19 Januari, 2013

ALLAH DALAM BIBLE YANG DIFITNAHKAN LEMBU PAS!

ALQURAN DIBACA FALAM GEREJA...

Puak lembu PAS suka fitnah yang kononnya UMNO bertanggungjawab dengan pengunaan kalimah Allah dalam Bible di Sarawak dan Sabah, bukan untuk menghalang serta memurnikan sebaliknya lebih suka dengan tiada tindakan untuk memudahkan UMNO dipersalahkan, kita akur sebab ikut tok guru dema ler, Kalau tak ada sebut UMNO dalam cermah Aljubri nie nampaknya sampai ada yang sanggup bagi telinga kalau dia tak sebut, caci, maki, hina dan fitnah, jadi tak heran ler apabila lembuan nya juga bercakap ikut tok guru yang HEbat dalam kekalkan hobi sukakan barangan Made in china, thailand dan the group listed of Coffee boyZ

Allah dalam bible sebenarnya sudah terhasik dari pengaruh mubaligh imdonesia yang rata-rata menggunakan bahasa indonesia , bangsa dema kalau kita perhatikan bukanlah menunjukan bangsa sebenarnya, Negara antara asia yang pernah dijajah dan berkesudahannya pengaruh yang ditinggalkan akhirnya menjadi resam baru, seperti Fhilipina yang dijajah oleh spanyol yang kita bahas ayang digunakan pun telo spain, begitu juga indonesia yang akhirnya bahasa digunakan oleh semua rakyat tanpa mengira bangsa, kalau dilihat tidak ada nama bangsa cina, hindu, sekalipun bangsa manoriti, hampir semua nya menggunakan nama dalam Bahasa indonesia, cuma ada satu dua nama yang kekal kerana kelebihan, seperti Lim Swee King yang menggunakan nama Cina sekalipun tidak ada bengsa cina yang boleh menggunakan seperti di Malaysia nama mengikut kaum. 

Dalam apa bentuk juga pun dari segi bahasa dan aliran yang agak longgar bahasa indonesia makin menular termasuk diSabah maupun Sarawak yang paling hampir dengan satu dataran  kepulauan Borneo ini. maka bukan sahaja Bible sahaja yang didalam bahasa indonesia sebaliknya kita punya banyak lambakan kitab dalam bahasa indonesia sebagai rujukan, sehingga ada masanya kecoh bila diragui kitab yang ditulis oleh beberapa Ulama dan ustaz diragui kesahihannya sebelum ini, bukan setakat itu malah AlQuran juga dibaca dalam Gereja disana (KLIK DAN TONTON dlm FB TEMAN)



Teman tertarik menghuraikan isu ini bila nampaknya futnah makin menjadi oleh PAS err... maksud teman lembu pakartun roket nie, setiap ceramah dijadikan punca untuk menyalahkan UMNO dan paling ramai yang jadi cacai dema di FB dan twitter , yang oelik kalau dah nak selesai mestilah dengan satu cara muzakarah atau tindakan untuk jalan penyelesaian, sebaliknya semacam dema suka pulak senang dijadikan alasan untuk memfitnah UMNO macam bapak Lembu dema yang nak nampak warak tapi hobi membalun tak jugak selesai

Teman tertarik kupasan blogger sahabat semut hitam tentang pembongkaran yang sebenarnya kejadian ini terjadi, biasalah bro, tang salah nie dalam dunia kalau Pakatan Rakyat  nie mana ada yang lain apa jer yang tak betui dan salah dah tentulah UMNO, hehehe mana buatnya pakai otak kat lutut dan pungkok, Baka baru aljubri hasilkan...

Selama 18 tahun, Sabah dan Sarawak 'digodam' oleh Indonesia dan berbagai input kenegaraan berorientasikan Indonesia dipupuk ke atas masyarakat Sabah dan Sarawak.

Ini termasuklah di bidang agama, hiburan, berita dan politik. Mubaligh-mubaligh Kristian di Sabah dan Sarawak membawa masuk kitab-kitab Injil terjemahan bahasa Indonesia secara pukal ke Sabah dan Sarawak.

Dari sinilah datangnya penggunaan perkataan ALLAH di dalam kitab Injil versi Indonesia yang digunakan dengan meluas di Sabah dan Sarawak sehingga hari ini.

Justeru, tiada siapa melarang penggunaan ALLAH oleh Kristian di Sabah dan Sarawak kerana ia berlaku sebelum mereka menyertai Malaysia lagi. Eksklusifnya mereka dalam hal ini adalah seeksklusifnya mereka menggubal undang-undang imigresen mereka sendiri.

Ia berlaku di kalangan umat Kristian yang menggunakan Al-Kitab, Injil versi bahasa Indonesia, sebagai rujukan agama Kristian mereka. Hasil Al-Kitab inilah juga, pribumi Sabah dan Sarawak semakin mahir berbahasa Melayu.

Apa yang ditentang ialah, niat puak Kristian di Semenanjung yang terdiri dari kaum Cina dan India yang bukan pengguna bahasa Melayu ini. Mereka malah sebelum ini tidak pernah mendaulatkan bahasa Melayu sesama mereka. Tidak pernah pula menjadikan bahasa Melayu sebagai bahasa pergaulan sesama keluarga dan komuniti mereka.

Tiba-tiba, tentu sahaja dengan niat provokasi dan mendatangkan sakit hati, Kristian-kristian di Semenanjung, tanpa sebab musabab yang utuh, merebut kata nama khas 'Allah' untuk Al-Kitab bahasa Melayu yang mahu dicetak oleh mereka.

Paling sedih, hal ini berlaku setelah mereka berjaya menakluk dan menjinakkan PAS , sebuah parti yang tidak diterima di Sarawak dan Sabah,  supaya terkurung dalam kandang mereka dan mudah pula untuk di anjingkan.

Adakah tuntutan mereka bersifat intelek atau provokatif? Tidakkah ia lebih kepada kurang ajar? Tetapi oleh kerana kebodohan abadi kekal subur dalam Pakatan Rakyat, pembohongan Abby Abadi tak akan diperbetulkan sesiapa.

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND