23 Disember, 2012

DAP tetap pilih Anwar Ibrahim jadi PM



Apa gamaknya bila lidah bercabang macam biawak? sebelum ini kita tahu dan bertambah kecoh bila Karpal sendiri memberi pada Anwar supaya bertaubat, sampaikan terkeluar ayat 'OVER MY DEAD BODY' bukan setakat itu sahaja sebaliknya Mat Taboo pernah gelarkan dia sebagai Aljubri yang sehingga kini belum lagi kita dengar permohonan maaf dari Taboo nie dengan mencipta gelaran Aljubri sebagai cara menghina.

Peliknya Aljubri pulak yang dema mahukan sebagai Perdana Menteri lagi... kalau diikutkan sebagai prinsip diri gelaran paling kotor tersebut tentunya diikuti dengan keyakinan besar terhadap kelakuan Bakal Perdana Menteri mereka sekalipun hanyalah Jenin

Sebalik sokongan yang betul-betul jitu nampaknya mestilah ada sebabatau cerita disebaliknya...Kalau teman atau miker ler yang keluarkan ayat dan bekeras agar memastikan Aljub terus ditentang macam mana pulak tetiba menyokong pulak?

Apa pendorong bagi mengubah pendirian? kalau Pejuang atau tentera pun boleh dihina kononnya komunis lah hero bagai kata Mat Taboo sehingga kini tidak ditarik balik ayat yang menghina ini, macamana pulak tetiba boleh menyokong, apa sebab membolehkan menukar pendirian? 

Banyak sebab yang boleh diandaikan sekiranya ada kes lain yang semacam ini, pelbagai sebab boleh diandaikan, kerana apa boleh merubah pendirian sebelum ini dengan tegas, mungkin kerana ada untung? mungkin ada tempat di PRU 13?, Ada pembayaran besar? janji Pangkat? Arahan Big Boss dan macam-macam lagi yang boleh kita andaikan, apa pun mestilah berbaloi dengan mengubah pendirian sebegini sekalipun kita tahu memang sukar dia bertindak sebegini, sedangkan menghina Tentera sekalipun bertegas tidak berganjak malah untuk tarik balik jauh panggang dari api.

Apapun bukan pekara pelik dengan kelaku beberapa pemimpin tiba-tiba boleh akur dengan Parti? Hanya pelaju dan tuhan yang tahu, kalau setakat rakyat yang kuyup dikencingkan bukan susah mana nak disuruh angguk, kekadang melampau jugak dengan tindakan begini bila kita lihat RAKYAT bukan sahaja dikencingkan malah diLEMBUkan untuk angguk-angguk dan Geleng-geleng...


Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND