06 Januari, 2013

ISU 10,526 EKAR TANAH, BUKTI TGNA KATA TANAH TUHAN UNTUK RAKYAT



Video ini membuktikan bagaimana asalnya perjanjian Kerajaan negeri Kelantan yang berbekalkan kepercayaan dan janji Nik Aziz  kepada semua peneroka mengusahakan tanah tersebut di Chiku yang sekarang nie disedekahkan kepada Dua Malaun DAP yang menyebabkan semua peneroka dan pengusaha tanah tersebut kini kehilangan punca pendapatan dan makin gelap masa depan keluarga.

Kononnya Semua hak didunia adalah hak untuk rakyat juga, TGNA pernah berkata kepada mereka termasuk dalam siri ceramah beliau di Renok, 'Tanah ini Adalah tanah tuhan belaka' Buatlah... tanah kerajaan adalah tanah rakyat, Bila PAS memerintah buatlah, tanah kerajaan adalah tanah rakyat juga.! 

Tanah diusahakan dengn pelbagai tanaman termasuk pokok buah-buahan seperti Durian, Rambutan dan lain-lain. tanpa dimaklum dan diketahui dema datang dan begitu rakus menolak tanah peneroka oleh Taukey Baru yang mendapat sedekah 10,526 ekar dari tuan Guru. tanah yang diusahakan tiba-tiba mereka kehilangan hak milik, Habis tanaman dirampas dan ditolak walaupun sebelum ini dengan janji akan dinilaikan... Semuanya berubah semerta menjadi hak milik Pimpinan DAP, Peneroka termasuk Haji Hussin bin Deraman kehilangan tanah yang diusahakan sekian lama. Nasib baik, Mujurlah ada  FELDA tempat bergantung nasib walaupun rejim Pembangkang yang sekarang sedang merosakan pemikiran peneroka supaya membenci Kerajaan yang cukup jelas berusaha menaik taraf kehidupan Peneroka.

Siapa sangka jika tidak dengan pembongkaran isu merampas tanah seluas Putrajaya ini siapa pun tidak tahu kelicikan acara samunan senyap hak rakyat demi memastikan supaya ada MB dari Parti Ajaran Sesat sekalipun kita tahu sekadar Boneka yang diLembukan merata...

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND