09 Ogos, 2013

MEMANG ANEH DAN PELIK, BEGINILAH KALAU NEGARA MUNDUR (GAMBAR)


Kali nie Sekupang nak bagi semua tengok bagaimana negara yang miskin oleh negara yang tidak aman dan juga yang bangkit dari peprangan serta pergolakan, lihat lah gambar-gambar nie hotel tu... bagaimana mereka merintih untuk menjadikan negara kembali pulih, tiada negara yang aman dan bertambah makmur selepas dari pembrontakan, digulingkan, rampasan kuasa dan sebagainya... 

hotel nie

inilah gambaran yang boleh kita bayangkan betapa negara makin hancur selepas hasil rampasan kuasa atau kerajaan digulingkan sebaliknya yang lebih menyedihkan negara seperti di kenya, somalia, dan beberapa negara di Afrika selatan yang cuba bangun dari kejatuhan negara mereka, lihat sendiri bagaimana gambar seperti yang teman paparkan, lu orang nilai sendiri... korang sanggup ker nak sewa atau guna perkhidmatan macam nie... 
Sanggup ker duduk hotel macam nie



Kedai gunting... Saloon...
apa sanggup bagi kepala kat dia orang...

Bar... boleh gitu?



nak book pekerja wanita, setia menunggu

kedai tayar... dan salon

kedai Musik...
lagu bentuk tape dan CD

yang terkini...

Salon Gunting Rambut

style apa mau?

kedai jahit...

kedai gambar

kedai Elektrik

6 ulasan:

Awanama berkata...

Kesiannya aku tengok org dlm gambar2 tu semua. Org2 susah spt tu banyak bersepah dinegeri2 perintah BN/UMNO cam Sabah, Sarawak, Johor, Pahang, Melaka dan semua negeri2 BN/UMNO. Aku tengok dgn mata kepala aku sendiri. Tengok rakyat2 dinegeri2 PR perintah, makin hari makin berkurangan kemiskinan spt P.Pinang dan Selangor sbab kerajaan negera cuba sedaya upaya menyalurkan bantuan utk membentras kemiskinan tak kira fahaman politik atau agama.

Alien berkata...

Ye la tuuuu

Awanama berkata...

ar elokla2 bsk jd mcm s'pore raja xde org mlayu dh xde daulat Temasik tnh org mlayu tp dpmpin bkn mlayu azan pn xblh brkumndg jd brhati2la p.pinang jgn esok2 hgpa smua duk dlm rumpun buluh!

Awanama berkata...

Kau cakap benda yg kau belum rasa, aju takut kalau pr perintah semua negeri, kau pasti menyesal

Awanama berkata...

Aku kasian kat engkau..buat fitnah dan menuduh BN buat kerja tak betul.walhal kau duduk dinegeri bertuah ini yg diperintah BN.

Awanama berkata...

Dapat negeri yg mmg dah maju ...memanglah...!!
cuba la dok kat klantang tu....
rakyatnya pun dah hijrah keluar...

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND