06 April, 2013

Episode 2 : RAKYAT TAK SEPAKAT ATAU PAKATAN RAKYAT MEMANG TAK BOLEH BERPAKAT


Salahkah mengguna nama RAKYAT? pertanyaan dari episod 1 (Klik Episod 1) pada zahirnya tentulah tak salah, tak salah kalau memang dia membela Rakyat, Rakyat dalam ertikata dia perjuangkan nasib rakyat, betul ker dia perjuangkan nasib rakyat? 

Susah nak nampak parti yang guna nama Rakyat nie betul-betul membela nasib rakyat, tak jugak nampak perihatin kepda rakyat nie, rasanya nak bagi budak beg sekolah pun tak ada, yang ada kecoh pasal janji untuk Rakyat masih tidak tertunai kepada Janda-janda tau ibu tunggal, janji duit sekolah kepada anak-anak rakyat, janji beri seribu sorang yang anak Rakyat berjaya dalam peperiksaan, janji nak bagi rumah untuk Rakyat Miskin pun tak jugak nampaknya untuk rakyat.

Habis tu kenapa guna nama RAKYAT sedangkan lansung tak perjuangkan sepatutnya Rakyat dapat, yang cukup jelas dengan lebam sebelah mata jadikan dia mahsyur dan kaya raya, parti untuk rakyat ker macam nie? tang mana yang ada kaitnya dengan rakyat, sepanjang bebas dari kurungan semua yang disuruh rakyat jadi lembu perjuangkan Moralnya yang cukup rosak dan tentu bukan kerana nasib rakyat. dah kalau macam nie apa namanya untuk rakyat? nampaknya untuk tembolok anak beranak dan kroni yang kenyang dan selesa... tang mana untuk rakyatnya?

Apa saja dia gunakan nama Rakyat, apa saja yang dia caci, maki fitnah, rosakan negara, demonstrasi, perhimpunan dan macam-macam lagi diberi alasan macam kehendak Rakyat, macam segala yang terjadi baik atau buruk semuanya kehendak rakyat? seolah segala kerja terkutuk doggie dengan China Doll, coffee boy dan macam-macam lagi kerosakan moral dia seolah-olah Rakyat tak marah.

Rakyat jadi tagan atau alasan mudah dia menutup semua kerosakan dan tidak boleh sesekali menuduh dia yang bersalah kerana Rakyat tak bersetuju? dia guna selagi boleh oerkataan RAKYAT seolah-olah apa saja yang dia buat semunya kerana rakyat padahal dia lansung tak perjuangkan nasib rakyat sebaliknya untuk dendamnya Rakyat dilembukan

Maner nya Pakatan Rakyat yang berbuih korang kata nak buat, mana Pakatan rakyat kononnya yang digabungkan sebagai Pakatan Rakyat, atas kerja sama sesama parti untuk malaysia membentuk kerajaan Pakatan Rakyat, sudahnya sampai la nie pun tak nampak nak daftar Pakatan rakyat, dah sampai PRU 13 pun masih tak nampak mana dia Pakatan Rakyat. jaja nama RAKYAT merata kononnya kehendak rakyat. 

Haha kelakor pun ada... Pakatan rakyat tapi dalam parti dema nie semuanya pemimpin, yb dan lain-lain sedangkan sorang pun Rakyat pun dikalangan dema! 

Apa yang membolehkan dia guna perktaan rakyat? gunaler jer PAKATAN ANWAR atau apa saja selain dari perkataan RAKYAT, kenapa nak untung dengan guna RAKYAT dan selindung diri dengan kononnya untuk rakyat...

Ishhh... agak-agak ler yop, kenapa nak guna RAKYAT dalam hidup ko, yang balun Amoi Made in Chinna, yang membalun Mahasiswa, meliwat coffe boy, membalun belakang kawan ko dengan bini dia sekali, membalun drebar ko dan macam-macam lagi yang ko buat semuanya sedap pada ko, tang mana yang rakyatnya sampai ko sanggup guna RAKYAT... cisss kahakkk ptuii 

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND