25 April, 2013

SITANGGANG AHLI UMNO YANG BERTANDING ATAS TIKET PAS DI PASIR PANJANG

Rohawati Calon PAS
Dia ahli UMNO dan laki dia pensyarah Kanan di UiTM, bukan setakat tu dia jgak yang mewah kerana Syarikatnya Yang supply komputer 1Malaysia yang bernilai ratusan ribu setiap tahun, itulah sebenarnya Calon PAS Pasir Panjang! Hari nie dia contoh terbaik samada sebagai Si Tanggang ataupun Anak Derhaka seperti dalam tajuk filem atau Drama TV, dia ler paling kuat kutuk, caci dan hina tempat yang dia dapat rezeki

Bukan tu sahaja, dia jugak paling lantang bersuara tentang kononnya Kroni, BN korupsi, BN Rasuah, Pentingkan tembolok adik beradik dan m acam-macam lagu yang segala pekara buruk tu hanyalah di Kerajaan Barisan Nasional sahaja  sekalipun itulah punca dia anak beranak serta keluarga mewah dan senang sampai sekarang, kenapa pulak dia tak nak ceramah pasal kerajaan BN nie yang baik dan memberikan dia kesenangan dan kemewahan yang da kecapi sekarang?

Dah dididik oleh kepalanya atau partinya yang taksub merosakan akidah umat Islam supaya menerima Parti lebih utama dari Islam, tidak bersyukur dengan keamanan dan kesenangan, berhati busuk seperti mereka, melihat orang lain semuanya berniat jahat, tidak bersyukur dan paling pengting kena angguk tanpa bagi banyak soal setiap apa yang parti kata dan muktamadkan, ikuti pendedahan lagi diblog sahabat teman TokGuru 86 

BN Kroni! BN Korup! BN Khianat Melayu! Ekonomi Malaysia lumpuh bawah pentadbiran BN! Setiap kali kempen ceramah PAS di Pasir Panjang Lumut hatta di mana pun, itulah perkataan yang akan keluar dari mulut orang PAS.

Menjawab pertuduhan itu, jom kita kenali calon PAS DUN Pasir Panjang di Lumut, Perak. Nama beliau Rohawati Abidin.

BN Kroni? PAS sentiasa bawa cerita kononya setiap projek di Malaysia ini pasti kerjaan akan bagi pada orang kuat BN atau ahli UMNO. Betul ker? Kita lihat gambar di bawah.

Pusat Servis Komputer Rohawati
Rohawati memilik sebuah syarikat servis komputer di Manjung Lumut, Perak. SKMM di bawah Kementerian Penerangan Malaysia telah memberikan tender kepada Syarikat milik Rohawati untuk menyelenggara komputer 1 Malaysia. Tender tersebut mencecah nilaian ratus ribu setiap tahun.

Apakah dengan tender yang kerajaan bagi pada Syarikat Rohawati itu PAS masih boleh menuduh kerajaan BN hari ini mengamalkan kronisme? Rohawati telah memperolehi keuntungan hasil daripada tender tersebut berlipat kali ganda. Kroni lagi ker kerajaan BN? Ataupun Rohawati ini orang kuat UMNO?

BN Khianat Melayu? Apakah Rohawati ini orang cina? Apakah tender SKMM itu diberikan kepada orang Cina? 

Mungkin orang tidak tahu yang suami kepada calon PAS Pasir Panjang ini merupakan seorang pensyarah kanan di UiTM Sri Iskandar. Apakah Rohawati lupa yang dia juga bekas pelajar UiTM. Bukankah UiTM ini hanya untuk Bumiputera. Apakah semua ini masih kita labelkan BN Khianati orang Melayu dan Bumiputera?

Keris pada logo UiTM Lambang Melayu
Aku bukan nak menidakkan hak atau rezeki Rohawati calon PAS ini. Tetapi, PAS janganlah menuduh BN tanpa melihat asas yang kukuh.

Bukan aku bermaksud yang Rohawati tidak layak jadi calon PAS dan lawan BN. Tetapi, Roha patut bersyukur dengan apa yang beliau perolehi selama ini. 

Apakah dengan menuduh BN dan memburukkan imej BN cara Roha menzahirkan rasa syukur dan berterima kasih beliau? Apapun, inilah perangai orang PAS. Apa yang kerajaan buat semua tidak betul, tapi dalam diam-diam merekalah yang kaut keuntungan.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu mudah lupa!

Tanpa Nama berkata...

Jangan bagi dah pada jenis yang macam nie, biar dia taua labgit tu tinggi atau rendah, banyak lagi yag patit kita bantu, sepatutnya dia lah orang yang bertanggung jawab membantu yang susah dari nya kerana rezeki dia pun Kerajaan yang beri

Muka jer perempuan hati macam sial
Mohon admin dedah sahaja siapa suami dia supaya semua boleh tahu siapa yang sebenarnya pengkhianat kepada kerajaan

Tanpa Nama berkata...

GUA RASA ELOK LA LU JGN LALU DEPAN GUA, PAKAT DAPAT LEMPANG GUA NANTI, NAMPAK MACAM CIBAI MUSLIMAH TAPI LU PUNYA HATI MACAM BABI BEB

ORANG PASIR PANJANG JANGAN BAGI MUKA INI ORANG, GUA INI TAHUN MESTI BALIK UNDI PASIR PANJANG, SETAKAT KELANTAN KE LUMUT TARAK HAL LA, HATI SAKIT BEB BILA HARAM JADAH MACAM NI KASI KINCING ORANG KAMPUNG GUA

MEMANG MUSLIMAH CIBAI LA LU

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND