20 Mac, 2013

TIAN CHUA LANGGAR MATI SEORANG PEMUDA, DAH LUPA KAH?


Dah lupa ker bila kemalangan yang meragut nyawa seorang pemuda seperti diatas (KLIK) kita dikejut kan dengan kemalangan ini bila dikatakan dia meninggalkan tempat kejadian dengan menumpang Aljub untuk ceramah Fitnah di Mersing bersama Aljubri.

Pada masa yang sama Ngeh pulak cuba politikan kematian seorang Waga Emas yang terlibat dalam kemalangan dengan kenderaan pacuan  pickup 4 roda Pemuda UMNO di Jalan Lekir baru-baru nie, apa yang pelik bila anak kepada mangsa tidak mahu kehilangan bapanya akibat terlibat dalam kemalangan  tersebut dipebesarkan, tidak mahu kematian bapanya dipolitikan


Bagaimana pun si Ngeh nie tetap menjadikan isu ini berbaur perkauman demi mencari undi kaum Cina di PRU 13 nanti khusus di tempat dia bertanding di PRU 13 nanti. Sikap begini yang boleh menjadikan api kemarahan dengan sikap perkauman yang cuba dihidupkan pakartun Roket nie, kononya dai akan dilihat sebagai Hero Rakyat.
Atas rasa tanggung jawab keatas kemalangan tersebut di fahamkan Ketua pemuda UMNO lumut menziarahi anak mangsa tidak sepertimana tian cuak yang meninggalkan kenderaan nya apabila melanggar seorang tentera ketika dalam perjalanan ke kota tinggi untuk bersama Aljubri dalam siri Ceramah Fitnah merata-rata tempat yang menjadi hobi kencingan rakyat mangsa juga yang dikhabarkan putus tangaama pemndu beliau terkapai-kapai seorang diri.
Difahamkan kereta yng ditinggalkan di Balai Polis tersebut sehingga kini belum dituntut, bukan kah sapa sahaja yang buat begini saling tak ubah macam langgar lari.
Kereta beliau ditunda ke Balai Polis dan beliau terus melarikan diri untuk ceramah dangan Aljubri, di Mersing. Dia meninggalkan kenderaan yang terlibat dibalai bersama pemandunya tanpa ada rasa tanggung jawab terut

Setakat yang kami ketahui, tangan pemuda itu yang terputus masih belum dijumpa tetapi dia telah dihantar ke hospital. Keadaan terkini pemuda itu tidak diketahui lagi. Tapi diketahui pemuda Melayu itu adalah seorang askar. Kita tunggu Dato Zahid Hamidi buat kenyataan.
 



Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND