11 Oktober, 2012

PROJEK KECIK PUN GENGAM TAK TIRIS SI MEROYAN NIE, JANGAN SEMBANG LERPASAL KRONI YOP!

Bila ceramah bukan main lagi segala keroni yang dia tunding jari, bukan main meroyannya dia memekik melalak macam dia tak peronah buat! habih semua dia longgokan pada semua orang kononnya dialer yang paling lurus, turus, dan telus. APA SAJA YANG BURUK DILONGGOKANNYA PADA DS Dr Zambry Kadir. Dijaja merata segala buruk ada pada Zambry dia jer yang elok-elok jer walaupun mata yang nampak GETEK nengok Meroyan dan kuat sasaunya si Lambei nie, apa jer yang menafaat jepada rakyat dia akan kutuk selagi boleh dan buat cerita yang buruk semuanya di longgokan kepada Dr Zambry, yang baiknya pada dia jer ler...

Sebut pasal kroni nie teman terbaca dari salah seorang bloggers (KLIK) yang mendedahkan kisah bagaimana dia juga terbukti jaga kroni yang dia, bukan kata yang besor gedabak yang sekupang dua pun tak dilepaskannya. kisahnya bila dia menandatangi surat menyokong kepada satu syarikat supaya repair dan naik taraf jalan di kawasannya, dijalan lorong Mawar 1. RKT 7, lekir. surat sokongan khas nie terus kepada syarikat yang terus diberi peruntukan khas untuk repair dan naik taraf yang disokong terus darinya

Jangan ler meroyan fitnah Dr Zambry dan kerajaan yang ada sekarang ni pasal kroni, baru sebelas bulan jer duduk nyeronggeng at kerusi tingkat 2 tu yang kecik macam nie punya hei pun, siap keluor surat nyokong lagi tu wei! syarikat mana pulak nie? hehehe jeng jeng jeng... SIPCOMZU ENTERPRISE.... Adoi yop, apa cerita nie?

Elok ler kalau dah tau sapa pulak yang senang lenang boleh dapat surat sokongan peruntukan khas untuk buat jalan nie, sedara?, kawan?, Kawan Lama? Kawan suruh tanda tangan? arahan Tanda tangan? Arahan atau arahan atau pun arahan.... hehehe biasak ler, arahan ni kekadang dalam itu drama ada director, pelakun setakat angguk jer bro! sekali pun dalam itu cerita dia jadi watak hero sebagai menteri pasolla, yang powernya the Mr Director, suruh apa jer kena buat, palatkon ler katakan

Dari segi satu sudut lagi, cakap macam bangkai la ini macam, kutuk lain orang kroni sana, kroni sini, rasuah sana, rasuah sini, mulut macam hampeh rupanya dia lagi teruk dengan apa yang dia longgokan cerita bangkai merata, tak kira ler apa saja tender! projek! kenapa tak kasi tender, OPEN tender lah mangkuk! Macam gampang sembang dia ler yang telus, kerajaan dia amalkan tender, kera jagaan dia ler yang adil dan tidak menindas rakyat, tapi rupanya dia ler malaun besor, ini yang kemetut yang besor tak tau ler berapa banyak pulak? hehehe kuat meroyan nie, kena temas tang dahi nie, takut meragan seumor hidup pulak, bukan apa nyusahkan orang pulak nanti! hehehe... memang tepat komer gelorkan dia nie Meroyan... hehehe

hahaha... nidia, komer tengok sapa sian nie?  tak meroyan pulak?

1 ulasan:

ANAK JATI MALAYA berkata...

salam ppj saya anak jati malaya...mhn tlg pautkn laman blog sy di blog saudara...saya dah pautkan blog saudara di blog sy..
ini blog sy
http://anakjatimalaya93.blogspot.com/

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND