26 Ogos, 2013

LELAKI MONYET DI INDIA

Jika anda fikir Spiderman hidup hanya didalam Marvel komik dan filem Hollywood, berfikir lagi. Spiderman adalah benar, namanya adalah Jyothi Rai dan dia tinggal di India.

Bekas jurupembinaan 22 tahun menghabiskan kebanyakan masa beliau dengan acrobatically mendaki Chitradurga Fort. Beliau tanpa rasa takut dan dengan mudah mendaki dinding 300-kaki-tinggi tanpa abah-abah keselamatan dan beratus-ratus mata menonton dari bawah.

Rai berkata beliau membangunkan kemahiran memanjat dengan menonton monyet memanjat pokok dan cuba untuk meniru semula aksi dari filem-filem kegemarannya. Beliau berharap beliau diiktiraf sebagai pendaki yang terhebat di dunia.

Beliau berkata, beliau tidak pernah memakai peralatan keselamatan dan tidak pernah mengalami satu kemalangan pun. Beliau percaya keupayaan untuk melakukan sesuatu adalah bukti dia dilahirkan untuk mendaki. Beliau mengamalkan setiap hari dan yoga untuk mengekalkan fleksibiliti beliau.

Seorang peminat besar pendaki Perancis Alain Robert, Jyothi Rai berharap untuk mencapai kejayaan dan satu hari membuka sebuah sekolah bagi para pendaki.

Pastikan untuk menonton video di bawah.







           
Anda mungkin juga meminati:

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND