05 Jun, 2013

UPDATE : ALFATIHAH! AYAHANDA MENTERI BESAR DS DR ZAMBRY KARAHMATULLAH MENINGGAL DUNIA

Al Fatihah... Teman baru mendapat info dari rakan sebentar tadi,  Menduka citakan berita yang baru Teman terima bila Arwah Jaffar Bin Long meninggal dunia di Hospital Tentera Laut Diraja Malaysia kira-kira Jam 7.50 petang tadi.

Semua penduduk tempatan di Pangkor cukup mengenali Arwah yang telah dianggap sebagai bapa Ds Dr Zambry Abdul kadir kerana paling Akrab dan menganggap bagai bapa kandung beliau, Zambry semasa kecilnya paling rapat dengan Arwah, arwah juga pernah mengasuh Dr Zambry semasa kecil lagi. 
Arwah yang telah berusia 75 tahun sebelum ini dikejarkan ke Hospital Tentera Laut Diraja Malaysia yang terletak dalam kem TLDM, lumut. Difahamkan juga ia dimasukan ke Hospital kerana Sakit tua dan beberapa penyakit yang dialaminya seperti kencing Manis, Darah Tinggi dan lain-lain lagi yang dihadapinya. Dimaklumkan juga kesihatan arwah semakin membimbangkan semasa beliau di masukan ke hospital TLDM sebelum ini

Di Fahamkan arwah Ayahanda kesayangan DS Dr Zambry akan dikebumikan di Pangkor dimana merupakan tempat asal arwah Jaffar Bin Long sendiri, kepada yang mahu menziarai atau mengingkuti pengkebumian arwah boleh la kepangkor. Jenazah telah pun berada di Pangkor selepas dituntut sebaik arwah disahkan meninggal dunia dan dibawa ke Pangkor sebentar tadi bagi ditanam di Tanah perkuburan Pangkor.

Jenazah dikatakan akan di kebumikan di Pangkor Esok pagi disini
Semoga beliau di cucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan kesayangan Allah swt. Takziah diucapkan kepada DS Dr Zambry atas kehilangan Ayahanda kesayangannya, semoga tabah dan bersabar dengan ujian Allah swt sebagai satu hikmah

Innalillahi wainalillah hirojiun

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND