19 Mei, 2013

PKR LEMBUKAN RAKYAT LAGI BILA SI PER LEE WAT GAGAL JADI PM




PKR bukan main meroyn bila kalah,semua yang dionggok terus ke BN ler yang dema akan buat, PRU 13 ditentukan bahawa kegagalan kepada PKR, terutamanya PAS yang dilihat terlalu kebelakang sekali, PAS yang selama ini berkerja keras sebagai halangan utama bagi menjadikan rakyat berbalah sesama sendiri termasuk berjaya menjadikan kaum Melayu bermusuh sama sendiri terutama berbalah soal Islam termasuk pengunaan Kalimah Allah untuk orang kafir di dalam Injil dan gereja, 
Bermusim, mengafirkan sesama Islam, malah paling berkesan segala gerak kerja mereka yang hasilnya terbukti bila DAP mengecapi kemenangan dan bertambah kuat dengan pertambahan kerusi di PRU 13 yang lalu...
 
Usaha akhir atau menutup malu? 

PKR juga seperti dijangka akan hilang sokongan kerana tsunami PRU 12 yang lalu sebenarnya kita tahu puncanya bila protes pengundi yang ditafsirkan keatas kertas Undi, sebaliknya rakyat ternyata serik untuk berbuat kesalahan kali kedua, serik melihat bagaimana mereka rakus mencari harta dan kuasa, mungkin ada yang terpengaruh kerana sejarah mereka sebagai orang dalam sendiri, tetapi kita tidak boleh menafikan memang lesedaran pengundi memang berbalik kepada kerajaan keran hilang kepercayaan terhadap kredibeliti pemimpin yang datang zon bidan terjun...

Bagai hilang Idea untuk letakan kegagalan mereka antaranya menimbulkan keraguan kemenagan Barisan Nasional, segala tipu helah dirancang untuk menyakinkan Rakyat bahawa mereka kalah terhormat sebaliknya punca utama kerana Barisan Nasional yang cuba diyakinkan menipu.

Paling pusing kita memikir kenapa semuanya diletakan kepada UMNO sedangkan yang patut disalahkan ialah SPR? Itu pun kalau benarler apa yang didakwa sekalipun memang tak masuk akal lansung seolah rakyat diumpamakan lembu yang dicucuk hidung atau dipaksa percaya apa sahaja kata-kata atau pendapat mereka bagaikan keramat ataupun fatwa yang wajib dipercayai... 

Sebaik gagal dan kehancuran mula dirasai bila rakyat menolak Pemimpin Kencing Rakyat nie, dogeng oleh penyairnya sang AL Jub- Ree terus kaitkan kononnya mengenakan cukai kepada rakyat sebaik PRU 13 selesai yang kononnya segala janji Kerajaan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Diraja Najib bin Tun  Haji Razak sebagai pembohongan malah akan menderita dan membebankan Rakyat, apa sahaja pembohongan yang dapat mengaibkan DS Najib mau pun Barisan Nasional seolah bersifat rejim yag mentadbir negara dengan cengkaman kuku besi layaknya... 

Kononnya rakyat kini terpaksa menanggung beban dengan istihar cukai yang tinggi seolah ditipu hidup-hidup bagaikan membunuh dan membebankan rakyat selepas rakyat tertipu olen Najib dan BN.  Paling awal di canangkan ialah bila GST kononnya cukai dikenakan kepada rakyat, beberapa barangan yang menjadi asas atau pun keperluan utama kepada rakyat sedangkan cukai tersebut hanyalah sebagai Gov service Tax bukanlah untuk harga barangan sebaliknya untuk sevice. Bukan setakat itu senarai dibuat dalam bentuk flyers terdapat senarai-senarai harga barang yang mendadak naik harga... 
Semuanya untuk padan muka kan rakyat, mahu sangat penyesalan untuk sesiapa sahaja yang memangkah Barisan Nasional, seolah segala buruk dan musibah bakal melanda sebagai hukumanan terhadap rakyat yang memberi Undi kepada BN. Paling seronok setaraf Lembu mereka kononnya fitnah mengatakan barangan keperluan serta keperluan asas  melambong tinggi secara mendadak yang dipersalahakan sudah tentunya UMNO dan BN


Bila sahabat teman menegur teman soal PKR yang tengah sibuk merata mengatakan betapa banyaknya barang naik selepas PRU 13 kononya kerana Negara pimpinan  DS Najib tidak ikhlas dan hanya pandai berjanji @Janji DiCAPATIkan Apa jer yang buruk dan fitnah itu hanya ada pada  BN bukan setakat barang keperluan malah dema kata kena cukai yang tinggi terhadap rakyat. 

Cuba tengok paper (Akhbar)  dema, dia sibuk kata semuanya barang naik kerana kerajaan kejam (Barisan  Nasional) Dema sibuk kononnya BN yang buat Barang naik tapi dia sendiri sebenarnya Lagi tak boleh Pakai! Tengok sendiri berapa harga Paper dema? Contohnya paper suara Keadilan dan harukah, mahal gila harganya!!! Tang orang lain dema cakap kononnya kerajaan kejam bila harga melambung tinggi

Tu Harakuh dan Sora kedegilan punya akhbar lagi ler cekek darah, bayangkan harga Paper dia orang RM 2! Macam nie punya paper bukan ada cerita pasal luar negara, sukan, hiburan, agama, ataupun kisah rakyat. Harga Mak oiii punya ler mahal, Utusan atau Berita Harian siap ada dua naskah lagi... Baru RM seringgit lebih jer! Satu dunia punya cerita ada didalam, berbeza paper dema yang lansung tak ada berita macam nie selain Fitnah dan kisah caci mencacai



i


Komer tengok sendiri, siap tuduh BN punya angkara sebab dema kalah, siap senarai yang peliknya kenapa tak nak buat kat tempat yang dema menang.semua tempat yang dia menang tak nak pulak mintak PRU sekali lagi?

Apa pun kalau lah ada pengundi luar (pendatang haram) yang mengundi, Mana peginya wakil mereka semasa mengundi. Apa guna dema sain (tanda tangan) borang 8 dan 14, kenapa tak report dan bantah bila bangla diupah mengundi dan kenal pasti satu nama yang diundi sampai 2 kali? macamana pulak boleh terlepas sedangkan setiap peti undi ada wakil Polling sampai habis dan dikira jumlah undi, abih tu wakil Parti dia orang buat apa, tak tidor kot sampai tak nampak bangla atau mynmar masuk mengundi...

2 ulasan:

Longchepoh berkata...

Sekupang dua!! Bukankah operasi kita menipu untuk menangkan BN di semua parlimen? Pasal apa depa kata 27 kawasan parlimen saja? Depa tak reti kira kot? Kah kah kah .....

Awanama berkata...

JADI MANA PEGINYA POLING AGEN PR,STAR,SAPP,CALON2 BEBAS...KENAPA PR SAJA KATA TIPU...CALON BEBAS,STAR, SAPP, DLL...MANA TEMPAT PALING RAMAI BANGLA YANG MEREKA KATA 40,000 TU...PR=PENIPU RAKYAT

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND