10 Mei, 2012

JOM KITA RUNGKAI KENAPA VIDEO BALUN MADE IN CHINA, NUAR TAK SAMAN?


Mungkin ramai yang tak sedar atau pun tak tau lansung kenapa kes Video Balun AMOI made in china tidak lansung menjadikan aljubri jadi marah dan bertindak dengan tegas seperti sesiapa sahaja yang tidak bersalah. Kalau teman sekali pun bukan soal bersumpah laknat tetapi demi kerana KEBENARAN tentunya akan tetap dipertahankan. Kita tak buat apa nak takut, apatah lagi kalau benarlah itu fitnah, cara terbaik tentunya berdoa didepan Ka'bah mohon petunjuk dan setidak-tidaknya bagi orang Melayu yang beragama Islam ialah percaya 100% dengan kebenaran, apatah lagi bila umat islam sememangnya tahu setiap pekara PELIK terjadi disana adalah kehendak Allah sebagai petunjuk malah pembalasan, bak kata orang melayu 'MEKAH LER TEMPAT PEMBALASAN YANG PALING CEPAT DARI ALLAH'

Menjadi tradisi bagi orang melayu setiap kali nak ketanah suci, maka akan keliling kampung lah dema berjumpa sanak saudara, jiran serta yang tinggal sekampung, semua itu dengan satu tujuan sahaja iaitu memohon maaf dan menlangsai segala hutang piutang, resmi begini hingga kini masih lagi hidup menjadi adat bagi orang Melayu yang beragama Islam.

Bukan setakat itu sahaja, bila musim haji datang, muka-muka yang musibat, yang paling jahat dikampung akan sorok muka selagi boleh! Kerana apa? Kerana masa inilah samseng kampung tak kan dapat jawab bila soalannya berbunyi begini... MIKE TAK NAIK HAJI KER? Bagai soalan yang tentunya tak terjawab sekalipun hamba Allah tu punya kemampuan untuk mengerjakan haji sampai 3 atau 4 kali.

Berbalik kepada Ajubri yang tidak lansung mengambil tindakan keras demi maruahnya, keluarga dan penyokong cacaian nya, menjadi tanda soal kenapa tidak ada sebarang tindakan sehingga kini... Nak kata tak marah pun tak boleh... Mana taknya selepas box office macam pisang panas kisah balun Made in China menjadikan aljubri orang yang paling kuat dan banyak menumbuk dan menampar Rostrum dengan muka merah macam babi kena panggang. MARAH ler tu..., kalau tak, tentu pecah perut dia gelak GULING PERING ATAU LENTANG NERAP (geli hati atau perbuatan yang terlampau)kata orang Perak.

Yang paling bertambah pelik sekali pun terjerit-jerit dalam ceramahnya macam kera disental belacan, memekak macam lotong bergayut, bersembur air lior dan macam-macam aksi yang tak dapat menahan marah... Sampai la nie tak ada apa-apa tindakan, agaknya kenapa yer?


Bila video ini tersebar? Kalau kita sorot semula... Video Box Office ni meletup bila kurang seminggu PRN Sarawak baru-baru nie. Video yang tersebar luas serata negara sebenarnya boleh dicabar untuk membuktikan kesahihan video tersebut, malah boleh dijadikan modal jika iannya tak berlaku bermakna FITNAH BN untuk jatuhkan PUKi 'R'. Inilah senjata paling baik untuk membukti dan menarik penggundi untuknya.

Tak susah mana pun, kemasjid dan sumpah laknat membuktikan berani kerana benar, kalau nak bagi KO terus pun lagi senang, terus sahaja ke MEKAH dan berdoa dipintu ka'bah. Rasanya tentu BN pasti kalah teruk. Memang itu sepatutnya, dan tidak munasabah kalau aljubri tak terfikir lansung untuk tindakan begini....

Tapi kenapa Aljubri tidak bertindak begini? Senang jer kesimpulannya, penyelesaian terbaik adalah 'DIAM'... Kerana apa diam adalah lebih baik. DIAM dapat sembunyikan segala kepincangan dan keburukan selain dapat menyelamatkan dari di malu, kenapa malu?
Sebenarnya tsunami Pakatan Rakyat terutama PUKe 'R' adalah diantara sebab Utama akjubri terus senyap atau diam, PKR terutamanya kalah teruk malah Tsunami paling dahsyat memperlihakan kejatuhan malah kehancuran PR membuat aljubri bergetap gigi, sekali pun boleh untung dan PUkatan rakyat boleh menang dengan mudah sekali dengan hanya bersumpah lanat di masjid...

Hancur dan tumbang Puke 'R' diselamatkan Oleh video nie, aljubri meletakan bertanding di 49 kerusi dan menjadi rekod dicipta diSarawak,Parti yang paling baru tetapi bertanding paling banyak kerusi DUN. Sehingga kini PBB parti yang menjadi kerajaan sebelum ini pun hanya bertanding di30 buah kerusi DUN sahaja... Dan menang semua sekali. Aljubri sebenarnya menyasarkan kemenangan besar, kemenangan diperlukan bagi menjadi tagan di PRU 13 disemenanjung, menang disana amat membantu DI pRU 13. Sebaliknya tsunami yang sepuluh kali ganda dari BN di PRU 12 yang lalu

Memalukan bila hanya menang 3 kerusi dengan majoriti yang tipis, malah BARU BIAN yang kononnya bakal dilantik sebagai CM atau Ketua Menteri Sarawak hanya menang tak sampai 2 ratus undi sahaja selain Ali Biju menang diatas faktor protes calon.. Keputusan ini jelas Rakyat menolak PKR disana, Aljubri memang malu besar malah isu ini bakal melarat disemenajung yang tentunya sekali gus boleh lenyapkan terus PKR atau istilah pakat Aruah ler...

JADI ISU VIDEO INI SEBENARNYA MENYELAMATKAN PARTI REJIM ALJUBRI DARI HAMPIR-HAMPIR DIKAFANKAN ATAU DITALKINKAN. ALJUBRI NAMPAKNYA TIADA PILIHAN DAN TERPAKSA MENANGGUNG MERAH MUKA YANG TAK LER SEBERAT KESALAHAN MAIN JUBUR, lagi pun tak lama mana dia rasa mampu menyalak dan merah tangan menumbuk dan menampar rostrum yang jadi mangsa

1 ulasan:

Unknown berkata...

Chip, tolong masukkan Kinta Menjerit yang baru;

http://kinta-menjerit.blogspot.com/


TQ

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND