11 April, 2013

RUANG UNTUK ADUN BEBAS BEKAS PKR YG MENENTANG ANWAR?



Nampaknya DS Najib semalam telah membayangkan ada ruang untuk mereka yang tegar menentang Anwar ibrahim yang suatu ketika dahulu pernah menjadi yang paling rapat, samada berjawatan, berpengaruh dan pelbagai kaitan dengan insan yang begitu haloba menjadi Perdana Menteri. 

Dari menjadi rakan, berjawatan dalam parti, dan semua kaitan kini dilupakan oleh mereka-mereka yang pernah paling akrab dengannya, kalau kita mahu mengambil kira semuanya dengan alasan yang sama iaitu tidak mahu menjadi alat kepadanya malah merasakan mereka cukup BERDOSA kerana bersengkongkol dengannya. Dari kawan akrab, rakan parti sehinggalah sebagai peguam kepadanya di kes Liwat Saifu Bukhari sebelum ini yang hangat dipersada politik yang menjijikan rakyat Malaysia


Zulkifli Nordin, Zahrin, Gobalakrisnan dan banyak lagi yang juga meripakan rakan paling karib dan akrab dengan Anwar Ibrahim kini bertindak keluar parti malah meneruskan usaha menentang belia kembali.  Zulkifli Nordin contohnya merupakan orang yang paling kuat nempaknya menentang Anwar dengan mengadakan road show serta ceramah umum beliau di seluruh pelusuk rantau di Malaysia... Apakah tujuannya?

DS Najib nampaknya bijk dan ia sememangnya meneliti dan memerhatikan semua usaha oleh Zul dan juga yang lain-lain, disebalik apa yang Zul buat sebenarnya kita cukup faham atas dasar merasa terlalu berdosa kerana bila mengetahui sebenarnya apakah yang berlaku pada Anuar, Dengan keputusan yang agak memeritkan beliau, dia kini boleh dilihat bangkit menentang dan mendedahkan sebenarnya apa yang berlaku! 

Kalau dilihat dia tidak lagi menghiraukan kesenangan dan kemewajan maupun pangkat, seolah merasa berdosa menyimpan segala rajsia yang sebenarnya Rakyat perlu tahu segala perancangan jahat oleh Anwar maka Zulkifli Nordin bangkit menebus dosa yang dia rasa bila langkahnya perlu diberhentikan dan Rakyat tidak wajib di inaya dan dikudakan oleh segala perancangan Anwar Ibrahim yang diketahuinya.

Malah kalau dilihat dengan tindakannya amat memerbahayakan  diri beliau, malah usaha yang beliau lakukan sekarang tidak semudah itu boleh dilaksanakan oleh kebanyakan pemimpin, jadi memang mereka layak diberi tempat sekalipun tidak pernah diminta ....


Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND