07 Mac, 2010

BLOGGERS BERGOLAK LAGI... ANGKARA PARPU HOUSE PK GILIRAN NIZAM ISA SASARAN KERANA HARAM JADAH (HPK)

Parpu kari sendiri kata kat teman ' ITU BUKAN SAYA BRO!' bila sekupang dikritik dan dikutuk dalam artikal sekupangdua sendiri. (KLIKSINI) Nama PARPUKARI atau Blog House PK (Parpu Kari) yang kita maklum mengutuk kuat Orang Pakatan malah lagi kuat mengutuk pemimpin sendiri, antara mangsanya Naib Presiden UMNO Ds zahid Hamidi, Ts Nazri Aziz dan banyak lagi... ikut suka bapak dia nak kutuk macam INI MALAYSIA ENGKO YANG PUNYA! Teman mengajukan persolan ini kepada House PK kalaulah betul memang House PK ini klon oleh pakatan haram jadah.PALING TERUK KJ dibelasah dengan teruk sekali dari nama sampai ke keturunan macam dendam kesumat tak dapat PROJEK BALAK, APA MASAALAH LU! TANG MANA LU SAKIT? KASI GUA GARU SAMA LU! Kalau seperti si haram jadah KLON yang didakwa Parpu ni sesuka bapak dia menghina dan merosakkan UNITED dan semangat saf perang ini. Teman rasa kita semua  perlu pakat sula jer simamat nie, Bro PARPU pun lu pun tak kan lepas tangan jer! LU pun kena DECLARE itu lahabau bukan lu, kalau duduk DIAM bro ... serupa memang lu ler sebenarnya! Parpu perlu lunaskan tanggungjawab nie! dan terus terang Teman tak suka part lu mengutuk orang sesuka hati, saolah BLOGGER PERAK yang suka kutuk pemimpin kerana dendam kesumat dan memang korang spesis haram jadah tak yah ler nak berbaik dengan teman. PARPU u must declare and responsible for PERAK CYCBER Bloggers TROPPERS! berdiam diri bermakna sah mengaku! KALAU DIBIARKAN serupaler nampaknya macam sebijik dan sama dengan blogger Pakatan Ruyup yang haram jadah, anak perak dah mula muak sebab blog HPK ini takda beza dengan bunyinya seperti group blogger Nizar dan nga ngeh yang kita tahu memang suka tabur fitnah dan porak perandakan rakyat terutama blogger anak perak sendiri. kalau dilihat pada artikel HPK apa bezanya memang hentam pemimpin-pemimpin Perak malah sesama blogger Perak sendiri. tak lansung pikir saf pejuang yang dulunya seiring dalam satu saf perang. kalau sekadar nak follower dan visit counter naik baikler join terus dengan pakatan atau bukak jer blog Lucah dah tentu penuh visitor, declare supaya tunujkan kebenaran atau bukti, teman terpaksa melatah sebab tiada penjelasan dari parpu sendiri, miker yg kata bukan miker jadi apa lagii .teman tetap akan balun serta perang sehingga terbukti kisah sebenarnya .

Banyak lagi haram jadah hidup di perak ni rupanyer!!!  Sejak semenjak dua ni pelbagai nama abak perak yang dicela terutamanya DS Zahid Hamidi, Mantan PM Tun Abdullah, TS Nazri Aziz, Sdr Khairy Jamaluddin dan banyak lagi. Malah yang lebih teruk serangan kesumat House PK kepada sdr Khairi Jamaludin anak beranak!!! nampak ketara juga bila beberapa blog lain yang kita lihat punyai gen-gen yang sama suku sakat HPK ni yang kita tahu spesis atau penulis yang sama dengan HPK Haprak ni, Teman juga tak terkecuali seperti yang diperakui Parpu kari yang Bukan dia sebenarnya mengaitkan teman dapat rasuah dari Bekas KP atau YB Zainol sendiri. perghhh kayo teman sampai sepuluh banglo beli baru muahaha.

Yang terbaru sasaran disebabkan HPK Sdr Nizam Isa selaku su media MB, Terus terang teman tak salahkan sahabat-sahabat lain yang menjadikan Sdr Nizam sebagai sasaran, bukan apa... kalau teman sekalipun, teman mesti cari punca atau kepalanya dan dah tentu lah Nizam sebagai orang yang dipertanggungjawabkan kerana dialah yang menjadi penerajunya. Setakat mana sahihnya itu belum tentu, Pelik!!! dah kalau Parpu duduk jadi kepalanya kenapa sdr nizam pulak yang dibalunnya , macamana pun iktibar sitenggang, sumpah semerah padi, Tuah dan jebat dah cukup jadi contoh melayu memang selalu difitnah oleh pengkhianat  bangsa sendiri

Mengenali sdr Nizam memang cukup lama, teman  boleh dikira  macam jejak kasih dengan sdr nizam ni, mana taknya, dia sebagai kawan teman mengaji sekampung berpisah bila beliau berpindah itupun masa kemelut 11 bulan neraka di perak teman dipertemukan dengan izin Allah, mau cecah 30 tahun lamanya teman tak jumpa, sepekara lagi setahu teman dia lansung tak terbabit samaada geng Mukriz artau KJ tidak seperti yang digambarkan oleh Haram Jadah HPK ni, setahu teman dia bersifat neutral atau tidak memihak kepada sesiapa samaada MKZ maupun KJ. Tapi yang teman tahu dia memang setianya kepada bossnya iaitu Dr Zambry Kadir, tang tu teman memang tahu malah blogger perak yang seangkatan perang dengan teman memang maklum dia juga seangkatan perang semasa memerangi pemerintahan pakatan  Haram jadah walaupun ketika itu memang tiada nama TM dan HPK maupun kehadiran dalam misi peperangan Kemungkaran Pakatan Haram Jadah yang menjadikan Perak Bumi Neraka!

Bagaimanapun teman ucap terima kasih kepada  sahabat-sahabat  Teman  seperti  sdr topan, pro melayu,  pak tam , tuah ,  kekanda mamak, Kamunting, BPN dan banyak blogger-blogger lain dari negeri lain malah yang baru teman kenali, Teman akui teman memang duduk memerhati dan bosan dengan kerenah dan perangai haram jadah yang mengaku sebagai blogger pejuang Perak Konon.
Insyallah teman akan usahakan serta menghuraikan permasaalahan ini, Harap kalian faham teman cuba menarik benang didalam tepung supaya tidak berselerak tepung nanti malah sedaya upaya memastikan nila tidak membirukan susu sebelanga,
Teman akan menjemput sdr Nizam utk bersama kita supaya kita bersama boleh merungkaikan serabut Tali yang bersimpul, Harapan teman Sdr Nizam dapat mewajibkan diri hadir bila kita undang keperbincangan blogger perak yang bersama teman, sepekara lagi kita akan terus mengundang penyebab atau nama yang menjadikan kemelut blogger perak yang tak berkesudahan, mungkin berikutnya kita akan undang salah seorang dari dema seperti Sdr KJ, Dato Mukriz, Ds Zahid Hamidi, TS Nazri Aziz, rakan-rakan di BPN dan ramai lagi. Doakan mereka dibukakan hati untuk turut sama bagi menghuraikan kemelut Blogger di Perak, Malah kalau perlu MB Perak pun kita usahakan agar dapat hadir, setidak-tidaknya kita mencuba, Selain itu kita akan menyingkirkan parasit dan mula menyatukan semula Blogger-blogger di Perak, Kita usahakan mencari dan menyatukan semula Blogger-blogger pejuang yang suatu ketika dahulu menjadi salah seorang panglima di saf utama perang.insyaallah moga allah memudahkan.

Sekupang ucapkan terima kasih kepada sahabat-sahabat yang menaruh kepercayaan kepada teman, cuma teman harap sangat semua blogger terutama di Perak dapat menyahut serta hadir bila di maklumkan kita berkumpul, Blogger Perak mesti di satukan, kepada sdr Nizam wajib Hadir, kehadiran saudara tentunya akan merungkai sekelumit serpih hitam di keikhlasan pemikiran sahabat-sahabat yang lain. kepada sahabat teman yang lain sabarlah teman berjanji secepat mungkin teman akan temukan blogger perak dengan beliau, teman harap tunggu dan besabar, insyallah secepat esok atau lusa teman cuba jadikan pertemuan blogger Perak yang teman sangat Hormati.

SALAM PERJUANGAN!!!

WE REUNITED...!!!
P/s kepada sahabat teman seperjuangan teman tak dapat hubngi (H-Phone teman Rosak menyebabkan Nom. Kalian hilang kesemuanya, tolong sms, email, YM, FB keblog teman nom tel sahabat supaya teman dapat menghubungi kalian, hantar ke sekupangduas@yahoo.com atau FB teman di sekupangdua anak pak ya

37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Beruk dihutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan. Ini la blogger mengikut citarasa Hamdan Taha....
Kenapa Parpu tak balun Hamdan Taha...ada share ke??? Sampai tahap aku dah meluat dengan pukimak 2/3 ekor ni.
Sorry le sekupangduas...PRU 13 BN akan ruyup kalau masih disimpan pengkhianat ni!!!

PAPA GOMO berkata...

salam bro, pertama kali aku nampak artikel kau yang menyerang Blogger seangkatan. aku tak suka kita sesama kita berperang sampaikan menjadi modal kepada pakatan pembangkang. kerana kita punya matlamat yang asal iaitu menghentam pakatan sampai lumat.

namun aku faham apa yang berlaku antara blogger Perak dan juga Parpu kari ini. aku juga dah cakap pada parpu untuk duduk semeja dengan Blogger Perak yang tidak berpuas hati dengannya. Tapi rasanya Parpu tak jumpa dengan hangpa ni semua.

Parpu kena sedar dan ingat dari mana asal dia. Kalau bukan dari Blogger Pembela Negara dan menumpang tukang Komen dalam Blogg Perak Bangkit sapa pun tak kenal Parpu ni. Termasuk lah aku ni juga. Kerana aku naik dalam BPN dan pengomen setia Blogg perak bangkit sewaktu Perak dalam Neraka Cengkaman Nizar Komunis tu dahulu.

Aku tak tak apa masaalah hangpa Blogger Perak, Namun sebagai rakan dalam satu arah perjuangan yang sama ini aku sarankan agar Parpu Kari sebagai penyelaras Blogger Perak untuk bersemuka dengan blogger blogger PERAK yang di Pinggirkan ini.

Paru kenal sedar diri dan perlu bertanggungjawap bagi merapatkan hubungan antara kita ini terutama Blogger PERAK.

Aku Papa Gomo hanyalah Blogger Jalanan dan bukan Blogger Profesional. harap hangpa Blogger Perak dapat dengar nasihat aku ni.

Aku dah Sms Parpu untuk jumpa dengan hang bro...
K salam perjuangan....

ARTIKEL YANG MANTAP LUAHAN HATI. SYABAS.

Unknown berkata...

Blogger mana suka buat fitnah?....silap ibu mengandung, silap asuhan atau silap pemikiran. nak tahu kenapa sila klik disini

Tanpa Nama berkata...

si parpu karipap ni sebenarnya ada penyakit apa..giler babi ke..hentam sana hentam sini..
woi parpu karipap..babi giler pun tak kacau orang cuma sondol orang aje..

Tanpa Nama berkata...

Nate bebenor si parpu jenis tak boleh buat kawan

Tanpa Nama berkata...

Pulak. Ate udah ler si nizam mintak mike hentam parpukeri yek, bile cerite die menyamun dunekan parpu harte kerjaan UMNO/BN Perak terbungkor sekarang die kudekan mike ye sekupang?

Ate kenape bengap nyer mike nak dikeldaikan nizam? Berape nizam bayo kat mike? Atau ape yang si nizam botak janjikan pade mike?

Pelikk teman tetibe mike giler2 sanjungkan si nizam.

Ni nak post terus atau mike tapis dulu? Ate serupe nizam ngan parpu juge mike ni tak bertelor.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum,

yo dol!

Sebelum tu gua nk kenalkan, gua belia, penyokong DS Nizar.Gua cerita bkn apa..belakng gua nnti ada mulut keco lak kata gua bkn anak jantan.

Ini cerita gua sudah pening.gua pelik,hairan,confuse dan gua rasa lu dah nyanyok!

1) gua pelik bin ajaib,bagaimana seorang blogger pelucah umno ni mcm si parpu sial ni boleh cakap sebaik ini, 'ITU BUKAN SAYA BRO!'. ah mustahil!!! Hilang akal personaliti si parpu sial dlm realiti gini?

2) sekejap lu suruh blogger perak SULA BONTOT si parpu sial ni dan sekejap lu cakap macam 'orang baik-baik' dengan parpu sial ni.lu perasan tak? jadi gua sudah mula was-was. hell yeah!

3) link lu kasi tu gua tgk takda kena mengena langsung dengan si parpu sial ni.Dan gua tak nampak pun si parpu sial ni komen. macam mana lu boleh ckp sama sial tu? siap boleh talk pasal zainol harami lg.. gua syak lu ada connection ngan si parpu sial ni... pelik pelik..

4)lu ckp lu ni kawan sekampung si SUA harami tu.Wah glemer lu kan.lu siap tahu dia ni bukan jenis kronism, kan? bermakna,lu confirm pernah cakap sama SUA harami ni, kan? kalau lu tak pernah ckp, mustahil lu bleh up kan si SUA harami bagai maharaja ni. Ok. kalau lu nak satukan saf bloggers perak, apasal sblm ni lu tak pernah sound SUA harami ni? gua ricky artikel lu,gua tgk lu tak pernah keluar artikel pn lu angkat SUA harami? tetiba je ni.Ini gua suda musykil.

5) ada member blogger umno gua (member rapat gua,tp bersatu dlm politik) pernah sound kt gua, dia kata, dah lama blogger umno perak tara meeting ka pjmpaan ka or wat so ever. senyap jek! dalam hati gua, gua ckp "INI SUDAH BAGUS.BLOGGER UBN MENANTI EMPANGAN YANG KIAN RETAK !!". Dalam artikel ni, lu ckp SUA harami ni kepala kn? bermakna dia lah si penyagak yang tak buat kerja! jadi pahal lu bleh angkat si SUA harami ni? Lu fenin ke pe?

6) gua tgk tarikh artikel lu kuarkan ni taklah sehebat mana..dari segi kekerapan posting dikeluarkan.mcm setahun sekali update nya. sekarang tiba2, lu boleh meroyan cerita yg bukan-bukan mcm lu ni SUA harami tu or si parpu sial. cara cerita lu ni,byk sgt lu tau psl cerita blogger sekarang. siap lu boleh nak kumpulkan blogger. Gua suspect lu ni penin la dol! kalau tak pun lu kroni SUA harami. lu jgn pusing ayat beb. orang boleh nilai!

7) Ini lagi fenin, ini ayat lu 'kalau dilihat pada artikel HPK apa bezanya memang hentam pemimpin-pemimpin Perak malah sesama blogger Perak sendiri'. Gua kenal dan gua kerap baca blog si parpu sial ni. Gua sbnarnya nak tengok sejauh mana kebinatangan si parpu sial ni.Tapi gua tak pernah baca pun posting si sial ni tibai blogger perak.Blogger KJ gua pasti! (haha! UBN Bodo), tapi Perak tarak! sebab gua rasa dia mesti mau jaga bontot dia di perak! tapi artikel lu, lu ckp dia tibai blogger perak. fenin beb!

ada banyak lagi yg gua musykil. Tapi gua simpan untuk NEXT! lu jawab dulu KETUJUH-TUJUH soalan ini. Kalau macam ni,gua confirm, blogger perak di luar sana yang tak pernah attend mana2 meeting blogger pun, mesti sudah berimaginasi pasal blog dan artikel lu.

p/s: Maaf jika ayat2 diatas boleh jejaskan emosi lu.Tapi gua menulis atas sbb lu pun menggunakan ayat2 yang seangkatan dengannya kan. tapi gua tak berniat utk bermusuh. Anggapla ini salam persahabatan. Sekali lagi, maaf.

Salam dari Talam.

IkutSukaAku - ISA berkata...

aku rasa tak ramai baca pun artikel ko ni.dan aku rasa komen aku ni msti tak approve.biasala mana ada org nk ngaku tak baguih ye dak.

tp bagi aku, ko ni tak reti ngarang la woi. tunggang langgang karangan

Tanpa Nama berkata...

teman harap sangat semua blogger terutama di Perak JANGAN menyahut serta hadir bila di maklumkan sekupangduas.

Unknown berkata...

Berita Gempar...
Sepandai-pandai kalentong...akhirnya anak Toyo ditangkap....baca seterusnya disini

Unknown berkata...

Berita Gempar...
Sepandai-pandai kalentong...akhirnya anak Toyo ditangkap....baca seterusnya disini

sekupangdua berkata...

assalamualaikum semua!
terima kasih atas pandangan,

Sdr gomo sahabat ku yg di hormati, apa yang teman ceritakan setelah parpu katakan ini bukan dia (HPK) jadi teman balun kalau ler betul klon dia. Sudah lama teman tengok dia pun tak buat apa-apa pendedahan atau pembetulan, teman rasa parpu pun faham bila teman melatah. kalau benar ada yang guna nama dia (Pakatan Rakyat) perlu ada tindakan.

Jangan lupa teman juga blogger seperti miker, blogger jalanan. buat bro Gomo sebenarnya memang pedih menelan yang pahit ni, tapi teman dah fikir terpaksa telan juga supaya di perbetulkan, terfikirkah saudara jika dibiarkan apa akan jadi. parah mengundang di PRU 13 nanti. jadi percayalah sebagai seorang rakyat dibawah duli tuanku inilah yang teman cuba satukan dan memastikan HPK yang didakwa parpu mesti dihincitkan
terima kasih bro perayalah apa yang teman usahakan...

buat ANON 6;16
miker cakap sebijik macam pakatan rakyat yang suka sangat fitnah, ambik bukti miker lapor kat sprm glamour juga masuk paper. kenapa nizam teman melatah? sebabnya sebelum ni yang kena hentam yb, menteri dan sebagainya. bezanya kali ni sdr nizam kerana dia merupakan tunggak utama kalau tak dibendung maka akan makin kucar kacir ler jadi nyer blogger-blogger perak, pakatan ruyup memang suka termasuk miker kot! jadi teman bukan menteri atau yb tapi blogger memang mesti merasakan apa yg patut dibuat bila sampai tahap begini.

buat ANON 9:52
pertamanya bila menyalak jadilah jantan dan jangan guna guna anon. kalau dah sebagai blogger nampaknya masih anon musti ada takut ker dol! selalunya dalam blog ni memang orang tak layan tapi tak per ler sebab salam persahabatan teman jawab juga ler

1.itu bukan gua bro! boleh tanya parpu sendiri, ada lima orang disana yg mendegarnya. tak kan nak tunjukan rakaman lak. saya rasa parpu pun akan setuju tindakan teman pada haram jadah yang menyamar sebagai HPK spt kata parpu ori sendiri, contoh macam lu dol guna anon
2.kena baca dua kali ler kalau nak paham, ayat itu bukan gua bro adalah ayat mula bicara teman dengan dia setelah tah berapa lama teman tak berhubung dgn dia
3.try klik sekali lagfi, komen pertama
4.memang ngaji quran sesama, sepatutnya soalan kenapa tak bagitau bila kumpul blogger kepada nizam dol miker kena tanya parpu dan nizam sendiri teman bukan lead bro. blogger kengkawan seperti biasa kami mmg selalu duduk semeja, lu nak join pun boleh hujung mminggu
5. sebelah sana dah lama tak meet tapi tak kengkawan blogger teman tetap in touch dan semakin meriah yop dan silap-silap blogger pakatan ruyup ketak lutut tempah tanah 7x4, kenapa pulak sebab teman sebut nizam? kan dah bagi contoh beberapa nama skrg dah sampai ke sdr nizam itu maksud teman. nama-nama sebelum ini lansung tiada kiatan dengan blogger tapi sdr kalau dah sampai ke sdr nizam bahaya kalau tak di perbetulkan. blogger pakatan haram jadah memang menunggu rebah kan? sorry yop! teman akan perbetulkan. tak tau ler kalau nizam sendiri tak mahu terima undangan kami,
6.berdiam diri lebih baik dari teman riuh buat lebih huru hara, teman menunggu masa yang baik untuk memulakan tapi part dengan blogger sahabat-sahabat teman kami masih growing and gruoping takkan nak bagi tau satu kampung lu dol!
7.lu lagi fening la sarip dol lu bagi tau teman kalu takda mana peginya blogger perak sekarang?

oklah dol kesian juga teman kenapa tak mengaku nama? kesian mak bapak bagi nama kat anak, jadi gunakanlah jangan jangan hamdan jadi hasmah udahlerrr

untuk ISA
terima kasih kerana jenguk blog teman walaupun miker kata tak ramai yg jenguk blog teman. teman akui 200 pelawat dah besor bagi teman. Part ayat teman yang tunggang langgang ni dah itu yang boleh, bak kata miker ler peduli apa aku IKUT SUKA AKU ler

untuk ANON 10:01

sebijik sebutannya macam solat hajat nak mampuskan orang oleh pakatan ruyup haram jadah! miker terlibat sama ker?

terima kasih semua yang menziarah, tolong jgn takut bernama!

KAMUNTING CENTRAL berkata...

Salam Bro,

KC mungkin orang baru.. mungkin masih mentah utk menilai.. mungkin KC masih bertaktih dalam alam maya ini.. tetapi kalau memperkatakan mengenai perjuangan agama,bangsa dan negara KC tidak akan lari walau seinci...

KC puji sikap sekupangdua, bukan nak angkat atau bodek tetapi perjuangan sekupangdua lebih ikhlas dari parpu.. Parpu kalau KC lihat semacam ada kepentingan dlm penyampaian..

KC pun bukan penyokong Hj KJ sangat.. tapi sampai nak menghentam kawan tue sampai sebegitu tak sanggup betui laa... Tapi pelik sangat sikap Parpu.. hentam semacam ada kepentingan..

Sudah la.. rapatkanlh saf kita.. masih banyak yg perlu kita buat.. masih banyak ruang yg perlu kita perbetulkan..

Detguaq berkata...

fuhh....ramainye yang serang parpukari...
errr....seronoklah pencacai kj....(macam ni kira kutuk kj ke?)

Hi alamatnya selepas ni bolehlah zahid keluarkan apa sahaja kenyataan atas alasan tranparency walaupun kementerian yang beliau pegang adalah antara kementerian yang secracynya dalam level 'top secret'...semua rakyat kena tahu ke? **Hari ini dalam sejarah bila satu-satunya kementerian pertahanan malaysia adalah satu-satunya kementerian yang tidak ada apa yang perlu di rahsiakan atas alasan transperansi. Lepas ni kem-kempun tak perlu ada pagar/tembok hatta pengawal di pintu masuk....rakyat perlu di dedahkan apa?

Dan kita kena akui kehebatan kerajaan tiga beranak dan harus di beri pujian kepada regim yang lepas ata kejayaan gilang gemilang mereka dalam menderma 5 negeri kepada pembangkang

Dan kita juga jangan kata apa dekat nazri yang perdana menteri dan kabinet kata lain, dok tak dok dia kata lain. Dan hanya dia ada lesen untuk kutuk rapat Tun Dr mahathir....kalau orang lain kata balik itu di kira harrasment...elok tu...

lepas ni kita pakat guna saluranlah parpu hoi untuk tegur...SALURAN APA? SALURAN APA? Saluran %$&^*( toot kot?

KC parpu hentam kj atas kepentingan UMNO juga... kena di ingat di sini kritik pemimpin tidak boleh di samakan dengan kritik parti. sejarah yang baru berlalu mengajar bahawa pemimpin tidak boleh di biarkan berwenang dengan kuasa yang ada, tambah-tambah yang masih hijau lagi....

taipingmali berkata...

Udah ler yop...jom joint teman dalam TT akan datang..apa masalah kita selesai bersama.

CCTV berkata...

Kita sekarang dalam misi untuk merampas kembali negeri yang kita KALAH, oleh itu bagi CCTV adalah sebaiknya platform yang sama kita kena perbaiki UMNO.Pemimpin-pemimpin yang sekarang ini menjadi LIABILITI kepada UMNO haruslah diperbetulkan. Dah tau penyakitnya kenapa tidak kita ubati?

pejuang/// berkata...

Salam sahabatku... Hal parpu nie telah lama pejuang/// bangkitkan namun Nizam tidak memandang langsung walau sebelah mata. Persoalannya adakah apa yang saudara sekupang keutarakan ini akan mendapat perhatian dari Nizam? Atau hanya sekadar menjadi bahan bacaan buat Nizam dan rakan2 yang lain tanpa sebarang tindakan? Terus terang pejuang/// sudah malas nak berbicara soal parpu dan UMNO Perak. Biar lantaklah apa nak jadi, biar lantaklah parpu dgn mainan dia di Perak. Harus di ingat bahawa parpu tidak akan dapat berada di UMNO Perak kalau tiada orang dalam yang membawa dia masuk. Persoalannya siapa orang dalam itu? Adakah Nizam juga? Kenapa dia membisu seribu bahasa? Pejuang/// cabar untuk Nizam menjawab didalam blog nyer bahawa dia bukan orang yang membawa masuk parpu ke UMNO Perak. Selagi tiada jawapan dari Nizam selagi itulah.... Politik di alam cyber ini jauh lebih hancing dari politik yang sebenarnya.

Otai KMU berkata...

Pada realiti tidak ada masalah antara blogger Perak dan Parpukari. Yang menimbulkan masalah ialah blogger Perak pro Khairy sebab depa tak puas hati.

Tu lah dia pegawai KEMAS sorang ni, sebenarnya baru menulis 4 5 hari, belum cukup matang lagi.

Tanpa Nama berkata...

salam/// semua pejuang ....wa sokong apa yang di kata oleh sekupangduas tentang si mamak haramjadah parpu ni ...kalau bloger perak nak tahu si mamak ni tak leh nak di bela sebab nya dia ni ngan musuh pun baik ngan yang baik pun buat baik..jadi ny dia ni...lalang lah ...kalau nak tahu ..ni lagi satu pada bloger perak korang cakap sentiasa berada saf hadapan ..tapi saya tengok apa yang berlaku di perak seperti di suk tak nampak pun lu orang punya muka ...yang selalu saya nampak sekupangduas ..promelayu...apaingelai...nizam....yang lain tak ada nampak pun

Tanpa Nama berkata...

salam/// pejuang semua ...wa sokong apa yang dikata oleh sekupangduas tentang si mamak haramjadah parpu ni ...kalau nak tahu si mamak ni tak di bela sebab nya ngan musuh dia baik ngan yang baik pun buat baik ...jadi nya dia ni ...lalang lah ...biasa lah peragai mamak... ni lagi satu pada bloger perak kata nya bloger perak sentaisa berada saf hadapan tapi apa yang belaku di suk tak ada pun sya nampak bloger semua...yang saya sentiasa nampak ...sekuoangduas...promelayu...apaingelai...nizam..tu lah yang selalu ada ...salam/// dari budaknakal///

Tanpa Nama berkata...

salam/// semua pejuang ...wa sokong apa yang dikata oleh sekupangduas tentang..si mamak haramjadah parpu ni ...kalau nak tahu si mamak ni tak leh di bela sebab...ngan musuh dia baik ngan yang baik pun dia baik ...jadi nya dia ni..lalang lah....biasa lah kan peragai mamak memang macam tu...ni lagi satu selalu bloger2 perak cakap sentiasa berada saf hadapan tapi sya tengok tak pun saya nampak bila nya belaku masalah di perak seperti di suk tak ada pun yang selalu nampak...sekupangdua....promelayu...apaingelai...nizam....yang lain entah kemana ....salam/// dari budaknakl///

Tanpa Nama berkata...

SALAM BRO
GUA BUKAN NAK AMBIK TAU SGT BRO, TAPI GUA NAK BAGI TAU SEBENARNYA YANG PATUT LU ORANG TAU

GUA PUN ANGIN BILA GROUP PARPU DAN SEKUTU PENCACAI MACAM BEBERAPA ANON YANG BAGI KOMEN NAMPAK ADA KELAKUAN LAHABAU SEBIJIK PAPRUNDEK NIE,

PARPU NIE.... KALAU LU ORANG NAK TAU ADA 200 LEBIH BLOGGER DIBAWAH SI MAMAT NI, GUA SUDAH LISTKAN HAMPIR SEBULAN UNTUK KENAL PASTI, BLOGGER PERAK SERAMAI 200 NIE, NAMA-NAMA BLOGGER PIMPINAN DIA ADALAH 1.PARPU KARI 2.CIKGU TAIPING MALI, 3 PARPU. 4. TAIPING 5. PARPU 6. TM 7. PARAPU. 8. TM. 9. PAREPU, KEH, KEH KEH. SORRY BRO GUA SUDAH SILAP SEBUT TOTAL SEBENARNYA,YANG BENARNYA ADA 2ORANG JE. DUA BLOGGER INI LAH YANG DIA ORANG MENGAKU MACAM ADA RATUS-RATUS PENCACAI DIA.

LU ORANG SUDAH KENA KENCING SAMA PARPU & CIKGU TAIPING MALI. KOMEN DI BLOG NI YANG KUAT ATTACK SAMA SKPG 2 SBENARNYA ORANG SAMA BRO, BIASAK LAH BRO. ITU SEBAB SPESIS TAKDA TELOR GUNA NICK NAME, GUA HARAP BRO SKP 2 JANGAN LAYAN KOMEN LAHABU NI
– sambungn dibawah

Tanpa Nama berkata...

GUA MEMANG ANGIN DGN LU ORANG BUKAN APA BILA LU ORANG NAK TUNJUK MACAM PANGLIMA KEPALA BLOGGER DI PERAK. PIGI DAH! PUIIIIIII! LU ORANG JANGAN WAYANG DENGAN BLOGGER ANAK PERAK. BIAR GUA KASI TERANG SAMA LU DAN KAWAN-KAWAN BLOGGER TERUTAMA DI PERAK, MULUT BUSUK NIE MMG SEBUSUK HATI DIA. BAU SEBIJIK BANGKAI BABI
LU NAK SERANG KJ, ITU LU PUNYA PASAL BILA LU HENTAM DIA, TAPI LU ORANG KUAT PENCACAI PARPU NIE TOLONG JANGAN CITA LAH PASAL PARPU DAN LU PENCACAI KONON BERDIRI DIATAS KEBENARAN PERLU MENYINGKIRKAN BEBERAPA NAMA TERMASUK KJ. APA YANG LU NAK BETULKAN KEADAAN DEMI BLOGGER PERAK? GUA TANYA SAMA LU KENAPA DOL! JADI BARUA MKZ (UPAH LUMAYAN KE?)SAMAADA MUKRIZ, TUN MAHATHIR, YB DS PARPU KARI DPMP ATAU LAIN2. BOLEH JALAN LAH BRO. SEMUA NAMA BOSS KORANG TAK XDA SANGKUT LANSUNG PASAL PERJUANGAN DI PERAK. SO APA BARANG LU ORANG NAK PERBETULKAN? LU.. GUA INGAT SUDAH LALOK BRO, PERGI MAKAN UBAT CEPAT BRO.. LU SUDAH PARAH & KRITIKAL LU TOLONG JAWAB SUPAYA JANGAN SAMPAI GUA HARAM JADAHKAN LU (HEHEHE SORI BRO GUNA BAHASA)

1. OTAI KMU - LU KATA PENYEBAB KEMELUT BLOGGER KJ KERANA TAK PUAS HATI. LU APA CITA, YANG LU KASI BALUN DIORANG BUKANKAH LAGI CLEAR MMG LU PUNCA BRO SEBAGAI PENCACAI MKRZ. GUA RASA WAYER LU SUDAH BANYAK PUTUS BRO. SAMAADA KJ ATAU MUKRIZ. DIA ORANG NI TAK SANGKUT PAUT LANSUNG PASAL PERJUANGAN KEMBALIKAN PERAK!
2. GUA INGAT ELOK LU KASI PERBETULKAN PERAK, INI APA CITA, GUA TENGOK DR ZAMBRY LONE RANJER JE. BLOG DIA YG DAH LAMA TAK ACTIVATE, SELAMAT KAN PERAK DAH TAK SELAMAT DAN MACAM-MACAM LAGI SAMPAI MB KENA BALUN, FITNAH, DIHENTAM OLEH BLOGGER PR, AKTIVI MB SEMASA, LANSUNG LU TAK KASI SUPPORT, BELA, BANTU. APA BARANG!!

3. KATA LU ORG HEBAT! PEMIMPIN BLOGGER PERAK. JGN JADI MULUT BANGKAI MACAM NIZAR BRO. MEMANG PECAH PERUT BILA GUA TENGOK GAMBAR SAHABAT GUA DIPELANCARAN UMB DULU,KESIAN LU ORANG HAMPIR SEMUA YANG HADIR ITU JAM BUKAN BLOGGER! SAHABAT GUA CUKUP KENAL DENGAN DIA ORG, BECOME MORE KELAKOR DIA ORANG LANSUNG TAK TAHU APA ITU BLOG. LU SURUH PARPU PEGI CHECK. – sambung bawah

Tanpa Nama berkata...

4. SIAPA BLOGGER PERAK TU? MACAM TAIPING MALI KATA NAK AJAK BRO SEKUPANG JOIN DIA ON MEET, GUA HARAP JANGAN BRO SEKUPANG, DIA ORG NI GUA INGAT KRITIKAL, SGT-SGT NAK TERKUCIL SEBAB BLOGGER PERAK DAH TAU MEMANG PARPU & GENG LAHABAU NI SEMBANG BESAR SEBAGAI OTAI! TAPI BLOGGER PERAK YANG KITA TAU PARPU DAN CIKGU TM DLM. YANG LAIN ANAK-ANAK AYAM DIORANG JER

BETUI KE BLOGGER PERAK. SAHABAT GUA SIAP TUNJUK GAMBAR DAN BAGI TAU NAMA,
1.PARPUKARI (BARU JE DI PERAK SEBELUM NI DI KL)
2.TAIPING MALI CIKGU DI TAIPING (TAIPING)
3.HUSIN LEMPOYANG (KL)
4.PISAU.NET (PENANG)
5.AMARAH (YG NI GUA TAK TAU MANA MARI!)
6.BIG DOT (KL)
7.TUN FAIZAL (KL)
8.FAIZAL ROBAN (UTARA BUT NOT SURE)
BANYAK LAGI YANG GUA MALEH NAK SEBUT, TAPI GUA TAK NAMPAK LAK BLOGGER-BLOGGER PERAK DENGAN GROUP LU. LU BOLEH JELAS SAMA GUA.

9. JANGAN SEMBANG KONON NAK PERBETULKAN ORG UMNO BILA LU ORG LAGI BANYAK TAK BETUL! LU ASIK NAK PERBETUL MACAM LU PERDANA MENTERI, DLM MASA SAMA GUA TENGOK LU ORG MMG TAK BUAT KERJA SAMPAI BLOG SELAMATKAN PERAK DAH INALILA, BLOG DR ZAMBRI TAK UPDATE, BLOGGER YANG SATU ANGKATAN ANAK PERAK LOST TAH KEMANA. JGN BERANGAN MAT JENINNAK JADI MB. MMG LU GILA KUASA BETUL LER!

KALAU LU ORG NAK PERJUANGKAN MUKRIZ ATAU HUSIN LEMPOYANG ATAU TUN ATAU NAK BALUN KJ ATAU DS ZAHID ATAU TS NAZRI AZIZ. GUA RASA ELOK LA LU ORANG BERAMBUS DARI PERAK, RAKYAT PERAK TAK MAU KORANG YG LANSUNG TAK BACK-UP MB PERAK. SIMPAN BUAT HABISKAN STOK BERAS, BUKAN SETAKAT TU SIAP BUSUKAN PEMIMPIN PERAK. CONFIRM BN PAKAT BUNGKUS DISEBABKAN LU ORG!

KALAU MACAM NI LAH CARA LU ORANG GUA INGAT LU CONFIRM RANK NOM 1 (BAWAH LU NIZAR, MMG LU CUKUP LAYAK JOIN GROUP NERAKA!

GUA SORI KAT SEKUPANG MUNGKIN GUA KASAR TAPI KALAU BETUL LU ADA INGAT REUNION ATAU HIMPUNKAN SEMULA BLOGGER. TERUSKAN BRO! TAPI KALAU LU PUN MACAM BLOGGER PAKATAN RAKYAT ATAU LAHABAU PARPU TENTU GUA BALUN.

sekupangdua berkata...

salam semua!

terima kasih menyinggah, apa yang ada dalam pemikiran teman bila teman ialah menghimpunkan semula blogger perak supaya di satukan. kerana bagi teman perjuangan baru bermula di negeri perak.

apakehainyer asyik-asyik takda cerita lain nak hentam sana sini, yang akan pelik bila ada jer yang menghentam pemimpin. ini perlu dihentikan, kena bagitahu, kena dibendung, masa ni bukan soal mencari cara nak meruntuh tiang seri rumah. jadilah blogger profesional sikit. bila satu pihak mengutuk tanpa mengira pemimpin atau pejuang sesuka hati bapak dia. kena ada kesedaran apa yang telah dia buat sebenarnya memusnahkan sesama sendiri. bila ada pula blogger yang mengkritik dalam penulisan bukan main melompat pulak ala beruk dihutan. angkuh merasakan dia yg amat terbetul atau benar.

pemikiran kolot mengambarkan blogger berpuak walhal tuan punya badan apa pun tidak! melihatkan rupernya masing-masing ada tuan yang nak dijaga selain syok fitnah memfitnah. yang tidak nampak langsung bila seimbas perihal perjuangan yang sepatutnya kian dilupakan hingga pemimpin terutama MB sendiri mara berseorangan. mana cerita yang sepatutnya menyokong seawal selesai saja MB dlm program.

banyak petanda yg kita kena sedar. alret sepatutnya sudah secara outo. sebaliknya cerita menghentam dan mengangkat KJ, TS nazri, DS zahid diutamakan selagi tidak berpuas nafsu!

APAKAH KAITAN PERJUANGAN MENDAPATKAN HAK PERAK KEMBALI ADA KAITAN MUKRIZ, TUN DR MAHATHIR, KJ, PAK LAH malah sekarang semakin penjuru runcing yang juga merupakan tiang seri perjuangan.

insyallah ini usaha teman itupun dek kerana kalian yang menyedarkan sekupang perjuangan dan peperangan baru bermula. TUAN-TUANLAH SEBENARNYA SUSUNAN ANGKATAN PERANG. bukan sekadar ikut meramaikan angkatan tetapi sebenarnya di saf hadapan.

New Age Outlaws berkata...

Saudara Mazlan, Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tambun. Seorang kakitangan Pejabat Hutan yang menjalani kehidupan mewah melebihi seorang pengarah urusan syarikat. SPRM perlu siasat beliau. DI http://y-genx.blogspot.com/2010/03/umno-tambun-mula-berkocak.html

Orang seperti Nasir Ismail, Suhaimi Din dan Mazlan harus di NYAHkan dari Bahagian Tambun. Mereka ini adalah duri dalam daging, sel KANSER yang jika dibiarkan akan membunuh politik YB Dato’ Husni secara halus. Sekiranya tidak dirawat atau dibuang, bukan Dato’ Husni sahaja yang rugi malah UMNO Tambun akan mendapat badinya sendiri. di http://y-genx.blogspot.com/2010/03/umno-tambun-mula-berkocak.html

Tanpa Nama berkata...

bukan tak ramai yang sedar bahawasanya perak memang punya hanya dua orang blogger yang memorak perandakan rakan-rakan blogger yang lain... parpu dan taipingmali, mereka perlu dinyahkan sebab dasr perjuangan mereka sama seperti blogger pakatan rakyat malah lebih teruk dari mereka kerana membunuh rakan mereka sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan.

saya dan rakan2 lain cuma nak bertanya.

bolehkah kami join dengan group tuan.

kami merupakan orang baru dalam berjinak-jinak dalam blog.

terima kasih

sekupangdua berkata...

salam semua!

Anon 10:57 sekupang tidak pernah menganggap atau menjadikab perbezaan kasta sesama blogger! bagi teman semuanya sama, kelibihan dalam blog bukan kerana lama tetapi minat terhadap penulisnya dari pelbagai segi, penulisan, warna, suasana cerita yang digambarkan.
kalau berpuluh tahun menjadi blogger yang dibanggakan belum tentu, kalau dah beribu artikel nya tetapi yang mengikuti sekadar 100 ribu sekalipun maknanya belum tentu dia blogger yang baik.
teman pun tak pernah nak perkatakan memang handal dan ada nama. jangan terlalu riak dan berangan seolah anda mahsyur. percaya lah itu bukan sekupang dua, apa yang penting SUKA HATI AKU LAH apa yang nak teman tulis soal orang nak terima atau tidak bukan sekupangdua.

walaubagaimanapun sekupang dengan terbuka menjemput bersama kami, sesama kita duduk semeja berbincang dan saling bertukar pendapat. you're welcome brader, email kat saya phone atau detail teman akan menyusul

taipingcentral berkata...

Salam sahabat2 perjuangan semua..

Tumpang lalu yer.. Bukan nak tunjuk pandai dan memandai mandai, bukan kata bagus dan tunjuk bagus, bukan nak mengeji dan mengata, hanya sekadar nasihat dan renungan kita bersama..

TC masih baru dalam bidang blogger. Tetapi TC dahulu banyak menjelajah dan merantau ke blog2 sahabat seperjuangan. Hebat, Mantap, Berwibawa. Masing2 dengan cara dan penampilan tersendiri. TC kagum dengan usaha sahabat2 dalam memperjuangkan misi dan visi kita. Tapi TC heran dengan sahabat2 yang sanggup memperlekeh dan mengeji para pemimpin kita sendiri. Alangkah bagus komen yang panas dan tajam ditujukan pada puak2 yang menjahanamkan politik tanahair kita..

TC harap, sahabat2 hentikanlah mengeji pemimpin kita sendiri. Sudah sudahlah sahabat. Pilu rasanyer dihati TC bila kita bersengketa. "Manusia yang berhati suci adalah manusia yang banyak menangis daripada ketawa. Didiklah hati dengan keihklasan dan kesucian agar liku-liku kehidupan ini menjadi lebih bermakna dan mengikuti arus perubahan kedewasaan".. Kita punya matlamat yang lebih penting lagi.

Kepada blogger2 Perak, bersatu hatilah demi maruah dan matlamat Kerajaan BN Perak.. Sapa peduli Hj KJ ke, Dato Mkrz ke, DS Khir ke takkan depa dapat membantu kita dibumi Perak. Depa ada tugas2 depa. Kita sendiri yang patut bertanggung jawab..

Apa2 pun sahabat2.. Berjuanglah lah ketitisan darah yang terakhir..

salam..........

sekupangdua berkata...

waalaikum salam sahabat

Terima Kasih atas pendapat! cukup lega dgn pendirian sahabat keranan itulah yg sebenarnya yg saya pertahankan, bila sahabat melahirkan pandangan teman cukup bersyukur kerana dengan ayat tersebut inilah tandanya lahir panglima saf perang yg sepatutnya.

seperti yg sdr katakan memang pelik bila kita mempertikaikan penghina-penghina pemimpin ini melompat pulak dema ni! Dema buat Tak Apa tapi kalau sekupang pertikaikan perghhh satu badan merah penuh angin, yang teman pertikaikan bukan pemimpin tetapi penghina pemimpin yg sifat sebijik macam nizar, nga, ngeh dan PR sendiri.

bertambah pelik bila biarkan dema balun menteri tetapi jangan usik ADUN. ini apa cerita! ada yg boleh dan ada yg tak boleh pulak, apa cerita bro, apa yg tak boleh sepatutnya tak boleh ler... tak kira pemimpin, menteri, Adun atau selagi nama pemimpin. mana boleh macam tu sebab blog yang ada sebenarnya RULES SEBENAR... SUKA HATI BAPAK DEMA LER, BLOG DEMA, ini takkan kita suruh dema stop tapi kat kita halal pulak.

Malah dalam konteks yg lebih tepat pemimpin-pemimpin yang dihasadkan adalah jati anak Perak yg berdaulat menjadi sasaran. kera dihutan dibagi KFC anak dirumah makan disuruh posa setahun minum ayor paip.

Sebenarnya menjadi kifayah sebagai blogger kita perbetulkan, banyak lagi cerita yg patut di highlitekan. pemimpin yang terpesong kita kena tegurkan kerana kita sayangkan mereka, kita ingatkan mereka, kita tegur mereka, kita bayangkan sejarah runtuh dizon selesa dulu, kita mahu putihkan kembali dari penderhaka dan pengkhianat. salah ker tu?

pemimpin mana yg sekupang keji dan hina tapi sebaliknya tah berapa ramai pulak yg dah mereka kejikan! burukkan! serta Fitnahkan!

Apapun ini hakiki, yg kita nampak sekarang ni wujud dengan berani penghina-penghina yg hanya halal utk mereka sajer. Jangan bagi alasan bagang dan berharap org yg mendengar mmg spesis caya maut. tak boleh tetap tak boleh, malah ini sebenarnya sekupang, TC serta rakan-rakan seangkatan SAF yg sedang kita perang & perjuangkan.
tahniah bro teman lega kerana hari ini satu lagi kelahiran & kehadiran PEJUANG!!! kebanggaan MELAYU. CUMA SEPEKARA YG SEKUPANG NAK TEGUR! JANGAN AMBIK HATI YER!!!

Tolong jangan bezakan yang lama dan baru! teman cukup tak selesa dan tak berkenan, samaada blogger baru atau lama (senior) memang tak pernah dan berniat pada sekupang serta rakan-rakan lain. kalau orang lama sekalipun beza umur jer, dari segi blog mi kekadang yg lama macam teman ni lagi hampeh cuma nak harapkan senior , counter visitor, follower
jer, kekadang ada juga kembang yop padahal yang komen di artikel lansung tak nampak!

p/s Utk maklum TC, insyallah isnin nanti Gebang 9 on, mula sessi pagi 9pagi, insyallah saya akan invite KC serta rakan-rakan 10 jajahan Perak, tolong onkan YM kul 9pagi. tetamu comfrance nanti saya maklumkan. tajuk kita 'SUSUNAN ANGKATAN PANGLIMA SAF PERANG DI 30HB'

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikkum Tuan

SETUJU DENGAN OTAI SEKUPANG DUA . JENIS NI LEBIH TERUK DARI ANUAR, NIZAR SEANGKATAN PAKATAN RONGGENG.

MOHON KEBENARAN macamana nak join dengan group tuan, saya sms email kat tuna boleh?

rahimi berkata...

Parpu ni jenis mamak biasalah sopan santun kurang,bila nak berkawan dgn melayu tatasusila itu harus dijaga parpu.

Tanpa Nama berkata...

biak pi lah malaun parpy tu! buat pa buang masa, buang karen je, biak dia sorang dok meragan, baik kita dok buat keja kita lagi baik dari melayan dia

aku cuma nak tanya kot hang boleh bagitau, kot sapa kerabat kita yang boleh bagi info sidang dun perak nanti, kalau ada life lagi baik. habak mai la

Tanpa Nama berkata...

hahahaha padan muka hang parpu, ambik sebijik!

sekupangdua berkata...

SALAM SEMUA KESIMPULAN NYA KITA SEMUA PERLU ADA SIFAT SEORANG PEJUANG YANG SEJATI, SEBAGAI BLOGGER YANG MENJURUS KEPADA KEAMANAN SERTA MENGHARGAI KEMERDEKAAN, SOAL BALUN MEMBALUN NI PERLU ADA HAD, BILA KITA BALUN BOLEH, ORANG LAIN TAK PULAK BOLEH,

MAKA HARI INI SEBENARNYA MENGAJAR MEREKA YANG BUKAN DIA SEORANG YANG JADI BLOGGER DALAM DUNIA NI,

BUKAN DIA SAJA ADA HAK NAK BALUN ORANG, BUKAN DIA SAJA YANG BOLEH SESUKA HATI BUAT CERITA.

MAKA INGATLAH SAHABAT SEPERJUANGAN SEBENARNYA TIDAK MAHU PENDERHAKA DAN PENGKHIANAT BANGSA, LEBIH TEPAT LAGI SEBAGAI PETUALANG YANG DUDUK SERUMAH TETAPI MERACUN MEREKA YANG MENYUAP MAKAN!
SAHABAT SUDAH MUAK DENGAN TINGKAHLAKU SESUKA HATI SEMATA-MATA SIKAP DIRI YANG KEJI, KITA KENA AKUI PERJUANGAN YANG SEBENARNYA, MEMIHAK DENGAN SIAPA? JANGAN SAMPAI DIKESAN SEBENARNYA PEMBELOT BANGSA. BERDIRI DENGAN BERANI SEBAGAI PEJUANG BANGSA YANG BUKAN PENGKHINAT BANGSA! KATAKAN SEBENARNYA APA YANG DIPERTAHANKAN DAN SUMPAHNYA SEORANG PEJUANG DAN BUKAN PENGKHINAT BANGSA SENDIRI!!! ITULAH SAHABAT SEBENAR SEPERJUANGAN.

INI BUKAN MASANYA KITA MENCARI PUBLISITI MURAHAN, MENAMBAHKAN KEMASUKAN VISITOR, MENCARI NAMA DENGAN ARTIKEL KEJI, MENGHIMPUN FOLLOWER SEBANYAK MUNGKIN... BOLEH UNTUK ITU SEMUA, TETAPI JANGAN SAMPAI MENGADAI DAN MEMPERLEKEHKAN BANGSA KAMU SENDIRI.

TIADA SEBAB BOLEH MENGHINA SESAPA. APA LAGI KALAU PEJUANG BANGSA SEPATUTNYA KITA HORMATI,

TIADA SEBAB KERANA DIA MENTERI.... BOLEH DIBALUN TETAPI KALAU DIA PEMIMPIN NEGERI JANGAN!
PERSOALANNYA TIADA SAPA SEPATUTNYA BOLEH PERLEKEHKAN PEJUANG SAMADA MENTERI MAUPUN PEMIMPIN NEGERI KERANA ITULAH SEBENARNYA SIFAT MEREKA YANG CUKUP BERHASAD DALAM PAKATAN RAKYAT!
YANG SALAH SEPATUTNYA DIPERBETULKAN, YANG BENAR KITA PERTAHANKAN, TIADA SEBAB KERANAN DENDAM PERIBADI LALU MENGAJAK KAWAN-KAWAN TURUT MENGHINA! SAMPAI BILA SAHABAT BOLEH TERIMA, LAMBAT LAUN PASTINYA MENJADI JELAK DENGAN SIKAP PETUALANG SEBEGINI, JADILAH PEJUANG YANG SEBENAR...

PADA PEMIMPIN KENA TERIMA PEKARA BENAR, SUSAH SANGAT KE MENERIMANYA?, SUDAH LUPAKAH KERANA DI ZON SELESA MENYEBABKAN NEGERI TUMBANG, SUDAH LUPAKAH PENGAJARAN DARI MESEJ RAKYAT DI PRU 12, JADI... ADAKAH KAMU MAHU BERULANG DI PRU 13 NANTI?

INSYAALLAH ... BUKAN SUSAH UNTUK BERUBAH!
ALHAMDULILLAH... RAKYAT JUGA MENERIMA SUDAH!

rmf berkata...

Aku senang ajer.. p[ada aku setiap kesalahan tak kira dari pemimpin atau siapa juga.. jika ada fakta jelas menyatakan ianya salah.. Sepatutnya teguran mesti dibuat... tak kira ko pemimpin ka a hapa ker... jika tak.. mereka akan terus melakukan kesalahan...

Apa yang aku mintak sesama blogger jgn bertelagah.. buat perjumpaan ...apakah hala tuju.. blogger terhadap meneruskan perjuangan parti.. soal kena belasah... jika ada fakta jelas... kira okeyy la tu...

rmf7.wordpress.com ...perak juga

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND