11 Disember, 2012

SATU MALAYSIA TOLAK FITNAH! NURUL PULAK MEROYAN DIBATU GAJAH?

Tepat dan padat pendapat Sdr Zaman Rahman...

Nurul kena sawan atau meroyan di Batu Gajah? bukan teman kata tapi nampaknya dimerata wall FB yang cerita pasal Nurul pulak yg meroyan ataupun sasau bila kali ini dia pertikai dan celupar terhadap Polis dengan mempertikaikan fungsi PDRM yang kononnya telahpun berlebihan tapi tak tunjuk prestasi yang baik, 

Lepas satu ke satu lagi perangai yang sonsang ditunjukan anak si ketua Pakatan roket yang dia sandang secara tidak demokrasi malah secara kroni terutama anak beranak yang berebut sakan kuasa atau pun pangkat dengan mengambil kesempatan hanya semata pasal mata bengkak yang menjadi dasar perjuangan sehingga kini sebenarnya menjadikan mereka diangkat dan punyai kuasa?

Tak reda lagi pasal dia menyokong kebebasan Agama kini timbul pulak isu pertikaikan keanggotaan pihak Polis diraja Malaysia, macamana dia kira dan dapat fakta entah dari mana ataupun direka-reka tak ler pulak kita ketahui, mempertikaikan kononnya Polis sudah pun setaraf negra maju diluar bila kadar seorang anggota untuk 250 penduduk, Persoalan nie dah macam budak kecik, teman suka dengan satu komen dan posting salah seorang rakan FB yang berkata:....

Kalau beginilah YB yang sepatutnya terpelajar nampaknya tak secerodik mana ler dia, disebabkan cakap meroyannya sehingga terpaksa pihak POLIS menjawab sebenarnya status dan kadar sekarang seorang anggota nisbahnya sehingga 500 orang, malah jenayah kini yang perlu ditangani buka sepertimana 20 tahun yang lalu sedar atau tidak kalau disemak kembali sebenarnya sekalipun nisbah yang dia anggap sepatutnya ditangani dengan baik sepertimana negara luar lain yang dia dakwa sama seperti kekuatan yang POLIS Malaysia yang sedia ada

 Sepatutnya dia befikir denagan lebih positif, biar sekalipun nisbah stu anggota seorang untuk 2000 orang pun tak apa kalau  Malaysia ataupun mana-mana negara dalam dunia ini aman dan damai,      


Kenapa tak nak mengakui bahawa kalau rakyat duduk aman tanpa sebarang kekacauan serta berbalah anatara  satu sama lain ataupun seagama atau pun sebangsa? kenapa tak pertikaikan Bapaknya yang diantara yang buat huru hara seperti perhimpunan haram, bershit, rusuhan dan macam-macam lagi yang diantaranya menyebabkan POLIS terpaksa mengerahkan anggota untuk melayan kerenah angkara bapak dan rakannya yang huru harakn keadan dengan demonstrasi serta  perarakan haram dan dia juga terlibat dalam perhimpunan tersebut sekalipun ditegah dan tidak diberi permit untuk kerja bodoh seperti bersih yang kononnya sekadar nak duduk secara aman di datar an Merdeka menyebabkan begitu banyak kerosakan dan hutu hara oleh sebab yang berpunca dari keluarga mahsyur dengan cerita Coffee boy dan made in China nie? 

Apakah hasrat sebenarnya sia pertikaikan pihak POLIS yang teman rasa paling berhemah menangani perusuh dan perosak negara dari kehidupan aman yang sekian aman dikekalkan oleh pentabiran kerajaan yang sedia ada. Paling kuat sasau dan meroyannya dia nie pulak sampai lupa gamaknya bila di bersih salah satu dari tuntutan kumpulan ini yang mahu penghapusan undi POS atau lebih tepat lagi menidak kan hak pengundi terutama pihak keselamatan termasuk POLIS yang begitu berhemah  terhadap dia dan pengikut perarakan haram yan g berpunca dari kehendak bapaknya dan the geng! 

Apapun jangan ingat rakyat nie semua boleh dilembukan sesuka hati pak dia, kenapa pertikaikan tugas POLIS sedangkan dia dan keluarga dia sendiri yang sebenarnya yang menyebabkan negara huru hara dan menyusahkan POLIS Pulak?  dia yg huru harakan negara POLIS pulak di kambing hitamkan betui ler macam kawan teman pernah kata, muka elok macamana pun kalau perangai tu dah buruk baik tak payah, elok lagi yang tak secantik mana tapi hati dan budi bahasa yang elok damaikan jiwa... hehehe mintak maaf ler yong dulu boleh ler ramai yang berbangga bila bapaknya dalam kerajaan, tapi sekarang nie pun kalau sekali pun manis nya lebih tapi perangai macam nie baik tak payah... manakan tidak bila bapaknya borek anaknya mejadi kebiasaan tentuler rintik! 

1 ulasan:

Awanama berkata...

Agaknya ... YB sorang ni akan sebut je apa topik dan 'data' yg diberikan oleh ... penulis skripnya.

Macam kes tutup Mesjid Ar Rahman (Universiti Malaya) dulu ... atau pun penulis skrip YB ni yg nak YB tu nampak bodoh ... dan senang diperbodohkan.

Agaknya lah.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND