02 Januari, 2013

JAWAB DULU DENGAN AHLI PAS SENDIRI! jgn sibuk Nak Bela MB Meroyan!

Sapu jangan tak sapu...

Apa yang sebuk nak pertahankan MB Meroyan, Jawab dulu rintihan Rakyat terutama ahli PAS sendiri yang tengah menunggu apa jawapan yang benar dan status dema yang ah berpuluh tahun usahakan tanah tersebut, jangan sebuk nak membela orang lain, jawab dulu keluhan orang PAS sendiri, apa jadi nasib mereka?, apa sebab sampai nak serah 10,526 ekar kepada syarikat nie yang kini semua dah tahu ada dua dari dema orang DAP?

Nampaknya tak berkesudahan... macam biasa dalam isu yang berkaitan Pakartun Roket kalau bab macam nie mana pernah berjawab dan anggap selesai camtu jer, isu talam corp, isu yang tersimpan dalam bank pemimpin dan keluarga, isu jutaan dalam acc Azmin dan banyak lagi yg belum terjawab. kali ini kita kecoh dengan kisah tanah sedekah 10,526 ekar ...  

Cukup Paham dengan tindakan dema akan mengalih apa saja isu yang dema dah kantoi dengan beberapa isu lain yang di buat atau direka, Isu Hero Tamil yang tetiba ada Video Blue Dato Ganesan nampaknya tak berhasil, mungkin rakyat dah tau sangat taktik DAP nie yang putar Alam, Apa ker bodoh sangat yang fikir rakyat boleh dilembukan! setakatbawak Envelope yang berisi DVD yang konon nya tersimpan cerita Blue Ganesan yang di sendiri tak tengok lagi, semuanya pasal nak lakon macam real,sebaliknya kalau tak ada pun cerita sebenarnya pun,dia akan bagi alasan cuma terima dan serahkan pada pihak POLIS, 

Secara logiknya kita pun tahu kalau dia punya DVD seperti yang didakwa, maka inilah senjata bagi dema untuk PRU 13 nanti, tapi kenapa sekarang nie tetiba nak kecoh kebetulan dimasa yang sama dua ekor geng dema teruk didedahkan soal tanah yang dikaitkan dengan jawatan MB. Dalam blog rakan teman di Sungai Rapat Online ada lagi pendedahan tentang mereka sebagai Ahli PAS dan rakyat Kelantan sendiri yang masih tidak berpuas hati dengan segala kejadian menyerahkan tanah yang diusahakan oleh ahli Pas sendiri kepada orang lain...

Berikut reaksi rakyat Kelantan ekoran tindakan kerajaan Pas negeri itu memberikan tanah seluas 10,526 ekar di Relai, daerah  Chiku, Gua Musang kepada dua pemimpin DAP dari Perak iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sitiawan, Datuk Ngeh Koo Ham dan ADUN Pantai Remis, Datuk Nga Kor Ming.

“Teramat-amat dukacita. Sebagai anak jati negeri ini saya sememangnya tidak dapat menerima hakikat tindakan kerajaan negeri meluluskan tanah kepada wakil rakyat DAP.
 
“Rakyat negeri ini masih ramai berdepan dengan masalah pemilikan tanah. Kerajaan negeri sepatutnya terlebih dahulu mengutamakan keperluan rakyat sendiri berbanding orang luar".
- Faizil Mohamad Yaman, 38.

“"Kalau kata kelulusan itu adalah atas dasar untuk membangunkan tanah, kenapa tidak diusahakan sendiri atau lantik sahaja kontraktor bumiputera dalam kalangan masyarakat tempatan".
- Nik Azman Nik Muhammad, 36.

"Kenapa rakyat Kelantan tidak langsung diberitahu bahawa Yayasan Islam Kelantan mahu memajak tanah kerana ramai rakyat Kelantan khususnya bumiputera mampu menjadi kontraktornya"
- Marzuki Deraman, 42.

Kerajaan Pas negeri Kelantan sering menyatakan kerajaan pusat zalim dan ajar ditumbangkan tetapi antara sedar atau tidak kerajaan Pas sendiri yang terlalu zalim terhadap rakyatnya apabila sanggup merampas tanah rakyat Kelantan dan diberikan kepada cina DAP Perak.

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND