26 Oktober, 2009

SIAPA SEBENARNYA SAMSENG DAN HARAM JADAH?

Sesedap mulut Bajang Terhempas si Nizar kimak ni menuduh ada samseng siap orang UMNO yang dilantik bentara, yang dia haram jadah selama hari ni siap menghina Sultan, Kononnya Sultan yang rampas harta rakyat lah... macam-macam lagi memang haram jadah si malaun ni!
berpuluh kali dia menghina dan menoipu rakyat yang dia nak mengadap...nak mengadap sudahnya sembang kedai kopi jer ler nampaknya, habis semua rakyat di kencingnya

setahu teman BN tak pernah ada kerja samseng macam PAS parti kafir ni, tengok saja lah di bagan pinang PAS yang hantar samseng terengganu, memali untuk bergaduh dengan orang tempatan,

sama juga dengan di kuala kangsar dulu tak ker orang PAS yang duduk di jalan menghalang sultan, tak ker kimak namanya perangai si nizar haram jadah. yang pakai bau merah ala alkaedah tu di setiap tempat cari gaduh tu patutnya ditangkap dulu,

SEPATUTNYA SIVAKUMAR SPEKEAR HARAM JADAH YANG GUNA KEPALA SURAT SEBAGAI SPEAKER (HARAM) PATUTNYA DITANGKAP KERANA MENYALAH GUNA KUASA, NIZAR YANG MENGADAKAN KUMPULAN MENDERHAKA KEPADA SULTAN SEPATUTNYA JUGA DILOKAPKAN KERANA ANCAMAN KEPADA RAKYAT DARI DIA YANG MERANCANG KUMPULAN GENGSTAR UNTUK MENGHURU HARA KAN SIDANG DUN NEGERI PERAK

Sendiri mau ingat lah... setahu teman setiap kali BN buat sidang yang sah haram jadah semua ni akan buat huru hara dan jadi samseng! mana ada orang BN yang kacau diorang yang jadi berok dan babi bersidang di bawah pokok dan hotel! siapa sebenarnya samseng ? ....LU... PIKIRLAH SENDIRI!.... ajernya haram jadah dema ni.

5 ulasan:

AbgTuah berkata...

SALAM BRO SEKUPANG DUA..

SI NIJAR TU SIA-SIA AJE BELAJAR TINGGI..TAPI TAK PERNAH FAHAM UNDANG-UNDANG TUBUH NEGERI PERAK..

KALAU JENIS SAMSENG DAN TAK AKOR PERINTAH SULTAN PADA ULIL AMRI..MAKA BELAJAR TINGGI MANA PUN SIA-SIA..

MACAM-MACAM ALASAN DAN DAKWAAN YANG DIREKA BAGI MENGAGALKAN SIDANG DUN...SIDANG PEMBENTANGAN BELANJAWAN NEGERI..

DIA NI MEMANG JENIS KETURUNAN DENGKI KIANAT..JENIS LAHIR TAK AZAN...(HEHEHE PINJAM KATA-KATA BRO KUNTAKINTE)

orangkampung berkata...

Minggu lepas aku pergi ke sebuah gerai menjual roti john di seremban. Aku pergi ke gerai `tu semata-mata nak beli roti johnnya yang sedap berbanding di tempat lain. Tempatnya adalah di Taman Cengal Utama di Paroi...

Tapi yang kasihannya penjual roti john tu dalam masa tengah buat roti john tu sembang dengan aku..katanya dia dan rakan-rakan peniaga di situ dah diberi notis untuk melupuskan barang perniagaan mereka ditempat tersebut oleh Majlis Daerah Seremban. Salinan surat notisnya juga ditunjukkan kat aku...sedihnya.

Dalam rintihannya itu..dia berkata wajarkah rakyat bawahan sepertinya diperlakukan begitu...mana pembelaan untuk rakyat sepertinya.

Katanya lagi orang melayu sepertinya baru nak berniaga..mana nak cari modal untuk buka kedai atau tempat yang selesa. Kalau ada pun yang di buat oleh Majlis Perbandaran Seremban didirikan di tempat yang tak ramai orang dan tak strategik...tempat macam tu ke suruh orang melayu berniaga?

Dan lagi katanya dia terdengar di salah sebuah negeri pakatan rakyat gerai boleh di dirikan dimana-mana....dan bagi aku, rakyat bawahan sepertinya keadaan itu menarik hatinya...

Kalau benar keadaan sedemikian, aku sarankan MB Tok Mat harus mencari inisiatif untuk menarik sokongan rakyat bawahan seperti mereka ini...jangan asyik fikir untuk mereka yang dah mewah dan bergaya sebaliknya nasib rakyat bawahan seperti Brader jual roti john dan sewaktu dengannya haruslah dibela...Inilah masanya nak memenangi hati rakyat kembali...

Kepada pegawai Majlis Perbandaran Seremban rujuklah kepada menteri besar terlebih dulu sebelum tindakan dibuat dalam hal ni. tolong selesaikan masalah rakyat bawahan ini.

Dan kepada peniaga-peniaga kecil, gerai-gerai yang perlukan bantuan aku syorkan korang pergilah berjumpa dengan MB korang kat Pekan Rantau setiap Hari Khamis. Suarakan kesusahan korang kat MB kita ni...

Kasihanlah rakyat...rakyat didahulukan....

sekian....

Rosli Rantau(Orangkampung73@gmail.com)

YANG GAMBI berkata...

salam bro, inilah perangai pengkhianat bangsa dan agama, setelah puas menghina Sultan dengan pelbagai rupa bentuk, tetiba minta perlindungan Sultan...... lanun bangsat boneka DAP.....

Tanpa Nama berkata...

memang menjadi kehendak nizar supaya huru hara semasa sidang dun, pada hemat saya dia yang sebenarnya samseng dan menyimpan dendam
moga allah akan memberi pembalasan supaya beliu sedar dengan kejahilannya... amin

Tanpa Nama berkata...

tangkap niza dan siva, mereka telah lakukan kesalahan yang semua rakyat perak sudah tahu

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND