28 Julai, 2013

PESALAH TERSENYUM JALANI HUKUMAN GANTUNG SAMPAI MATI


  

Kebiasaannya bila ada pesalah akan digantung sampai mati akan layu dan lumpuh apabila saat akhir menjalani hukuman gatung apa tah lagi hukuman gantungndilakukan . Dinegara kita hukuman gantung tidak dilakukan ditempat awam.

Disini semua pesalah yang bakal dijatuhi hukuman gantung sampai mati ditempat kurungan terakhir ataupun mereka gelarkan sebagai (BILIK AKHIR), disinilah pesalah diasingkan sehingga saat akhir dia digantung. Teman pernah terlibat dalam satu pengambaran di Penjara Alor Setar yang dahulunya juga ada bilik gantung tetapi sudahpun ditutup 
Menurut kata pegawai Penjara semasa mereka pergi mengambil pesalah... Kebiasaannya mereka tidak bermaya lagi, lemah dan layu. Adakalanya  kami terpaksa memapah atau menyeret pesalah ke bilik gantung. Atasa sebab itu juga bilik akhir paling dekat dengan bilik gantung.

Tetapi seperti gambar diatas yang terjadi di Negara Iran, pesalah yang menjalani hukuman gantung tidak seperti kebiasan pesalah lain yang digantung, Dia masih boleh tersenyum sehingga akhirnya dia digantung mat



 




 

1 ulasan:

Cheguman berkata...

Hakim menjatuhkan hukuman: bahawa kamu didapati bersalah dan sekalian manusia tidak mahu kamu berada di dunia ini lagi. Mahkamah dengan ini memerintahkan kamu dipindahkan ke alam lain.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND