24 Disember, 2012

Latheefa Koya @ Pendatang asing di Malaysia?


Biadap!!! mungkin berpuluh tahun penjawat awam ni berkhidmat, rasanya ini lah kali pertama bertemu dengan pelanggan yang biadap yang tak amalkan rukun negara, kesopanan dan kesusilaan nampaknya tidak difahami oleh beruk betina nie!

PAKCIK ORANG NI MESTI ORANG PENDATANG ASING! budak sekecil umur 11 tahun kata kat teman, teman tanya balik KENAPA CAKAP MACAM TU? Teman tak berapa paham dan bertanya kepada anak sekecil ini kenapa dia berkata begitu? Tak kan sekecil dan semuda darjah lima boleh bijak soal politik? kalau PM tu mungkinlah... ini minah mamak nie pun dia kenal ker? Memang teman musykil dan terigin tahu kenapa dia boleh becakap begitu bila tengok Video diatas oleh KL Post?

Tak kan pakcik tak tau, akak (gelaran dia) kata sebab dia cakap macam tu, kenapa dia kena jerit-jerit macam nie, Akak pun tahu,kawan-kawan akak pun tahu jugak, cikgu selalu ajar kami supaya ikut rukun negara kalau kita nak jadi rakyat Malaysia, cikgu selalu kata kita sebagai orang melayu dan rakyat Malaysia kenalah bersopan santun dan ada adab. Lagi pun macam makcik nie (LK) tak kan tak tau rukun negara yang sebut pasal kesopanan dan kesusilaan, ala... macam hari-hari iklan tu keluar dalam tv.

Terkedu jugak teman... hehehe sekecil itu pun ada fikir pasal adab serta kesopanan, betul jugak iklan yang kita tengok dalam TV tu bila anak-anak melahirkan perasaan mereka untuk negara Malaysia yang dicintai. hehehe... betul jugak, maknanya kalau dah tak hormat kat rukun negara dan undang-undang maka memang layak lah dia guna otak kat lutut, layaknya berok atau monyet jer yang akan berperangai begini, kalau spesis beruk atau ungka nie tak apalah kita paham tapi kalau dah orang dewasa apatah lagi berstatus dan diangkat sebagai pemimpin.

Rasanya tak perlu ler nak menjerit-jerit macam siamang main bergayut berebut betina dalam hutan, Apa lebihnya dia yang menjerit kononnya dah sejam menunggu, Teman pun pernah menunggu lebih lama dari tu pun tak kisah kerana kita paham bika ramai yang hadir berurusan, kalau nak cepat pegiler seawal-awal pagi terpacak didepan kaunter! kenapa pulak dia jadi wakil untuk berurusan, kenapa tuan punya badan sendiri beratur sendiri? 

Sebenarnya ada paling ketara yang rakyat cukup marah apabila kekadang yang memohon passport atau KP yang lansung tak tau mengunakan bahasa Malaysia! bak kata dema, Macam nie yang jadi rakyat Malaysia, cakap Bahasa Malaysia pun tak tau, camana dema layak jadi rakyat Malaysia? Betui jugak bila kita fikirkan pendapat begini, sama lah macam kalau kita di india, Russia, Jepun, korea, Amerika dan banyak lagi yang memang tak bagi muka pendatang asing atau orang luar dibagi muka, secara otomatik dimana sekalipun kena guna bahasa ibunda mereka, apatah lagi kalau dah sepatah haram pun dia tak paham! 

Apa yang disibukan untuk mereka didaftar? kalau dah sebangka begini usianya (gambar) masih tak boleh berbahasa serta beradab memang tak masuk akai yop! Yang teffa kecoh nie kenapa atau memang nak daftar orang asing sebagai pengundi nanti? memang patutlah tak paham bahasa Malaysia kalau dah dema nie sebenarnya pendatang asing, kalau benar lah begitu patutlah si teefa koya nie beriya-iya menjerit dan transform ke sifat ungka! 

Sementara itu teman juga terbaca pendedahan oleh rakan Bloggers Sungai rapat Online (KLIK


Pendatang asing yg dibawa dengan Bas ? @ Sungai rapat online
Bas disediakan percuma
Anatar  Pendedahan dalam blog Sungai Rapat...

Pembangkang telrah memberi duit sebanyak RM100 dan air mineral sebotol untuk setiapa pendemo India duduk dan berdemo bagi menuntut kad pengenalan.

Ada maklumat yang diterima ada diantara kaum India baru sampai ke Malaysia juga disuruh mengambil kesempatan berdemo menuntut kad pengenalan daripada Jabatan Pendaftaran Negara.

Bagi pembangkang samada taraf kerakyatan mereka diragui atau tidak itu bukan urusan mereka, yang penting mereka cuba memalukan Dato Seri Mohd Najib seperti yang diracangkan oleh Anwar Ibrahim setelah kes konspirasi Deepak tidak berjaya.
                                                          


4 ulasan:

Awanama berkata...

patut kita tukar je suka sama suka dengan warga bangla yang baru 1 tahun duduk dah pandai cakap melayu.

Awanama berkata...

Salam dari Gerakan Anti Pendatang Asing (GAPA) Di Malaysia. We need your support as a fellow Malaysian. This is our land. Jangan biarkan Pendatang Asing merubah corak dan cara hidup kita di tanah air kita sendiri. patience no more. Untuk mengetahui objektif GAPA di Malaysia, mohon ke facebook kami dan mohon bantuan untuk sebarkan kepada rakan-rakan kita yang lain.

http://www.facebook.com/pages/Gerakan-Anti-Pendatang-Asing-GAPA-Di-Malaysia/380862445323019

atau emel kami di gapadimalaysia@gmail.com .Terima kasih.

Awanama berkata...

Salam dari Gerakan Anti Pendatang Asing (GAPA) Di Malaysia. We need your support as a fellow Malaysian. This is our land. Jangan biarkan Pendatang Asing merubah corak dan cara hidup kita di tanah air kita sendiri. patience no more. Untuk mengetahui objektif GAPA di Malaysia, mohon ke facebook kami dan mohon bantuan untuk sebarkan kepada rakan-rakan kita yang lain.

http://www.facebook.com/pages/Gerakan-Anti-Pendatang-Asing-GAPA-Di-Malaysia/380862445323019

atau emel kami di gapadimalaysia@gmail.com .Terima kasih.

Warga asing berkata...

Kami faham perasaan rakyat malaysia yang terusik oleh kehadiran kami yang hanya menumpang,mengais rezeki di bumi Alloh,bumi malaysia yang bertuah.Walau tidak di alu-alukan lagi seperti pada kurun 80an,kehadiran kami semoga dapat menyumbang kepada kemajuan bagi negri ini dan lebih khasnya bagi negri kami.mohon maaf...

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND