27 Oktober, 2009

MEMANG HARAM JADAH BUAT HAL LAGI!

Surat jemputan ini telah diedarkan kepada semua Adun PR di Perak, Surat diatas ialah salinan surat yang ditujukan kepada YB Su Keong Siong. Su pula teramat suka hati dan mengedarkan surat ini kepada orang awam.
"Apa ertinya semua ini wahai Nizar, Siva, Ngeh dan Nga???"

Semalam hari Isnin dalam mesyuarat Majlis Pemimpin Pakatan Rakyat yang dipengerusikan oleh DSAI telah bermesyuarat di Parlimen dan bersetuju dalam banyak perkara untuk mengembalikan demokrasi di Perak dengan beberapa resolusi baru.

Antaranya ialah membuat persidangan berasingan di Hotel Heritage seperti yang dijalankan sebelum ini dan yang paling penting ialah pada petang 28 Oktober 2009 jam 3.00 ptg Nizar akan mengadap DYMM Padukan Seri Sultan Perak untuk membubarkan Dun. Dalam surat tersebut juga Siva mendakwa telah mendapat perkenan Paduka Seri Sultan untuk mengadap.
"Sama-samalah kita lihat apa yang dilakukan oleh mereka."

Rombongan atau perarakan akan bermula dari Hotel Heritage dan melalui jalan ke hotel Seri Malaysia dan terus ke Istana Kinta. Perarakan tersebut akan diketuai sendiri oleh DSAI , Hadi Awang dan juga Lim Kit Siang dan anak.

Berita panas seterusnya hasil risakan TM ialah Dap sudah bersedia untuk PRK khas bagi negeri Perak. Nizar pula sudah kelihatan serba salah dan keliru dengan agenda Dap iaitu Ngeh dan Nga dalam percaturan mereka. Kenapa Nizar amat sedih? Jawabnya ialah beliau tidak lagi tersenarai sebagai MB Perak. kerana jika Nizar menang pun dalam PRK ini Nizar tidak akan dilantik sebagai Menteri Besar. Alasan nya mudah. Sultan tidak akan perkenankan untuk beliau dipilih semula sebagai MB kerana Nizar terang-terang telah menderhaka kepada pihak Istana. Nizar hanya berharap agar rayuan di Mahkamah Persekutuan pada 5 November memihak kepadanya. Jikan PRK makan hancur leburlah cita-citanya untuk memiliki Camry AGS 10.

Ngeh dan Nga juga yang begitu mesra dan boleh membaca Quran hari ini sudah diterima baik oleh setengah orang Melayu Perak. Ngeh juga telah mendekati beberapa bekas-bekas pemimpin Umno yang dikategorikan sebagai desperado agar sama-sama membantu Dap dalam menawan semula Perak. Dap yakan akan sokongan Melayu terutama dari Parti PKR dan PAS. Hari ini Dap juga sedang giat menambah ahli-ahli dari kaum Melayu dan sudah ada pun Cawangan Dap di kawasan Melayu.

Beberapa individu Melayu yang telah diclose up oleh Ngeh dan Nga ialah Fauzi Muda dari Ipoh Barat, Shaarani @ Mat Lengkong dari Sungai Rapat, Haji Taslim dari Ipoh Barat juga, Datuk Abd Malik Hanafiah bekas Ketua Bahagian Taiping dan Hasbullah bekas Ketua Pemuda Umno Larut. Kesemua orang kuat yang mampu membantu Dap dalam usaha merampas semuala Perak dari BN.

Sekian.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahahaha baik betui si niat nijar ni utk rosakan melayu.... hidup pas untuk NGAH DAN NGEH!

Tanpa Nama berkata...

PAS YANG BUAT SEMBAHYANG HAJAT UNTUK MELAKNAT UMNO DAN PEMIMPINNYA KINI DAH PATAH BALIK KERANAN KUASA TUHAN PAS AKHIRNYA MENERIMA LAKNAT ITU SENDIRI.... DENGAN MANUSIA BOLEH DI MAINKAN TAPI JANGAN LUPA.... ALLAH MAHA BESAR DIA MENENTUKAN

ATUKROCK@GMAIL.COM

sekupangdua berkata...

insyallah teman akan cuba dapatkan maklumat terkini esok di sidang dun. kita tengokler apa akan jadi dengan rancangan sebenarnya pembohong dan samseng yang mahu gagalkan sidang dun, yang menyedihkan tidak ada kah yang terfikir esok juga merupakan hak rakyat yang mahu tahu tentang budjet Negeri perak sendiri!

DAULAT TUANKU!

SELAMAT BERSIDANG,

LIVE DAN TERKINI ESOK DI
http://sekupagduas.blogspot.com/
face book sekupangdua anak pak ya

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND