28 Januari, 2013




CUBAAN BUNUH!!! Pemimpin parti nyris maut mahu dibunuh depan-depan mangsa yang sedang memberi ucapan. Pembunuh dengan berani naik keatas pentas dan mengacu pistol tetapi sempat ditangkis menyebabkan dia gagal seterusnya du belasah oleh yang lsin. Pembunuh juga menyamar sebagai salah seorang petugas untuk tidak disyaki semasa dalam majlis

Ambil iktibar bagaimana kejadian sebegini boleh terjadi...
Ahmed Dogan, ketua sebuah parti liberal yang mewakili golongon minoriti turkish di Bulgaria, selamat dalam cubaan bunuh ketika sedang memberi ucapan di persidangan dekat ibu kota Sofia, Bulgaria.

Kerana terlampau dan terlalu banyak fitnah amat membimbangkan kita, Malaysia juga tidak ketinggalan, jangan terlalu alpa dengan segala perbuatan yang melembukan rakyat, Fitnah supaya rakyat menyimpan rasa berhasad antara satu sama lain, 

Tidak mustahil dinegara kita juga boleh terjadi! Rata-rata kita dapat melihat rakyat diajak serta dirosakan segala budaya kita yang cukup sopan dan berhemah, begitu amannya Makaysia tetapi digambarkan betapa huru hara bila diajak rakyat supaya mengganas diatas jalanraya, di ibukota dan banyak lagi yang kita amat tahu hasilnya menyebabkan 38 juta rakyat tidak disenangi oleh rakyat.

Apakah cukup selesa kalau kerajaan bertukar dengan cara ramoasan atau dengan fitnah bagi tujuan menjatuhkan? Apakah akan selamat jika negara dirampas? Bukankah tindakan yang sama juga bakal dihadapi oleh pembangkang kerana mengajar rakyat supaya menjadi ganas, nampaknya kenaler terima kembali apa yang selama ini dilakukan kepada Malaysia supaya Rakyat boleh memberontak dan menghalalkan ganas. Aoakah sekitar 70 ribu yang hadir sudah boleh mewakili majoriti wal hal sekadar 0.07 peratus kalau mahu dibandingkan dengan jumlah rakyat seramai 38 juta?

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND