19 Ogos, 2013

SANGGUP TOREH KULIT BADAN UNTUK TREND ATAU FESYEN

Demi mahu dilihat cantik dan sebagai trend dengan adanya tatto di badan, manusia boleh jadi diluar kotak pemikiran atau dalam erti menyanggah dengan pemikiran kita sebagai seorang yang punya Agama dengan pelbagai rujukan atau pun bertentangan dalam hukum hakam Agama dan erti mustahil tetap berdegil untuk nafsu dan kehendak.

Bukan sekadar lukisan ataupun mewarna supaya dikekalkan setiap tatto yang dibuat di selagi mahu dengan beranggapan ianya cantik dan lebih-lebih lagi sebagai trend terkini, untuk mengadakan tatto begini ianya terpaksa berkorban terutamanya kesakitan yang bakal ditanggung nanti...

Untuk mengadakan tatto begini kulit dibadan terpaksa disiat ataupun dikelar bagi membolehkan ia berbentuk garisan ataupun seperti lukisan, bukan setakat itu sahaja segala torehan dengan membuang lapisan kulit yang pertama menjadikan dia akan kekal berbentuk lukisan Tatto, malah tidak ada cara lain untuk kembalikan semula kulit yang telah disiat ataupun ditoreh keluar, apa pun tatto seperti begini berbeza sekali dengan Tatto bagi kita terutamannya kaum Iban, kalibat dan lain-lain yang hanya menggunakan satu tone warna sahaja malah tatto mereka bersifat kelebihan ataupun tuntutan keagamaan mereka, corak juga tidak memperlihatkan gambar ataupun subjek seperti dibarat.

Bagi umat Islam sudah tentunya pekerjaan begini amat dilarang sama sekali, biarlah menjadi ikutan budaya untuk mereka yang lain, malah dibarat ianya bertujuan sebagai trend... Apa perlu kita nak terikut-ikut benda macam nie?


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kerajaan lantik Azeez Mamak Rahim sebagai Pengerusi Tabung Haji ?

Rukun Islam kelima kepada semua umat Islam di seluruh negara. Menunaikan Haj di tanah suci. Sekarang dengan perlantikan Azeez, siapa ada duit boleh menunaikan Haj, siapa yang tidak dapat bayar duit poket tidak akan dapat pergi.

TABUNG HAJI AKAN JADI EKSKLUSIF SEPERTI KEDAI ROLEX ATAU FERRARI. Rakyat biasa akan mula tolak Tabung Haji dan terpaksa menggunakan kemudahan yang lain untuk menunaikan Haji di tanah suci.

Kuota untuk Tabung Haji akan di pegang oleh Azeez Rahim supaya anak beranak, seluruh UMNO yang dia berhutang kepada boleh di lepaskan dengan memberi PERCUMA kepada mereka menunaikan Haj di tanah suci. Kesucian Agama kita sudah tercemar dengan perlantikan perompak ini sebagai pengerusinya. Bukan Presiden UMNO ini tidak tahu. Mesti dia sudah dapat laporan demi laporan penipuan ahli perniagaan Azeez ini kepada hampir semua pemimpin dalam UMNO dan di luar. Berapa ramai yang sudah terpedaya dengan dia ? Berapa ramai sudah di tipu dia ?

Adakah pemimpin UMNO yang lain hanya akan duduk dan jadi YES MAN seperti dalam pentadbiran Mahathir dan Pak Lah ? Adakah kesucian Haji sudah tidak bermakna lagi kepada teras kepimpinan UMNO sampai melantik seorang penipu perompak sebagai Pengerusi Tabung Haji di terima sebulat suara oleh mereka ?

Jangan sampai UMNO jadi pembangkang selepas Pilihanraya UMUM ke 14.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND