08 Mac, 2013

CUKUP GENCATAN SENJATA SAHAJA UTK MENEBUS KEMATIAN WIRA-WIRA NEGARA?




Cukup dengan menyerah senjata? bagaimana pula dalang yang sebenar yang sepatutnya bertanggung jawab dan didedahkan sebagai tanda mahu memaklumkan kepada Malaysia siapa sebenarnya perancang utama sehingga mengakibatwira-wira terbunuh. Tak kan terlepas begitu jer! 

Dalam portal risikan Pilipina yang mendedahkan semua kejadian berpunca dari ketua pembangkang dibiarkan begitu sahaja? Nampaknya kita perlu ingat bila tektik gerila yang sebenarnya melambat kan proses pemulihan sebagai satu taktikpengunduran sebaliknya terus degil memepertahankan tindakan menyerang secara solo dan dalam kumpulan yang kecil

Bagaimana pula kesalahan meneyrang serta mengakibatkan pewira negara yang terkorban akibat tertipu dengan taktik mereka memperdayakan wira kita dan membunuh yang jelas tidak mengikuti  peraturan perang dinuia kedua lagi, menjadi kesalahan bagi sesiapa sahaja membunuh jika sudah menyerah, malah undang-undang juga memaklumkan kesalahan begini termasuk perajurit yang sedang dalam terjunan paracut yang tidak boleh ditembak...
MAHUKAH MEREKA BERJANJI MEMBINGKAR SEMUA MUSLIHAT DAN PERANCANGAN YANG DIDAKWA OLEH RISIKAN PILIPINA YANG PEMIMPIN PEMBANGKANG TERLIBAT DALAM PERANCANGAN MENGHURU HARAKAN SABAH DEMI KERAKUSAN KUASA UNTUK MEMENANGISABAH DENGAN CARA UGUTAN?

DAlam blog sg rapat juga mengulas..
Sultan Sulu palsu Jamalul Kiram III telah mengumumkan genjatan senjata dan meminta pasukan keselamatan Malaysia juga melakukan perkara yang sama.

Sebagai pengganas penceroboh mereka tidak layak meminta genjatan senjata, apa yang mereka boleh buat hanya menyerah diri kepada pihak berkuasa Malaysia untuk diadili di Malaysia terhadap keganasan mereka membunuh 8 pegawai dan anggota PDRM di Lahat Datu dan Semporna.

Rajah Muda Agbimuddin Kiram yang juga kepala pengganas yang mengetuai keganasan di Lahat Datu dan Semporna perlu ditangkap hidup-hidup untuk dibicarakan bagi membolehkan pihak berkuasa Malaysia tahu siapa dalang disebalik keganasan ini.

Begitu juga dengan Jamalul Kiram III perlu diheret ke muka pengadilan.

Pengganas juga telah menipu dalam berperang dengan menaikan bendera putih tanda serah diri apabila pihak keselamatan mendekati mereka maka mereka membunuh pihak keselamatan.

Tiada lagi rundingan dengan pengganas samada serah diri atau perangi mereka habis-habisan termasuk dalang pencerobohan ini yang masih bebas menipu dan kelentong rakyat.

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND