17 Januari, 2013

NYATA PELAJAR MAKIN ROSAK OLEH PAKATAN RAKYAT, DUIT PTPTN TU DUIT NUAR BERAHIM KER?



DUIT PTPTN TU PUN DUIT RAKYAT, APA KO INGAT DUIT ANUAR IBRAHIM KER?Kalau kita tengok video macam nie mungkin akan berbeza pandangan, kalau diikut zaman dan usia bukan dah tentu akan berbeza pendapat, tapi apakah dah cukup bangga jadi kurang ajar macam di nie? Apa  yang dia persoalkan sepatutnya biarlah tentang pelajar

Kalau dia perlu tau, tanya lah kepada orang yang terdaulu, hanya ada sekitar 7000 tempat untuk direbut kemenara gading yang berbeza kini yang bukan soal mendapat tempat sebaliknya betapa cemerlang yang mampu kita buat? apa korang pernah bersimpati dengan yang ramai tidak dapat meneruskan pengajian tinggi

PTPTN memberikan pinjaman... ada ko ucap terima kasih? tanyalah yang terdahulu bagaimana anak yang nak belajar macam ko nak bagi tau kepada keluarga? kadang-kadang terasa amat berat nak bagi tau berjaya dalam permohonan ke Universiti, sebabnya kita tahu apa yang mak bapak perlu korbankan... gadai tanah, barang kemas demi anak nak kemenara gading... ada ko ingat? ada anuar ingat?... dia kaya ler beb, dia bukan miskin

Hari nie ko ada dengar lagi tak mak bapak yang gadai tanah dan barang emas? tanya balik apa yang pelajar macam ko buat dengan duit pinjaman PTPTN? jangan nak tipu ler... hand phone canggih, laptop, bergaya, motorsikal dan macam-macam lagi yan terdahulu tak pernah mimpi apalagi nak merasa! Bukan Main senang ko pakat nak FREE jer hutangnie? Apa ko ingat ini duit nuar ibrahim ker? Duit Rakyatlah bodo...

Kalau orang Islam maknanya kena BAYAR la bodo! Hutang mana yang tak perlu bayar? Ko nak dengar Ikut Islam ker atau Nuar Berahim? so hutang kalu bayar la bodo, bukan duit Pakatan Rakyat la tapi duit Rakyat!

Memang nampaknya kita sangka pelajar makin cerdik, tapi kali ini membuktikan bahawa pelajar kita juga paling banggang, elok la jenis macam nie pakat kelua jer banyak yang lain nak belajor tapi tak dapat, pada yang buat pinjaman termasuk sibod ni bator jangan tak bayor...! bukan duit Anuar Ibrahim tapi duit rakyat tu... aku pun rakya lah

hehehe kompom yang cakap nie dah yentu bapaknya orang Pakartun Roket! dah bapak kurang ajar apa lagi anak!

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan