11 Mac, 2011

SERAH JER DNA... BUANG MASA, WANG SERTA HAK RAKYAT!

BESOK BAKAL ADA TSUNAMI DI PERAK! PERHIMPUNAN RAKYAT MENDESAK NUWAR SUPAYA SERAH DNA. 12 TENGAHARI di ARENA SQUARE, BATU GAJAH. Seperti yang diminta oleh pendakwaraya Nuwar perlu menyerahkan DNA tanpa sebarang helah lagi bagi menyelesaikan kes LIWAT yang begitu lama diseret beliau dalam Kes ini.Apa yang nak di takut kalau tidak bersalah... sebaliknya pelbagai alasan dan helah oleh sijubri nie buat, Kalau boleh dia mahu sampai Kiamat kerana semacam tahu sebenarnya pembalasan terhadap apa yang dia telah lakukan. Secara waras akal fikiran... sesapa saja tak sanggup bertahan sebegini lama dalam KES ni apatah lagi kalau kita memang tahu tidak bersalah, Apa sebab nak panjangkan lagi kes ini, secepat mungkin nak di selesaikan...
Dari PRU ke 12 sampai nak ke PRU 13 tak habis-habis kes ini bukan kerana Makamah tidak bersidang tetapi empunya diri yang jadikan pelbagai AUTA untuk memanjangkannya, nampaknya dah nak PRU kembali, sepanjang masa yang begitu lama Rakyat dah banyak yang muak dan termuntah dihidangkan Perjuangan LIWAT ini. Malah sampai sekarang tak masuk akal bila PARTI KEADILAN RAKYAT sebenarnya bukan memperjuangkan rakyat sebaliknya dipaksa untuk bersama simpati dan membela Nuwar dalam KES LIWAT nyer...PARTI UNTUK KEADILAN RAKYAT  atau PAKAT KEBALKAN RONGGENG oleh sinuwar, Dari mula sampai sekarang lansung tidak ada perjuangan yang membela RAKYAT, kebajikan, ekonomi, pembangunan atau apa saja yang rakyat patut dapat rupanya perjuangan selamatkan nuwar yang menjadikan perjuangan PKR.
Buang Masa, Buang duit rakyat bila Kerajaan terpaksa menanggung kos makamah, Kementerian, pembabitan lawyer-lawyer, saksi, Polis, Hakim, penyokong, media dan lain-lain... malah pengunaan Makamah pun rasanya dia paling banyak masuk keluar sepanjang pengadilan kes Liwat ini, Kalau di kira dah boleh masuk Gunnies Malaysian dan World Record kerana tempoh paling lama membicarakan KES LIWAT di dunia. Nak serahkan DNA pun dijadikan Helah yang pelbagai selagi boleh.
APA MAKAMAH NI KHAS UNTUK KES LIWAT DIA SAJA KER? Banyak lagi kes yang lebih besar belum diselesaikan, kalau di semak balik sepanjang dua Tahun yang lalu teman percaya gamaknya dah beratus kes LIWAT telah diselesaikan... malah mungkin ada yang dah selesai pun terima hukuman dan dibebaskan. Apa bezanya kes rakyat dengan dia? Nampak sangat Kebal dia dengan pelbagai helah sungguh tidak patut kerana ramai juga rakyat yang terlibat KES yang sama tapi tidak punyai keistimewaan macam Nuwar. Siapa dia nie, KING, RAJA, SULTAN, Perdana Menteri? tak terfikirkah dia menyusahkan Rakyat bukan memberi keadilan kepada Hak Rakyat? Macam dia sorang jer yang nak guna makamah dan deretan Lawyer di belakangnya. Ada kes seperi ini oleh rakyat yang lansung tidak upaya mengadakan Peguambela tapi bila dia pulak sampai tak cuup jari nak bilang Lawyer yang di upahnya. Kekadang sampai tak ingat dah nama-nama lawyer dia sejak dari mula.
Besok bermula lah Suara Rakyat yang dah cukup angin dengan dia, bukan setakat pembiayaan serta masa malah sehingga diatas jalan, dimasjid-masjid, di Kemeterian, di setiap Ceramah keadilan rakyat dikelirukan, Bangsa sesama sendiri bermusuhan, Telinga dan Mata dunia sudah mula mengutuk keaiban dan memperlekehkan Negara. APA YANG PAYAH BENOR NAK BAGI DNA kalau dah tahu tidak bersalah?  Bagi terang-terang dan mintak dianalisa terus secara LIVE yang boleh disaksikan rakyat selepas bagi DNA  biar semua boleh nampak! lain la kalau memang dah tahu bersalah, Apek soya dan tokey babi pun tak berani dan ketor lutut!

3 ulasan:

Double Y berkata...

Salam.. saya linkkan serta ikuti blog tuan.. Harap blog sy dpt dipautkan di sini.

http://yuseriyusoff.blogspot.com/

ciklee berkata...

Salam... menarik huraian sdr, setuju & sependapat dgn sdr, Ds Anwar sebenarnya adalah yang diantara penyebab kerosakan & pembaziran bila banyak pekara yang Gov terpaksa tanggung dari segi kos, masa, kemusnahan dri kesan demonstrasi, perbalahan dan banyak lagi sehinggalah kos anggota keselamatan seperti POLIS di setiap PRK dan yg terjadi. kalau dikira jumlah keruian yg Gov terpksa tnggng disetiap operasi yg sdh wajib digerakan di setiap kali ada PRK. Bukan lagi pelik sebenarnya bila kerugian negara yg TERPAKSA menanggung beban disbb kan DS sendiri, tidak hairan sebenarnya bila dia jauh lebih kebal dan istimewa kerana kes Liwat beliau tak sama dgn rakyat yang dia sendiri berbohong bila parti PKR di jeninkan yg sebenarnya perjuangan DS bukan Rakyat, tidak mstahil ada rakyat yang mungkin penyokong DS sendiri sudah lama menjalani hukuman diatas kesalah yg sama seperti DS sendiri.

YEOP PEPAGOR berkata...

MUNGKIN KALAU DIHITUNG KOS SEMUANYA AMAT CUKUP UNTUK BUAT 10-20 BUAH MASJID ATAUPUN SEKOLAH.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND