14 Mei, 2012

SELAMBA MUKA TOYA JER SI NIZA BELAH BILA KENA BELASAH!


Bukan menghairankan semacam Niza yang memang muka tebal bila tetiba muncul dalam siri ceramah pendedahan pembohong pasir panjang. Sejak kebelakangan nie si Niza Ngangeh macam dah tak dapat liputan semenjak dua ni bila tak lagi sebagai MB cai DAP. Jadi macam-macam peluang yang ada bagi dia hilang ketagih Popular sekalipun kena tebal muka.

Elok juga dia hadir dimajlis seperti ini kerana kita maklum kalau di Ceramah PAS Perdana dia bukan ceramah tapi maki hamun serta fitnah dan paling ketara kalau tak membohong bukan Niza ler jawabnya. Sayangnya tak ramai bloggers yang hadir. Kalau tidak makin gagap silambei ni menjawab. Memang tunggu macam nie peluang tapi nasib dia agak baik, harap-harap bakal ada lagi kalau dia selamba toya datang majlis orang walaupun tak dijemput

Bagaimana pun si lambei yang suka benor cari publisiti murahan kononya nak jadi hero dan berharap bertambah glamor. Kononnya nak buat Dato Saarani dan Sdr Hanafiah Man termanggu tetapi sebaliknya makin meriah pulak Dato Saarani dan Hanafiah man balun dan dedah betapa pembohongnya Nizar yang buat siLambei ni macam tertelan putik durian terkedu-kedu dan selamba toya angkat kaki sebelum macam-macam pendedahan siri pembohongan dia.

Adoii untuk jadi macam nie nampaknya memerlukan kulit muka kena tebal macam kulit kinzir. Tetapi demi mencari glamor macam aljubri bukan pelik orang macam nie sanggup buat apa saja termasuk tebalkan muka join ceramah yang tak pernah diundang. Kalau bagitau awal kompom meriah kena gasak, teman rasa berlambak yang nak sangat tanya segala pembohongan si lambei nie...


Kebelakangan nie nampaknya siLambei nie makin tak tentu arah, rupanya di kawasannya sendiri dah mula rakyat makin muak bila memanjang tidak ada dipejabat khidmat masyarakatnya. Bukanitu sahaja sebaliknya bila baru-baru nie di Sidang Dun terbongkar sepanjang dia disidang tak ada satu soalan secara lisan atau bertulis kepada Dewan mengenai kawasan dia, bermakna sehingga nak ke PRU 13 pun dia lansung takda perhatian kawasannya, apatah lagi sebagai wakil rakyat.

Ditambah lagi sampai sekarang pekara utama baginya ialah tamukan Rakyat dengan ceramah caci maki serta berbohong kepada rakyat disetiap ceramah PAS yang macam esok nak PRU, dia lupa yang dia pun pernah jadi MB lagi tetapi lansung tak membela rakyat dikawasan, sebaliknya bila dah jasi begini nampaknya dia mula cari tapak baru, target yang terdekat dia berharap ada rezeki di kampar. Jadi cubaan mengambil hati rakyat dikampar sedang diusahakan. Kononnya dia lahir di kampar dan punya keluarga disana.

Bohong lagi nampaknya,kalau dah mengaku anak kampar kenapa bertanding di pasir panjang dan PAR di Bukit Gantang. Jasi sekarang tengah mencari tempat selamat, tu yang beriya benor nak tunjuk hero, samapai bila banjir di kampar sibuk benor dia menuduh kerajaan Perak tak ambil perhatian, kononya dia ler yang aktif dan cacaian Bloggers Cacaiannya sibuk tunjuk gambor dia di tengah banjir dengan seorang india tetapi mendakwa ramai yang mengadu padanya kerana tidak dapat sebarang bantuan.

Apapun sekupang setuju jugak dengan dia, penganjur pun tak patutlah buat camtu, cer bagi ruang sikit, dia kan nak cari glamor, bukan kita tak tau dia memang cari publisti untuk popular, bagiler dia capai idaman atau cita-citanya yang kita tahu berusaha keras jadi popular macam Karena Kapor, Rani Mukerjee, Kajol, Sharukh khan, Amita Bachan dan KARPAL BACON yang tengah Popular dengan Filem yang Box Office bertajuk 'SINGH IS KING... KARPAL IS KINGkong.

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND