03 April, 2013

TAK SAH KALAU SEMBAHYANG Di IMAMKAN ANWAR @ PAS KOTA RAJA


Sudah wajib bagi umat Islam supaya menghormati atau dimamkan oleh Imam yang sepatutnya, apatah lagi kalau Imam kita itu jelas punya ahklak yang rosak, bukan sekadar menjadi Imam malah sebagai Pemimpin pun kita kena tolak mereka dari memimpin Rakyat terutama umat Islam

Sekadar mampu menjadi Imam atau membaca khutbah bukan bererti lesen sebagai IMAM atau cukup warak, kalau dah dia juga macam setan punyai perangai Yang cukup buruk seperti Liwat, ZINA, memfitnah dan semua larangan yang ditegah dia tak pedulikan sebaliknya menjadi hobi dan kegairahan condong dengan LGBT dah tentu hukumnya wajib ditolak, apatah lagi kalau dia juga menjadi sekutu rapat yahudi dan merencanakan Negara diambang huru hara, maka kita kena tolak malah wajib menentang golongan begini.

Apakah akan jadi kepada negara kalau jenis begini memimpin negara kita. Teman cukup tertarik kupasan bloggers medan Info bila mendedahkan PAS Kota Raja yang tidak yakin kalau berimankan seorang perosak Akhlak. (Klik) Ramai pemimpin PAS yang berlatar belakang agama rata-ratanya sudah hilang kepercayaan kepada Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim berikutan keraguan masing-masing atas faktor isu moral dan kerendahan moral yang menyelubungi sisi gelap kehidupan peribadi Anwar.

Golongan ini termasuklah sebahagian besar ahli Majlis Syura Ulama PAS yang berkongsi pendapat bahawa Anwar Ibrahim tidak layak menjadi Perdana Menteri seandainya PR berjaya menguasai Kerajaan Pusat kelak, disebabkan pertimbangan berkaitan moral dan akhlak.

Sebaliknya mereka bersepakat hanya Presiden PAS, Abdul Hadi Awang adalah satu-satunya calon yang sesuai.
Kecuali hanya Pengerusi Majlis Syura Ulama PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat sahaja yang masih meyakini Anwar disebabkan faktor dipengaruhi oleh golongan Anwarinas dalam PAS yang mempunyai hubungan rapat dengan Mursyidul Am PAS itu.

Sementara itu, satu sumber PAS menyatakan Ketua Umum PKR itu telah dinasihatkan supaya mengurangkan penglibatannya dalam program anjuran PAS terutama sekali solat hajat, munajat dan sebagainya.

Nasihat berupa larangan penuh diplomasi itu tidak lain dan tidak bukan bertujuan untuk mengurangkan kesan mudarat dari terpalit kepada PAS berikutan sikap liberal Anwar yang berkeras menyokong penggunaan kalimah Allah S.W.T dalam kitab Bible oleh penganut Kristian.

           
                   

Namun untuk melihat PAS menyuarakan larangan secara terbuka tentunya tidak sama sekali memandangkan PAS sendiri dalam keadaan tersepit bila mana sebahagian pemimpinnya dari golongan Anwarinas masih menguasai sebahagian besar kepimpinan PAS di peringkat Pusat.

Anwar dipercayai menyedari keadaan ini tapi sedaya mungkin beliau masih cuba menaruh keyakinan para penyokongnya dalam PAS mampu berbuat sesuatu bagi menaikkan semula imejnya dikalangan penyokong dan pemimpin PAS.

Menjelang PRU 13 akan lebih banyak konflik kepentingan dan kepercayaan antara PAS dan PKR akan terdedah kepada umum, tak mustahil selepas PRU 13 lebih banyak konflik akan muncul dan Pakatan Rakyat (PR) bakal berkubur sebagaimana lain-lain kerjasama sebelum ini.

1 ulasan:

Awanama berkata...

Lihat gambar tu pun dah cukup menyatakan ha ha ha gelak aku.

Tengok lah orang saf pertama tu semua. Termasuk yg dekat dgn gambar kemeja T tu macam : "Allah aku solat mengikut anjing ni.. masalah Allah tak terima tu tak pa takut jadi bala atau sial 44 hari"

Orang lain pun betul betul nampak meyesal macam dah terpalit babi ha ha ha

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND