29 Ogos, 2013

GORENG AYAM GUNA TANGAN BUKAN SUDIP

"Superhands" Kann Trichan mendapat nama samaran kerana kebolehan luar biasa beliau menggoreng ayam hanya dengan tangan kosong.

Lelaki berusia 50 tahun dari Chiang Mai ini boleh memasukkan jarinya ke dalam minyak panas 480 darjah tanpa lepuh di tangan, dan keupayaan yang menakjubkan telah membuatkan dia jadi begitu terkenal di antarabangsa. Rakyat dari seluruh dunia datang ke "Fried Chicken Iron Hands Man" gerai makanan Kann untuk melihatnya menggunakan tangannya untuk mengaut keluar ayam dalam minyak panas. Kann Trichan "Superhands" tidak tahu mengapa dia boleh melakukan apa yang dia lakukan, tetapi dia hanya gembira kerana lebih ramai pelanggan datang ke gerai perniagaannya, setiap hari.

Kann Trichan pertama kali mengetahui kelbihannya yang luar biasa pada tujuh tahun lalu, apabila dia dengan tidak sengaja terkena minyak panas di seluruh tubuhnya. Ketika dia beriri di hadapan kuali gergasi, beliau ternampak tupai makan mangga di pokok di atas beliau. Tupai telah menyebabkan  buah yang besar jatuh betul-betul di dalam minyak, menyebabkan percikan di seluruh badan Kann dan kepala. Sebuah teksi membawa dia dia pulang ke rumah dan apabila dia bangun pada keesokan harinya bersedia untuk pergi berjumpa doktor, dia melihat di dalam cermin dan hairan melihat sedikit pun tidak ada kesan lecuhan terbakar. Kulitnya sedikit pun tidak terjejas, jadi dia hanya membuat keputusan untuk kembali bekerja.

Dari situ, reputasi beliau mula berkembang, dan semua orang mahu melihat orang yang terselamat dari terkena mandi minyak panas tanpa terbakar. Trichan mula bereksperimen dan menyedari dia boleh menggunakan tangan untuk menmbalikkan kepingan ayam dalam minyak panas jadi dia memutuskan untuk menggunakannya untuk menarik pelanggan. Perniagaannya telah berkembang pesat. Tujuh tahun kemudian, Kann Trichan  gerai makanan masih beroperasi  di depan  kolej teknikal Chang Mai, dikelilingi oleh pelancong ingin tahu yang ingin melihat tangan dicelup dalam minyak panas.
  
              
Anda mungkin juga meminati:

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND