima tu dalam keadaan kecemasan.... dah ler tersengih-sengih lalok, pakai baju BERSIH seeeebijjiik perangai pemimpin HARAM JADAH mereka yang pentingkan diri sendiri.. kalau mak bapak ko yang dalam kereta mayat tu macamana? kecoh sekejap bila sebahagian dari yang ikut MB tadi berpatah balik... iskkk iskkk kalau jadi tentu bertambah lagi 4 orang mangsa LEPUK lah pulak. nasib baik ada lah sekumpulan lain yang menahan, pada mereka sekupang nak tanya, MANA KOMER BELAJOR PERANGAI HARAM JADAH MACAM KIMAK TU? MEMALUKAN MAK BAPAK KORANG JER, KESIAN DEMA LEBIH BAIK MAPUS DARI HIDUP MENYUSAHKAN AGAMA DAN BAGSA... INI KER YANG DIKATAKAN MASK SYURGA?

Dihospital tak habis di WAD KECEMASAN sahaja, lepas berjumpa mangsa dan bertemu ibu bapa mangsa, Dr Zambry memujuk dan menenangkan keluarga mereka, bila terlihat pertemuan itu barulah teman sedor begitu ramai yang ikut serta sehingga kedalam Wad Kecemasan... yang anehnya langsung tiada siapa menegur bila disekeliling MB kebanyakannya rakyat, Dr Zambry seolah tidak melihat dia sebagai Menteri Besar, Tahniah kepada pegawai yang disekellngnya, setiusaha kerajaan Neger, SU media, Dr Mah dan yang lain-lain termasuk Body guard MB sendiri kerana kalian sememangnya punya hati sama seperti rakyat!.
Selepas itu MB terus pula ke WAD MAYAT dan teman tengok pelbagai kaum Cina, India, Melayu dan yang lain turut mengekori MB. sesampai disana Dr Zambry sedikit sebanyak menenangkan kesedihan ibu bapa mereka yang terkorban, Apa yang dapat digambarkan oleh sekupangdua bila Dr Zambry memeluk erat Bapa-bapa mangsa yang terkorban begitu ikhlas dan cukup telus walaupun LANGSUNG TIDAK NAMPAK pemimpin Pakatan Rakyat apatah lagi setahu teman ia dibawah Parlimen Ipoh Timor atau Ipoh barat langsung tak nampak muka, kalau anuar boleh ikut tunduk sembahyang depan colok tapi mana pegi nya Haram jadah yang padai jadi Monyet kat Dewan Dun yang dijadikan ZOO.

Pada haram jadah-haram jadah yang direkrutkan PR, bertaubatlah, macamana nantinya anak-anak korang nanti, macamana genarasi Bangsa Melayu yang nak mendaulatkan Islam, macamana korang nak jawab bila dah mampus nanti.

Sekupangdua teringat soalan ini yang diajukan sahabat teman di Permatang pauh yang dia sendiri jawab balik... kata dia, Bang, nanti kita tengok lagu mana kubok (kubor) depa basah tak bila anak depa menyumpah dan kencing atai batu nensan. HIDUP MELAYU!

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam

tebakor aku bila yop cerita tentang simamat haram jadah, memang gampang betoi, kalau yop nak repeat ajak teman sekali, bior teman debik pkimak 4 ekor tu.

memang pas PARTI suruhan KAFIR!

Tanpa Nama berkata...

fitnah...fitnah.... semua fitnah!

takbir

The Hobbit Frodo berkata...

mmg haram jadah!! cammmm kemak leh cam lalok kongkang tgh genting nak jerit bubar dun!!! sialll!!!! at least respect and hulur leer bantuan! ni lagik nak perangai monyet! contoh2 "org masuk syurga" dlm list atok nik hagak nyer~ choiiiii bedebah!! hangin aku ... cisss!!! budusss!


Hidup Melayu

Tanpa Nama berkata...

SEMOGA ALLAH MEMBERIKAN KEKUATAN KEPADA MANGSA DAN KELUARGA

ALFATIHAH...

KEPADA MAMT BEROK BINAWE, PERGI JAHANAM LAH PAKATAN RAKYAT
PAS MEMANG PARTI KAFIR

TAKBIR

Tanpa Nama berkata...

ALFATIHAH.....

Tanpa Nama berkata...

ALFATIHAH.....

Tanpa Nama berkata...

ASSALAMUALAIKUM

ITULAH PERANGAI MACAM KINZIR... KALAU DAH PEMIMPINNYA BAPAK SETAN TAK HERANLAH ERANGAI PENGIKUTNYA

ORANG YANG TENGAH SEDIH DAN AKRAB TOLONG MENOLONG DIA ORANG PULAK TUNJUKAN PERANGAI IBLIS... APA NAK JADI DENGAN ORANG-ORANG SURUHAN KAKI JUBRI DENGAN TUA KUTUK YANG MAINKAN AGAMA SEMATA-MATA MENCARI KUASA UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI

ALAU DAH BANGANG TU MEMANG LER BANGANG, PEGI MAMPUSLAH PAKATAN RAKYAT

pemburu alam berkata...

Takziah kepada keluarga mangsa yang meninggal!!! Aku berkesaempatan menziarah ke kubur semalam...Al Fatihah.
Pada mamat yang lalok tu, aku bagi warning, jangan kurang ajar...
kalau tak puas hati, mai face to face ngan aku. bagitau je kat mana, bawak le berapa lori pun aku tak heran...

Tanpa Nama berkata...

Biasalah!... UMNO kan pandai berlakon. Bukan ikhlas pun.

YANG GAMBI berkata...

Salam, takziah kepada keluarga alayarham....

Tahniah da syabas Dato'Sri Dr Zambry yang prihatin......

Haram jadah kepada mamat 3, 4 ekor yang biadap, sanggup menjadi barua pengkhianat bangsa.....

ikutsukakula berkata...

nanti la bila beruk 4 ekoq tu gol .. pakat2 panggil Nga, Ngeh ngan Go bala Go bacakan talqin... diorang pun dah cekap baca surah AlQuran .. ialah saper lak yg ngajor dak .......

Awekz Bukit Gantang berkata...

Tahniah pada DS MB Perak...semoga semangat yang sebegini akan diteruskan walau dalam apa jua keadaan sekalipun...

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND