09 Jun, 2011

PAS = KISAH KELDAI, SI BAPAK DAN ANAK

Memang betui ler kata kawan teman... bila teman join dema berborak pasal Muktamar PAS dan kes VIDEO nuar, malas nak join lebih-lebih sebab takut pulak ada yang angin, al maklumlah bila berborak ramai-ramai takut yang kecik hati, teman pun kena respek kat dema sebab bukan semuanya orang Barisan Nasional tapi ada juga Pakatan Rakyat punya kengkawan dan ex PKR dan PAS pun tak ketinggalan. Tak per ler dah memang kami ni boleh berborak, sembang dan bergurau. Memang tak jadi hal sebab masing-masing kutuk mengutuk dengan gurau dan kengkadang kalau ditengok orang luar komiti macam nak perang, bak kata orang kelantan ler, tak do ha ler...
Teman pun kebetulan agak letih dengan keroje malas sangat nak bercakap bagi dema sesama sendiri... tapi macam-macam cerita, dari Reformasi dan perhimpunan BERSIH yang akan datang, sehinggaler kisah muktamar PAS yang lau... bila dah banyak sangat laluan bagi pada dema kisahkan PAS jer tibaler ler pulak ex PKR ni bercakap pulak, Aku ni memang geng komer ler...itu dulu ler, tapi kali ni aku nak huraikan apa sebenornya kesimpulan Muktamar Komer nie... teman mula nyampok amenda pulak yop? jawab member teman ni pulak, Dema ni... (PAS) sebijik macam kisah Keldai, orang tua dan anaknya, yang lain mula diam dan tunggu apa kessudahan yop ni tadi.
Mmula-mula dema nampak bapak (orang Tua) dan anak ni naik berdua menunggang keldai, dema kata tak berakai... lansung tak kesian kat keldai tu!
Dena tukor pulak...

Bapaknya pulak tunggang keldai tu anaknya yang menarik keldai sambil jalan kaki, 
Dema kata pulak, apa ke banggangnya orang tua ni, Tak berakai, bior anak berjalan dan dikudikan (didera) anak , Dema tukor lagi

Kali ni anak pulak naik keldai, bapaknya pulak yang mengheret keldai sambil berjalan, Dema kata Haram jadah betui budak ni, tak hormat mak bapak betui, adeker tak hormat orang tua? memang tak masuk syurga jenis ni... Dema tukor lagi

Kali ni dema heret keldai tadi... tapi dua-dua jalan kaki, tapi dema bising lagi.... apa ker banggang tak berakai, ada keldai lansung tak nak naik (tunggang), bodoh nak mampus tak pakai akai....

Teman tanya lagi pada yop ketior nie, yop miker ni buat orang pecah perut, amenda yang sangkut pasal cerita nie pulak dengan PAS, selamba jer dia cakap, PAS ni tak guna akai, apa jer tak betui pada dia, asyik putor jer kerja dia, dulu Negara Islam sekarang Kebajikan ler pulak, idak ker dema sedor PKR pun dulu nyebut nak buat negara berkebejikan jugak, abih yang mana satu, asyik putor alam jer, membohong jer kerja nyer, asyik putor alam jer... macam cerita keldai, orang tua dan anak nie ler, kot macam mana ada jer dia putor cakap, tak ker haram jadah namanyer... putor alam memang kerja PAS sekarang ni, janji MENGHALALKAN CARA! .... hehehe sabo yop kata teman.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

HIK HIK & HIK, MEMANG GUA SENAK PERUT BRO, TAPI GUA INGAT LU & GENG SIKIT SILAP LA BRO.

GUA RASA DALAM INI CERITA ITU KALDAI GUA INGAT PAS, ITU OTAI GUA INGAT DIA PUNYA MURSYIDUL & DIA PUNYA SON ITU DIA PUNYA PRESIDEN

GUA INGAT SAMPAI END OF WORLD PUN MEMANG INI MACAM DIA PUNYA PEE ILL. MEMANG KENA CON ALWAYS FOREVER

BUDAK BENTENG berkata...

Salam Sekupang 2

Saya rasa cerita atau kisah seperti sdr ceritakan ini paling elok kita beri tahu kepada Penyokong serta pengangguk Pakatan rakyat terutama PAS

BIAR MEREKA SENDIRI NILAI serta TAFSIRKAN sendiri

KANJENG berkata...

Salam Yeop Sekupangduas

Deme ni memang payah diajak sembang sevara telus, memang elok benor jikalau kita cerite kan kisah Si Kaldai, Orang Tua tuan punya dan Anoknye yang masih kecik ni, bior dema sendiri yg pikio kan mane gaye dema jadi puto alam bin kaki kelentong

Ater yeop, idok ker nak sembang di kedai sambil ngeteh dengan kumer semue ni?

BUDAK BENTENG berkata...

SETUJU dengan cadangan KANJENG, jangan lupa pula dengan BB kalau nak NGETEH
Lagi pun rasanya dah lama kita tak semabng-sembang dan bincang

Tanpa Nama berkata...

UMPRONO memang cukup pakar MENIPU. PAS telah buat keputusan segala FITNAH dan rakaman tidak boleh dijadikan bukti

http://anginpaktam.blogspot.com berkata...

anon
memang hang ni banyak makan bayak kencing bang nuar. tu yang gambak Video duk tengah mengonkek (hehehe betui ka ejaan, pakat hantam jer) hang duk nampak cerita Doremon ka?

Tanpa Nama berkata...

wakakaka mmg tepat tiga pekara
1. DAP si tua tu
2. si Anak tu sama lah PKR
3. Dan yang Kaldai tu siapa lagi PAS lah

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND